سند ۲۰۳۰ مبنای عمل در کشور نیست

منبع: برترین ها

68

1399/11/28

13:33


وزیر آموزش و پرورش با تاکید براین که بنای تعلیم و تربیت بر قرآن است، گفت: سند ۲۰۳۰ مبنای عمل در کشور ما نیست؛ چرا که انسانی باید پرورش یابد که تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کند.

خبرگزاری ایرنا: وزیر آموزش و پرورش با تاکید براین که بنای تعلیم و تربیت بر قرآن است، گفت: سند ۲۰۳۰ مبنای عمل در کشور ما نیست؛ چرا که انسانی باید پرورش یابد که تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کند.

محسن حاجی میرزایی روز سه شنبه در پنجمین دوره توانمندسازی مدیران و مربیان قرآنی سراسر کشور افزود: قرآن آمده است تا انسان را در مسیر تعلیم و تربیت هدایت کند. سند تحول مبتنی بر تمدن اسلامی شکل گرفته تا چنین جامعه الهی در کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: خداوند به انسان ها با توجه به توانایی آموختن، پرورش یافتن و انتخاب کردن کرامت و جایگاه والایی اعطا کرده است، انسان در آفرینش خود قابلیت ممتاز تغییر شکل را دارد، بنابراین انسان گل سرسبد آفرینش محسوب می شود که مورد توجه خداوند قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خداوند انسان را مظهر اسما جلالیه و جمالیه قرار داده است، گفت: خلقت در مدار انسان شکل می گیرد. تمام آیات قرآن حکایت از این دارد که تمام هستی در تسخیر آدم قرار دارد، این موضوع نشان دهنده جایگاه والای انسان است که با آموختن می تواند به این جایگاه برسد.

حاجی میرزایی خاطر نشان کرد: تفاوت انسان ها و جوامع با یکدیگر در کمیت و کیفیت آموزش و پرورش است. امر پراهمیت آموزش به سه قابلیت ممتاز دیدن، شنیدن و اندیشیدن متکی است که اهداف فرد و جامعه را محقق می کند، در وافع انسان می تواند ببینید و بشنود و در آن تعقل کند و همه اکتشافات بشر از ابتدای خلقت تا کنون مرهون این سه قابلیت است.

وی افزود: انسان از یک موجود ناتوان، با مهارت به توانایی می رسد و قدرت می یابد تا شایسته مخاطب خدا قرار گیرد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه آموزش و پرورش با اندیشه و شنوایی انسان ها مرتبط است، گفت: رمز تفاوت شخصیت انسان ها در کیفیت دیدن، شنیدن و اندیشیدن است. در واقع مهم ترین هدف تعلیم و تربیت پرورش افرادی مستقل و با مسوولیت است.

وی ادامه داد: سند ۲۰۳۰ مبنای عمل در کشور ما نیست؛ چرا که انسانی باید پرورش یابد که تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری کند.

آیین افتتاحیه پنجمین دوره دوسالانه توانمندسازی مدیران دارالقرآن های سراسر کشور امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در تالار فرهنگ برگزار شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو