رمز موفقیت در برابر کرونا چیست؟

78

1399/11/28

15:17


رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دویست و شصت و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، رمز موفقیت در برابر کروناویروس را مشارکت مردم و بیماریابی فعالانه دانست.

رمز موفقیت در برابر کرونا چیست؟

به گزارش بهداششت نیوز، دکتر «مهرزاد لطفی» بیان کرد:  شناسایی افراد در معرض تماس با بیماران مبتلا به کرونا و بیماریابی فعالانه، یکی از اولویت های کنونی مجموعه سلامت استان است.

او با اشاره به ورود کرونای انگلیسی به کشور، بر جدی گرفتن توصیه های بهداشتی، به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی از دیگران تاکید کرد.

دکتر لطفی موارد شناسایی شده از گونه جدید این ویروس در کشور را به منزله زنگ هشداری جدی دانست که تمامی افراد جامعه را تهدید می کند.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه پیگیری افراد دارای تماس با مبتلایان شناسایی شده در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است، هرگونه کاهش تماس در جامعه و پرهیز از تجمعات را در رفع خطر مواجهه با بحرانی سخت در جامعه، موثر دانست.

دکتر لطفی از مردم استان نیز دعوت کرد تا در صورت تماس با بیماران مثبت شناسایی شده، نسبت به انجام تست اقدام کنند.

او با اشاره به تغییر رنگ شهرستان های استان نیز گفت: با توجه به قدرت سرایت بالای ویروس جهش یافته انگلیسی، تنها راه مقابله با آن، همکاری و مشارکت مردم در رعایت کامل پروتکل‌ های بهداشتی، پرهیز از دورهمی ها، تجمعات و سفرهای غیر ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به سفر  روز گذشته به تهران و دیدار با جمعی از مسوولان وزارت بهداشت اظهار کرد: در سفر روز گذشته، مواردی از جمله سرانه و مطالبات پزشکان خانواده و مراقبان سلامت فارس، راهکارهای پیشرفت پروژه های نیمه تمام بیمارستانی در فارس، تامین اعتبارات موردنیاز برای پیشبرد طرح های عمرانی و خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی پیگیری شد.

بررسی تعداد مراجعان سرپایی به مراکز منتخب ۱۶ ساعته در استان، تعداد مبتلایان در شهرهای مختلف، علت های جان باختن مبتلایان، روند فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی، نحوه پذیرش بیماران در بیمارستان ها و وضعیت مبتلایان در بخش های عادی و ویژه کووید ۱۹، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود.

دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه نیز گزارشی از تعداد تست های سریع در طرح مدیریت و کنترل همه گیری کووید۱۹ به شیوه محله و خانواده محور طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»  در استان ارائه کرد.

همچنین دکتر «اورنگ ایلامی» سرپرست معاونت درمان دانشگاه دیگر عضو نشست امروز بود که با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس؛ توضیحاتی پیرامون شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان ارایه داد.

سایر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز گزارش آخرین اقدامات حوزه های مختلف دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا را ارایه دادند و ضمن بررسی روند اجرایی مصوبات روزهای گذشته، دستورات لازم از سوی رییس دانشگاه به اعضای ستاد ابلاغ شد.

این نشست صبح امروز بیست و هشتم بهمن، با حضور رییس، معاونان، و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو