آیا شیر کافئین قهوه را از بین میبرد؟ تاثیر شیر بر قهوه چیست؟

منبع: مینویسم

78

1399/11/29

10:41


آیا شیر کافئین قهوه را از بین میبرد؟ تاثیر شیر بر قهوه چیست؟

آیا شیر کافئین قهوه را از بین میبرد؟

آیا از آن دسته از افرادی هستید که نوشیدن قهوه را بسیار دوست دارید و قهوه را با شیر میخورید؟ همانطور که میدانید معمولا اسپرسو را با شیر درست می کنند و میل می کنند. کافئین بسیار مفید و انرژی بخش است و کمک شایانی به تمرکز بیشتر برای ادامه فعالیت و کار می کند اما مقدار بیش از حد آن می تواند مضر باشد. شاید شنیده باشید که شیر کافئین قهوه را از بین میبرد اما آیا این ادعا درست است؟ شیر چه تاثیری بر روی میزان کافئین موجود در یک فنجان قهوه می گذارد و به طور کلی تاثیر شیر بر قهوه چیست؟ در ادامه توضیح خواهیم داد که  آیا شیر کافئین قهوه را از بین میبرد یا خیر؟ و سپس خواهیم گفت که تاثیر شیر بر قهوه چیست؟ پس با ما همراه باشید.

آیا شیر کافئین قهوه را کم می کند؟

قهوه طعم و مزه بسیار تلخی دارد و البته باید گفت که میزان و مقدار تلخی قهوه به عوامل گوناگونی تاثیرگذار است و شما میتوانید مقدار تلخی قهوه را خودتان تنظیم کنید.

قهوه به علت داشتن کافئین زیاد خستگی را از تن دور می کند و حس شادابی و نشاط را به فرد می دهد. کافئین موجود در قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است و همین موضوع از سرطان پوست جلوگیری می کند و از طرفی دوپامین ترشح می کند که منجر به شادابی و از بین رفتن خستگی میشود.

در پاسخ به این سوال که آیا شیر کافئین قهوه را از بین میبرد باید بگوییم خیر، شیر هیچ ماده ای ندارد که بتواند میزان کافئین موجود در قهوه را کاهش دهد. پس با اضافه کردن شیر به یک فنجان قهوه هیچ چیز عوض نمی شود و همان میزان کافئین در فنجان شما وجود دارد.

هر چند افزودن شیر به قهوه آن را رقیق خواهد کرد. بنابراین در هر میلی لیتر کافئین کمتری خواهید داشت اما در کل همان مقدار کافئین در فنجان قهوه شما وجود دارد. بنابراین افزودن شیر باعث کاهش کافئین موجود در فنجان نمی شود. شیر چه تاثیری بر قهوه ما دارد و چگونه می توانیم مصرف کافئین خود را کنترل کنیم؟

تاثیر شیر بر قهوه چیست؟

اگر عاشق شیرقهوه هستید بهتر است بدانید که افزودن شیر به قهوه چه تاثیری بر آن خواهد داشت. اضافه کردن شیر به قهوه تاثیری بر میزان کافئین آن ندارد اما در موارد دیگر می تواند تاثیرگذار باشد مانند:

افزایش کالری

قهوه به تنهایی کالری کمی دارد اما شیرقهوه کالری بیشتری دارد به خصوص اگر شکر به آن اضافه کنید. شیر حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین است و همه اینها شامل کالری هستند. پس یکی از تاثیرات شیر بر قهوه افزایش کالری و کمک به افزایش وزن می باشد. یک فنجان قهوه تلخ که تنها 4.5 کالری دارد اما اگر شما به قهوه تان شیر اضافه کنید این مقدار کالری تغییر کرده و به 56 کالری افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل است که برای افرادی که در رژیم لاغری هستند نباید قهوه را با شیر میل کنند چرا که منجر به چاقی شان میشوند.

کاهش اسیدیته قهوه

شیر دارای PH در حدود 6.6 است بنابراین خود کمی اسیدی است. PH قهوه سیاه حدود 5 است. بنابراین مطمئناً با افزودن شیر PH را کاهش می دهید نه از طریق خنثی سازی، بلکه با رقیق کردن.

اضافه کردن شیر به قهوه از میزان غلظت کافئین می کاهد دقت کنید که تنها غلظت قهوه را کم می کند و تاثیری بر میزان کافئین موجود در قهوه ندارد. پس اگر دچار سوزش معده یا ناراحتی های دیگر معده هستید اضافه کردن شیر به قهوه برای شما مفید است و میزان اسیدیته قهوه را کاهش می دهد.

آیا قهوه برای معده مضر است؟

افزایش کلسیم

اگر خوردن شیر به تنهایی را دوست ندارید می توانید آن را درون فنجان قهوه خود بریزید. با این کار مقداری از کلسیم روزانه بدن خود را دریافت می کنید. قهوه به تنهایی فاقد کلسیم است اما افزودن 30 میلی لیتر شیر به قهوه، حدود 39 میلی گرم کلسیم به شما می دهد. مقدار روزانه توصیه شده کلسیم مورد نیاز بدن شما در حدود 1000 میلی گرم است. بنابراین شما حدود 4٪ از کلسیم توصیه شده خود را دریافت می کنید.

شیر قهوه رنگ دندان ها را کمتر تغییر می دهد

خوردن قهوه باعث ایجاد رنگ روی سطح دندان می شود. لکه های قهوه توسط ترکیبی در قهوه به نام تانین ایجاد می شود. آنها به قهوه رنگ می دهند و در عطر و طعم نیز تأثیر می گذارند.

ظاهراً پروتئین های شیر به این تانن ها متصل می شوند و اثر کلی لک شدن دندان های شما پس از مصرف قهوه را کاهش می دهند و هرچه چربی شیر بیشتر باشد اثر لک کنندگی قهوه را بیشتر کاهش می دهد.

میزان کافئین انواع قهوه و اسپرسو به چه میزان می باشد؟

آیا شیر کافئین قهوه را از بین میبرد؟

شیر و تاثیر آن بر کافئین قهوه

تاثیر شیر بر میزان آنتی اکسیدان قهوه

قهوه سیاه ساده به طور طبیعی حاوی آنتی اکسیدان است. به این آنتی اکسیدان های خاص پلی فنول گفته می شود.

افزودن شیر هیچ تاثیری روی میزان آنتی اکسیدان های جذب شده بدن از قهوه ندارد.

یکی دیگر از تاثیرات شیر بر قهوه کمک به زودتر خنک شدن آن است که خیلی هم مهم نیست. پس همان طور که گفته شد افزودن شیر یا آب به قهوه باعث کم شدن کافئین آن نمی شود و فقط آن را رقیق تر می کند.

برای کم شدن کافئین قهوه چه کنیم؟

مهم ترین موضوع انتخاب دانه قهوه است. انواع مختلف قهوه میزان کافئین متفاوتی دارند. کم کافئین ترین قهوه را انتخاب کنید. دو نوع رایج دانه قهوه وجود دارد. روبوستا و عربیکا. دانه روبوستا تقریباً دو برابر arabica کافئین دارد. طعم قهوه عربیکا بسیار شیرین تر است. قهوه روبوستا بسیار تیره تر، قوی تر و مغذی تر است.

اگر یک قهوه شیرین تر و کم کافئین تر می خواهید عربیکا می تواند قهوه مورد نظر شما باشد.

هرچقدر زمان دم آوری قهوه کمتر باشد میزان کافئین موجود در آن هم بیشتر است.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو