بهترین بازی‌های آخرالزمانی که باید تجربه کنید

بهترین بازی‌های آخرالزمانی که باید تجربه کنید


منبع: برترین ها

139

1399/11/28

08:54


در این مطلب به معرفی بهترین بازی‌های آخرالزمانی یا در واقع پسا-آخرالزمانی پرداخته‌ایم، آثاری که شما را در یک دنیای متفاوت و تا حدی ترسناک قرار می‌دهند.

گجت‌نیوز: در این مطلب به معرفی بهترین بازی‌های آخرالزمانی یا در واقع پسا-آخرالزمانی پرداخته‌ایم، آثاری که شما را در یک دنیای متفاوت و تا حدی ترسناک قرار می‌دهند. در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی‌های آخرالزمانی آشنا شوید. این نوع آثار معمولا فضاسازی خاصی دارند و عناوین تاثیرگذاری هستند.

بهترین بازی‌های آخرالزمانی که باید تجربه کنید

فضای پسا-آخرالزمانی حالا خود به یک زیرژانر تبدیل شده که در همه مدیوم‌ها می‌تواند خودنمایی کند، چه در کتاب و سریال‌ها و چه در فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی. نما‌هایی که از این نوع آثار در یاد داریم، احساسات مختلفی را در ما زنده می‌کنند، همانند ترس، تعلیق و حتی هیجان.

در این میان، بازی‌های ویدیویی می‌توانند تجربه‌های آخرالزمانی بهتری نسبت به کتاب‌ها و فیلم‌ها ارائه دهند (حداقل از نظر تئوری)، زیرا بازیکن در مرکز حوادث قرار می‌گیرد و می‌تواند ماجراجویی‌های دلخواه خود را خلق کند.

بهترین بازی های آخرالزمانی که باید تجربه کنید

اگر چه تاکنون بازی‌های زیادی در این زیرژانر ساخته شده، اما بسیاری از آن‌ها کیفیت مناسبی ندارند. شاید به این دلیل که سازندگان متوجه پتانسیل مضامین و فضای آخرالزمانی نمی‌شوند و از آن به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد اکشن بی‌مغز استفاده می‌کنند. اما اکثر آثاری که در ادامه معرفی می‌کنیم، متفاوت هستند و سازندگان بدون شک درک درستی از المان‌های پسا-آخرالزمانی داشته‌اند. این آثار به شما اجازه گشت و گذار می‌دهند، داستان‌های فراموش نشدنی دارند و مکانیک‌های گیم پلی نوآورانه‌ای ارائه می‌دهند.

بازی I Am Alive

بهترین بازی‌های آخرالزمانی که باید تجربه کنید

بازی I Am Alive شرکت یوبی‌سافت شاید در مقایسه دیگر عناوین این فهرست، کیفیت پایین‌تری داشته باشد، اما در پیاده سازی ایده‌های جاه طلبانه و نوآورانه، موفق عملکرد کرده و اثر قابل توجهی به حساب می‌آید.

در این بازی، پریدن یا بالا رفتن از موانع بر سلامت شخصیت اصلی تاثیر می‌گذاشت و کمبود مهمات به اندازه‌ای بود که گاهی مجبور می‌شدید با نشانه گیری یک اسلحه خالی به سوی دشمنان، آن‌ها را فریب دهید. مبارزات واقع گرایانه بازی، برگ برنده آن محسوب می‌شد و مشابه آن کمتر در این ژانر دیده شده است. این بازی اگر چه در حد و اندازه وعده‌هایی که شرکت سازنده داده بود، ظاهر نشد، اما عناصر رئال آن به اندازه‌ای خوب است که بعضی از عناوین آخرالزمانی در مقایسه با آن، کودکانه به نظر می‌رسند.


بازی The Walking Dead

بهترین بازی‌های آخرالزمانی که باید تجربه کنید

همانند من زنده هستم، استودیوی تل تیل (Telltale) با این اثر تلاش کرد تا یک ماجراجویی پسا-آخرالزمانی واقع گرایانه ارائه دهد و به جای تمرکز بر روی عناصر اکشن، گیم پلی داستان محور را در کانون توجه قرار داد. در بازی، تصمیمات زیادی باید بگیرید که بسیاری از آن‌ها آسان نیستند و در واقع با احساسات شما بازی می‌کنند، اما راه دیگری وجود ندارد. داستان در اوایل آغاز حکمرانی زامبی‌ها اتفاق می‌افتد، جایی که یک خلافکار با یک دختر کوچک ملاقات می‌کند و مسیر زندگی‌اش عوض می‌شود. این بازی هم همانند سریال‌های تلویزیونی، دارای ساختاری اپیزودیک است. بازی چندین پایان مختلف هم دارد که ارزش تکرار آن را بالا برده است.

استودیوی تل تیل که در زمینه روایت داستان، هنوز هم یکی از بهترین‌ها در نظر گرفته می‌شود، در این اثر هم موفق شد داستان‌های تاثیرگذاری ارائه دهد. شاید به همین دلیل باشد که بازی جوایز زیادی به خانه برد و تبدیل به یک پدیده شد.


بازی Left ۴ Dead ۲

بهترین بازی‌های آخرالزمانی که باید تجربه کنید

لفت فور دد ۲، نقطه مقابل دو اثری است که بالاتر معرفی کردیم، یک بازی شوتر اکشن محور که واقع گرایی و داستان را تا حد زیادی کنار گذاشته تا یک گیم پلی هیجان انگیز و سرگرم کننده ارائه دهد. این بازی شاید اگر به شکل دیگری ساخته می‌شد، تا این اندازه به محبوبیت نمی‌رسید. بازی Left ۴ Dead ۲ هنوز هم یکی از بهترین شوتر‌های بازار است که می‌توانید آن را به صورت انفرادی یا همراه با دوستان انجام دهید.

با اینکه شرکت ولو (Valve) فعلا نقشه‌ای برای ساخت قسمت سوم ندارد، اما دنباله معنوی مجموعه با نام بک فور بلاد (Back ۴ Blood) به زودی عرضه می‌شود و احتمالا می‌تواند طرفداران را راضی کند. این بازی چه از نظر طراحی و چه گیم پلی، مشابه Left ۴ Dead جلوه می‌کند، اما از نظر گرافیک، تنوع زامبی‌ها و شخصیت‌های قابل بازی، بهبود‌های زیادی دارد.


بازی Metro Exodus

بهترین بازی‌های آخرالزمانی که باید تجربه کنید

سری مترو همواره یکی از پایه‌های ثابت فهرست‌های بازی‌های آخرالزمانی بوده است. اولین قسمت در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و داستان انسان‌هایی را روایت می‌کرد که پس از یک جنگ هسته‌ای، به زیرزمین‌ها و تونل‌های متروی روسیه پناه برده‌اند. پس از موفقیت چشمگیر بازی، قسمت دوم با نام آخرین روشنایی (Last Light) در سال ۲۰۱۳ منتشر شد که آن هم اثر قابل توجهی به حساب می‌آمد و مکانیک‌های گیم پلی قسمت اول را به خوبی بهبود بخشیده بود؛ و سرانجام در سال ۲۰۱۹، قسمت سوم به بازار آمد که تفاوت‌های ویژه‌ای با نسخه‌های پیشین داشت. سازندگان با قسمت سوم، برای اولین بار تلاش کردند تا مخاطبان را در یک جهان باز قرار دهند و این مسئله کمک کرد تا پتانسیل‌های مجموعه بیشتر شکوفا شود.

بازی Metro Exodus که توسط استودیوی ۴ ای-گیمز (۴ A-Games) ساخته شده است، آزادی عمل بیشتری به مخاطب می‌دهد و شما می‌توانید در محیط‌های نسبتا وسیع بازی به گشت و گذار بپردازید و قابلیت ساخت و ساز اسلحه و تجهیزات را هم دارید. شخصیت اصلی بازی همچون قسمت‌های قبلی، آرتیوم (Artyom) است که این بار از فضا‌های زیرزمینی دور می‌شود تا با اتفاقات بزرگ‌تری رو به رو شود.


بازی S.T.A.L.K.E.R. Shadow Of Chernobyl

بهترین بازی‌های آخرالزمانی که باید تجربه کنید

بازی استالکر در سال ۲۰۰۷ انتشار یافت و خیلی زود به منبع الهام آثار آخرالزمانی تبدیل شد. بسیاری از بازی‌های آن دوره همانند فال آوت ۳، تلاش کردند تا از عناصر استالکر استفاده کنند. مکانیک‌های گیم پلی «سایه چرنوبیل» شاید در مقایسه با نسخه ۲۰۰۹ (Call of Pripyat) ضعیف باشد، اما فضاسازی و داستانی که ارائه می‌دهد، آن را به بهترین قسمت مجموعه تبدیل کرده است.

اگر از طرفداران سری استالکر هستید، به زودی می‌توانید منتظر عرضه نسخه جدید آن باشید. این بازی هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد، اما طبق وعده سازندگان، تا اواخر سال جاری میلادی در دسترس طرفداران قرار خواهد گرفت.


بازی Horizon Zero Dawn

بهترین بازی‌های آخرالزمانی که باید تجربه کنید

بازی هورایزن زیرو داون در سال ۲۰۱۷ به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۴ انتشار یافت و به یکی از عناوین برجسته نسل هشتم کنسول‌ها تبدیل شد.

هنگامی که این بازی معرفی شد، بسیاری از مخاطبان به انتقاد از آن پرداختند و بر این باور بودند که با تقلید از آثاری همچون زلدا ساخته شده است. از شانس نه چندان خوب بازی، عرضه آن نیز تقریبا با قسمت جدید زلدا (The Legend of Zelda: Breath of the Wild) همزمان شد تا در زیر سایه آن قرار بگیرد. اما خوشبختانه کیفیت بازی به اندازه‌ای بالا بود که توانست خیلی زود به جایگاهی که سزاوارش بود، برسد و فروش خوبی هم داشته باشد. این بازی شما را در یک دنیای آخرالزمانی قرار می‌دهد که سنت و مدرنیته در آن تلفیق شده و در اطراف خود می‌توانید شاهد قدم زدن دایناسور‌های رباتیک باشید. اخیرا قسمت دوم بازی نیز تایید شده که آن هم تا اطلاع ثانوی در انحصار پلی استیشن ۵ خواهد بود، اما در نهایت برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر می‌شود.


بازی Gears Of War

بهترین بازی‌های آخرالزمانی که باید تجربه کنید

بازی گیرز آف وار در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و یکی از عناوین انحصاری بزرگ شرکت مایکروسافت برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ بود که خیلی زود طرفداران زیادی پیدا کرد تا ما را مجاب کند کند آن را در فهرست بهترین بازی‌های آخرالزمانی قرار دهیم. این بازی استودیوی اپیک گیمز، به اندازه‌ای درخشان بود که حتی طرفداران پلی استیشن نیز علاقه‌مند به تجربه آن بودند. این بازی شوتر سوم شخص، خشن و خونین بوده و دنیای آخرالزمانی متفاوتی ارائه می‌دهد که هنوز هم در خاطرات بازی دوستان باقی مانده است.


بازی The Last Of Us

بهترین بازی‌های آخرالزمانی که باید تجربه کنید

بازی لست آف آس در سال ۲۰۱۳ برای پلی استیشن ۳ منتشر شد و هنوز هم یکی از حیرت انگیزترین عناوین نسل هفتم کنسول‌ها است. نقطه قوت اثر، داستان احساسی و تراژیک آن بود که یک بار دیگر، اهمیت و قدرت داستان گویی در دنیای بازی‌ها را نشان داد.

گیم پلی مبتنی بر سنگرگیری و مکانیک‌های مخفی کاری بازی شاید حالا کمی قدیمی به نظر برسند، اما از این مسئله می‌توان عبور کرد، زیرا بازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بنابر این اگر تاکنون فرصت تجربه این بازی را نداشته‌اید، هرگز دیر نیست و باید حتما به سراغ آن بروید.


بازی Fallout: New Vegas

بهترین بازی‌های آخرالزمانی که باید تجربه کنید

هر چه قدر نیو وگاس را بیشتر بازی کنید، بیشتر متوجه می‌شد که تا چه اندازه عمیق و گسترده است. کیفیت بالای فضاسازی، داستان و گیم پلی باعث شده تا این اثر در قلب طرفداران ژانر نقش آفرینی و مخاطبان عناوین آخرالزمانی، جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. بازی نیو وگاس با اینکه توسط استودیوی آبسیدین (Obsidian Entertainment) ساخته شده و توسعه آن همانند نسخه‌های پیشین، بر عهده استودیوی بتسدا نبوده است، اما در حد و اندازه نسخه‌های اصلی ظاهر می‌شود و در بعضی از بخش‌ها عملکرد بهتری هم دارد.

بازی Fallout: New Vegas در سال ۲۰۱۰ برای ایکس باکس ۳۶۰، پلی استیشن ۳ و رایانه‌های شخصی منتشر شد و بیش از ۱۲ میلیون نسخه از آن به فروش رفت. این بازی موفق شد جوایز زیادی را به خانه ببرد و هنوز هم از آن به عنوان یکی از بهترین قسمت‌های مجموعه نام برده می‌شود.


بازی The Legend Of Zelda: Breath Of The Wild

بهترین بازی‌های آخرالزمانی که باید تجربه کنید

هنگامی که به ژانر آخرالزمانی فکر می‌کنیم، کمتر پیش می‌آید که به یاد زلدا بیفتیم، اما این مجموعه یک برداشت متفاوت از ژانر مذکور ارائه می‌دهد. زلدا یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مجموعه بازی‌های دو دهه اخیر است و نسخه نفس وحش، میانگین امتیاز ۹۷ را در سایت متاکریتیک بدست آورد که آن را در زمره آثار برتر تاریخ قرار می‌دهد.

بازی Breath Of The Wild در انحصار نینتندو سوییچ قرار دارد و شاید بهترین دلیل برای خرید آن کنسول باشد. با اینکه آثار زیادی در طول این سال‌ها با تقلید از زلدا ساخته شده‌اند، اما هیچ کدام حتی توانایی نزدیک شدن به آن را ندارند. در این نسخه، شما می‌توانید ماجراجویی‌های خودتان را داشته باشید و در دنیایی غرق شوید که خارج شدن از آن آسان نیست. اگر به نینتندو سوییچ دسترسی دارید، توصیه می‌کنیم که این بازی را حداقل یک بار امتحان کنید.

طرفدار کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی‌های آخرالزمانی هستید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو