علی ربیعی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی موتوری و خودرویی ۲۲ بهمن، گفت: ما در ۲۲ بهمن هم همبستگی نسلی خود را به انقلاب نشان می‌دهیم و هم فرصتی است با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت شود. این آخرین راهپیمایی در این دولت و در زمان سقوط فشار حداکثری بود.

وی افزود: دولت بر مبنای تفسیر اصیل از استقلال و دوری از سیاست‌های انزواگرایانه کار خود را در این زمینه پیش برده است و حتی ذره‌ای از استقلال سیاسی کشور را در جهان مخدوش نکرده است.

ربیعی یادآور شد: دولت یازدهم و دوازدهم با همه توان و تدبیر تمام تلاش خود را برای اجرایی ساختن آرمان های شناخته شده انقلاب اسلامی در خصوص استقلال و آزادی و جمهوریتی در پرتو آموزه های اسلامی و دو حق سرنوشت مهم، حق تعیین سرنوشت مردم در داخل و در عرصه های جهانی و بین المللی بکار برده است.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایسنا و مهر بخوانید؛

* دولت بر مبنای یک تفسیر اصیل برای تحقق معنای واقعی استقلال و اجتناب از مترادف گرفتن استقلال یا انزوا از وابسته شدن کشور و یا افزایش تاثیرگذاری خارجی ها و تسلیم شدن در مقابل یاغی گری مقاومت و با برنامه ریزی های صحیح، منطقی و عقلانی در استقلال ایران پای فشاری داشتند.

* امروز ما تحت تاثیر کشوری قرار نداریم و هم جهان ایران را دارای کشوری با منطق و صاحب حق می شناسد.

* سه شکست دولت یاغی آمریکا در شورای امنیت و دو شکست در دادگاه لاهه و یک شکست در آژانس بین المللی در دولت دوازدهم، بدون اینکه ذره ای از استقلال سیاسی ما در جهان مخدوش شود، اتفاق افتاد و همچنین برای استقلال اقتصادی به رغم تحریم ها و  جنگ اقتصادی ظالمانه به نوعی به افزایش رشد و مقاومت در مقابل این فشارها هم دست یافتیم.

وعده اقتصادی دولت به مردم /ربیعی: دولت با صبر و سکوت به کارش ادامه می دهد

* هر چند حاشیه سازی های زیاد مجالی نداد تا داستان های مقاومت به درستی روایت شود. امروز دولت با وقوف به نگرانی و مشکلات زندگی مردم همه تلاش خود را برای کاهش مشکلات به کار بسته و معتقد است باید بتوانیم حقوق ملت ایران را از ناقضین آن بستاند و تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق به کار گیرد.

* دولت اعتدالی در مقابل دو جریان افراط و تفریط و دو تحریف از استقلال انزوا و وابستگی سیاسی حرکتی متعادل را سامان داد، دولت دوازدهم با مفهوم تعامل سازنده با جهان که انعکاسی از تفسیر اعتدالی از استقلال است با جهان ارتباط برقرار کرد و به این ترتیب همه کوشش های آمریکایی - صهیونیستی برای مشروعیت بخشی بین المللی به تحریم ظالمانه و ضد ایرانی را خنثی و بر ضد خود بدل کرد.

* دولت تا پایان کار خود سه امر تعامل سازنده با جهان در مقابل دو افراط و تفریط انزوا و وابستگی و تسلیم شدن، و در عرصه داخلی سیاست مشارکت حداکثری در مقابل دو افراط و تفریط هرج و مرج طلب و عدم مشارکت را دنبال خواهد کرد.

* در زمینه اقتصاد دولت با یک آغاز خوب و برنامه توسعه ای و رشد اقتصادی مناسب شروع به کار کرد،  تا سال ۹۷ روند رشد و ثبات اقتصادی قابل قبول و تورم نزدیک به تک رقمی و توسعه زیرساختهای اثرگذار بر آینده به کار خود ادامه داد، اما تحولات جهانی با یاغی ترین دولتی طرف شد که آنچنان عرصه را بر اقتصاد ایران تنگ کرد تا ایران را بر مبنای یک خیال واهی وادار به تسلیم و عدم استقلال و آزادی بکشاند، اما در این میان دولت با کاستن فشار تحریم بر زندگی مردم و افزایش زیرساختهای توسعه برای نسل آینده در مقابل بی عملی و عقب گرد اقتصادی و همراه با حفظ استقلال کشور کار خود را دنبال کرد.

* در این میان دولت با یک صبر و سکوت از سر دلسوزی برای آرام نگه داشتن فضای جامعه و نگران نکردن مردم و پرهیز از تلخی ذائقه مردم به دور از حاشیه سازی ها به کار خود ادامه می دهد. به تجربه مطمئنم ما در پایان دولت پس از عبور از سختی ها وضع بهتری از جنبه اقتصادی در پیش رو خواهیم داشت.

ادامه دارد ...