یافتن دید مثبت به زندگی با راهکارهای نجات بخش و ساده

یافتن دید مثبت به زندگی با راهکارهای نجات بخش و ساده


منبع: آرگا

79

1399/11/28

22:05


دید مثبت در زندگی از اهمیت زیادی برخوردار است افرادی که در زندگی خود مثبت اندیش هستند دارای توانایی های زیادی در حل کردن مشکلات می باشند آن ها می توانند از زندگی لذت ببرند و زندگی خود را همانگونه که هست باور دارند این افراد اغلب شاکر هستند و در زندگی دارای اهدافی می باشند که برای آن برنامه ریزی دارند.

داشتن دید مثبت در زندگی یکی از ویژگی های مثبت و سازنده برای افراد است که می تواند زندگی آن ها را در جهت های مثبتی سوق دهد در حقیقت افراد در مقابل موقعیت های کسان می توانند رفتارهای گوناگونی از خودشان نشان دهند که این نشان دهنده نوع دیدگاه آن ها به زندگی است افرادی که در مقابله با مشکلات می توانند مثبت اندیش باشند افراد موفق تری در این زمینه خواهند بود. بی شک زمانی که با مشکلی مواجه می شویم ما نمی توانیم آن موقعیت را تغییر دهیم تنها می توانیم نوع نگاهمان به آن را تغییر دهیم و رفتارهای خود را به گونه ای سازماندهی کنیم که تاثیر موثری بر روی موقعیت ما داشته باشد. مثبت اندیش در همه این موقعیت ها می تواند تاثیر موثر و سازنده ای داشته باشد با توجه به اینکه انسان می تواند ذهن خود را مدیریت کند این امکان برای او وجود دارد تا ذهن خود را به سمت خوبی سوق دهد حتما تا به حال این جمله طلایی را شنیده اید که ” کیفیت زندگی هر شخص به کیفیت افکار و اندیشه های او باز می گردد” در حقیقت این جمله نشان می دهد که افکار انسان سازنده مسیر زندگی او و نحوه لذت بردن او از زندگی خواهند بود.

چگونه دید مثبت به زندگی داشته باشیم؟

چگونه مثبت اندیش شویم اگر از خودتان می پرسید چگونه می توانید فردی مثبت باشید می توانید در این مقاله به پاسخ این سوال دست پیدا کنید. همواره موفق ترین افراد کسانی هستند که در مواجه با مشکلات توانسته اند مثبت اندیش باشند زیرا این افراد قادر هستند تا جنبه های منفی زندگی خود را نادیده بگیرند وبا اندیشه باز به سمت زندگی پیش می روند این بدان معنی نیست که این دسته از افراد دوست دارند با مشکلات درگیر شوند بلکه نشان می دهد توانایی این افراد در مقابله با مشکلات بسیار بیشتر از دیگران است.

 

دید مثبت به زندگی

افکار مثبت را بپذیرید:

برخی از افراد ممکن است از مثبت اندیشی دوری کنند این دسته از افراد دوست ندارند به افکار مثبت فکر کنند و در حقیقت اجازه ورود این افکار به ذهن خود را نیز نمی دهند بنابراین یکی از گام های اساسی برای اینکه بتوانید مثبت اندیش باشید خوش آمدگویی به افکار و اندیشه های مثبت است. بهتر است کمی از انرژی و افکار منفی دور باشید اجازه دهید تا افکار مثبت تری به سمت شما بیایند برای اینکه بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید بهتر است تا نقاط قوت خودتان را به خاطر بسپارید و نقاط ضعف خودتان را به فراموشی بسپارید این افکار آزاردهنده می توانند تاثیرات منفی روی شما داشته باشند.

لذت بردن از زندگی:

شما باید تحت هر شرایطی از زندگی لذت ببرید یعنی در زمان هایی که دارای مشکل هستید باید به سراغ کارهایی بروید که از آن ها لذت می برید و اجازه ندهید تا سختی و مشکلات مانع لذت بردن شما از چیزهای ساده شوند به خاطر داشته باشید بزرگ ترین دارایی در زندگی لذت بردن از لحظات و خوشی است هیچ دارایی نمی تواند از این بزرگ تر باشد. شما باید خوشحالی و زندگی را در چیزهایی پیدا کنید که دارید نه چیزهایی که از دست داده اید و ندارید.  آموزش و تقویت مثبت اندیشی در کودکان نیز می تواند تاثیرات زیادی رد آینده آن ها داشته باشید که در لینک می توانید بیشتر درباره آن مطالعه کنید.

زندگی با دید مثبت

هیچ چیز قطعی نیست:

اگر همه ما بپذیریم که دز زندگی هیچ چیز قطعی وجود ندارد بیش از نیمی از مشکلات برطرف می شوند در واقع هیچ گاه رنج و غمی ابدی نیست و هیچ گاه خوشحالی ابدی نیز وجود ندارد پس باید بپذیرید که هیچ چیز قطعی وجود ندارد. بسیاری از افرد در زندگی و موقعیت های دشوار اجازه می دهند که افکار منفی آن ها را به اسارت خود درآورد آن ها توسط یک چیز منفی احاطه می شوند و تمام ویژگی های مثبت را در زندگی خود از یاد می برند اما اگر این تصور را داشته باشند و بپذیرند که هیچ چیز قطعی نیست دیگر به راحتی از لحظات خوب عبور نمی کنند.

واقع بین باشید:

خیلی از افراد موقعیت هایی که در آن زندگی می کنند را از یاد می برند آن ها نمی پذیرند که در چه موقعیتی قرار دارند و سعی دارند از آن فرار کنند شما باید در همان موقعیتی که هستید مشکلات خود را شناسایی کنید و با آن مواجه شوید با پذیرفتن این امر راحت تر می توانید پاسخی برای آن دریافت نمایید. سعی کنید خودتان را سرزنش نکنید اینگونه افکار می تواند تاثیرات منفی بر روی شما داشته باشد همچنین باید بپذیرید که در زندگی بعضی از موقعیت ها را نمی توان تغییر داد و باید در برخی از مواقع با این مسائل مواجه شد.

مثبت دیدن زندگی

برای خودتان ارزش قائل شوید:

افرادی که به خودشان در زندگی ارزش می دهند دارای دید مثبتی هستند آن ها اهدافی در زندگی دارند و برای آن تلاش می کنند اغلب این افراد در مواجه با مشکلات به توانایی های شخصی خود تکیه می کنند آن ها ارتباطات موثری دارند و می تواند به دیگران محبت کنند.

افراد مثبت را برای دوستی انتخاب کنید:

یکی از گزینه های صحیح برای داشتن دید مثبت به زندگی هم نشینی و هم صحبتی با افرادی است که مثبت اندیش هستند این افراد می توانند افکار و احساسات مثبتی را در شما ایجاد کنند بنابراین باید سعی کنید تا دوستانی از میان این افراد انتخاب کنید. افرادی که شاد هستند و این اجازه را به شما می دهند تا از زندگی لذت ببرید و همانگونه که هستید شما را دوست می دارند.

دید مثبت در زندگی

با توجه به اینکه فواید مثبت اندیشی و تاثیرات مثبتی که بر روی زندگی شما می گذارد بسیار زیاد است باید سعی کنید تا مسیر زندگی خود را از این پش تغییر دهید و به سمت مثبت بودن سوق یابید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو