راهکار‌هایی برای رهایی از لکه‌های چربی در خانه

منبع: برترین ها

79

1399/11/28

11:15


حتماً پار‌ها پیش‌آمده که قطره‌ای از روغن به روی لباس شما ریخته شود. اگر روغن مستقیم هم‌روی لباس نریزد، ذرات معلق روغن در هوا به لباس خواهند چسبید. این فرآیند باعث می‌شود که شما به همواره دنبال راه‌حلی برای پاک کردن لکه روغن از لباس باشید. در این مقاله تلاش می‌کنیم راهکاری برای رهایی از لکه‌های روغن روی لباس یا سطوح آشپزخانه به شما ارائه دهیم.

زمانی که آشپزی قسمتی از زندگی روزانه شما باشد، بدیهی است که چربی‌ها و لکه‌ها هم قسمتی از آشپزی شما باشند پس اگر به دنبال رهایی از لکه چربی و روغن به دنبال راهکار هستید با ما همراه باشید. هنگام استفاده از روغن در آشپزخانه، حتماً پار‌ها پیش‌آمده که قطره‌ای از روغن به روی لباس شما ریخته شود. اگر روغن مستقیم هم‌روی لباس نریزد، ذرات معلق روغن در هوا به لباس خواهند چسبید. این فرآیند باعث می‌شود که شما به همواره دنبال راه‌حلی برای پاک کردن لکه روغن از لباس باشید. در این مقاله تلاش می‌کنیم راهکاری برای رهایی از لکه‌های روغن روی لباس یا سطوح آشپزخانه به شما ارائه دهیم.

راهکار‌هایی برای رهایی از لکه‌های چربی در خانه

پاک کردن لکه روغن از لباس

لکه روغن یا چربی روی لباس اگر به‌درستی پاک نشود، همیشه لباس شما بوی روغن را با خود به همراه دارد و از آن مهم‌تر، عمر لباس شما را کاهش می‌دهد. برای رهایی از این چربی‌ها راه‌حل‌های زیادی وجود دارد. دقت کنید که لکه‌ها را در کمترین زمان ممکن از لباس‌های خود تمیز کنید، زیرا هرچه زمان بیشتری لکه‌ها روی لباستان بماند، خلاص شدن از آن‌ها سخت‌تر می‌شود.

پاک کردن لکه روغن با استفاده از مایع ظرف‌شویی

ساده‌ترین راه این است که محل چربی را با مایع ظرف‌شویی چربی زدا بپوشانید. برای این کار از شامپو هم می‌توانید استفاده کنید، زیرا شامپو‌ها هم خاصیت چربی زدایی دارند. دو طرف محل چربی را با دستتان بگیرید و به‌آرامی چنگ بزنید تا چربی‌ها از بین بروند. اگر قسمتی از ذرات روغن همچنان باقی ماند، می‌توانید با استفاده از مسواک یا برس کوچک با شانه‌های نرم، روی آن نقاط برس بکشید تا ذرات روغن کامل از بین بروند. سپس شستشو معمول را انجام دهید تا از لکه و بوی بد روغن رهایی پیدا کنید.

استفاده از سرکه به‌عنوان پاک‌کننده طبیعی‌

می‌توانید لباس را در تشت آب ولرم قرار دهید تا خیس بخورد و یک لیوان سرکه به آن اضافه کنید. پس از ۱۰ دقیقه لباس را ابتدا با آب بشویید و سپس شستشوی معمول خود را انجام دهید تا لباس‌ها عاری از لکه چربی شوند. برای شستشو روزانه لباس حتماً به راهنمای شستشو هر لباس توجه کنید.

رهایی از شر چربی‌های سطوح آشپزخانه

وقتی آشپزی می‌کنید، ذرات معلق روغن و چربی به‌غیراز لباس‌ها، به سطوح آشپزخانه مانند اجاق‌گاز و هود نیز می‌چسبند. هود به دلیل وظیفه مکندگی و محل استقرارش در آشپزخانه، ذرات چربی و بوی غذا را به داخل خود می‌کشد تا از دودکش خارجش کند. این فرآیند باعث می‌شود ذرات به بدنه هود و سطوح دیگر آن بچسبد.

راهکار‌هایی برای رهایی از لکه‌های چربی در خانه

تمیز کردن هود آشپزخانه ازنظر بهداشتی بسیار اهمیت دارد. اگر چربی‌های روی سطح هود پاک نشود، جدا از بوی بد و کثیفی، احتمال بروز آتش‌سوزی را نیز تشدید می‌کند. اگر جرقه‌ای از اجاق‌گاز به سطح پوشانده از چربی هود برسد، آتش‌سوزی در آشپزخانه به وجود می‌آید. پس سعی کنید سطح داخلی و خارجی هود و همچنین فیلتر آن را ماهانه تمیز کنید. مکش ضعیف هود دو علت دارد:

  • شایع‌ترین دلیل، مسدود شدن فیلتر از چربی و روغن است.
  • دلیل دوم ضعیف شدن یا خرابی موتور هود هست که در بیشتر مواقع با تمیز کردن با دقت آن و زدودن چربی‌ها مشکلش برطرف می‌شود.

البته توجه کنید که برای تمیز کردن موتور هود حتماً از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

چطور سطوح پر از چربی هود و اجاق گاز را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن سطح آغشته به چربی اجاق گاز و هود می‌توانید از اسپری مخصوص چربی زدا سطوح آشپزخانه که در بازار موجود است استفاده کنید. سعی کنید ابتدا هود را که در بالای اجاق گاز نصب شده، تمیز کنید و سپس به سراغ اجاق گاز بروید.

راهکار‌هایی برای رهایی از لکه‌های چربی در خانه

برای شروع پاک کردن چربی از سطوح هود، ابتدا مطمئن شوید که روی اجاق گاز، ظروف غذا نباشد تا تصادفاً قطره‌ای از مواد چربی زدا به روی آن‌ها بریزد. سطح هود را اسپری کنید. دقت کنید اگر سطح داخلی هود را هم می‌خواهید تمیز کنید، حتماً جریان برق هود را قطع کنید. پس از اسپری کردن پنج دقیقه منتظر بمانید و سپس با دستمال حوله کاغذی یا پارچه مخصوص آشپزخانه سطوح را تمییز کنید تا ذرات چربی از بین برود. در پایان، پارچه تمیز را در آب گرم فروبرده و روی سطوح بکشید تا مواد پاک‌کننده چربی زدا باقی‌مانده پاک شود. بعدازاینکه هود را تمیز کردید، به سراغ اجاق گاز بروید.

در این مقاله تلاش شد که برای رهایی از شر ذرات چربی و روغن روی لباس و سطوح آشپزخانه راهکار‌هایی کاربردی ارائه دهیم. برای پاک کردن لکه‌های لباس دقت کنید که اگر روش پاک کردن را نمی‌دانید یا زمان کافی ندارید، می‌توانید از خشکشویی آنلاین تهران کمک بگیرید تا لباس‌های شما عمر بیشتری داشته و همیشه تمیز باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو