یکصد و هشتاد و چهارمین نشست شورای مشاوران وزراء در امور ایثارگران با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، مهندس سعید اوحدی معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و شورای مشاوران وزراء و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی با تسلیت ایام شهادت امام هادی (ع) با بیان اینکه خدمت به ایثارگران، خدمت به بهترین بندگان خدا است گفت: این خدمت عبادت و فضیلت است و جامعه اسلامی و ملت ایران همیشه آماده جانفشانی برای آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند.

وزیر اطلاعات افزود: صیانت و تکریم مقام شهید و شهادت و خانواده معظم شهداء وظیفه همه است و باید خدمت به آن‌ها را از مسائل حزبی و جناحی و سیاسی جدا کنیم.

علوی با بیان اینکه حیات، عزت و حرمت در کشور به ‌واسطه ایثار شهداء و ایثارگران است، تأکید کرد: باید از ارزش‌هایی که ایثارگران به‌ خاطر آن جنگیدند، محافظت کنیم. از سوی دیگر خدمت به ایثارگران برای خادمان، سازندگی به همراه دارد و به انسان روح، حیات و معنویت می‌بخشد و او را از غفلت و لغزش دور می‌کند.

[درخواست وزیر اطلاعات: تکریم شهدا را از مسائل حزبی و جناحی و سیاسی جدا کنیم]

در ادامه سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهداء مظهر اقتدار معنوی هستند، گفت: اقتدار معنوی بود که انقلاب اسلامی را رقم زد و همین اقتدار معنوی تا به امروز این انقلاب، نظام و کشور را پایدار نگه داشته است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تأکید بر لزوم توجه به تاریخ و تجربه‌های تاریخی، افزود: نگاه به تاریخ موجب بصیرت یک جامعه خواهد شد و باید توجه کنیم که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، مهم‌ترین بستر و زمینه ایجاد اقتدار معنوی است.

در این مراسم همچنین لوح تقدیر سردار سرلشگر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط سردار شریفی رییس اداره ایثارگران سپاه به سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهداء شد.

در پایان این نشست نیز از کتاب‌های «درگاه این خانه بوسیدنی است» و «نغمه‌های عشق» و تمبر یادبود شهدای وزارت اطلاعات «سربازان گمنام امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)» در موزه یادمان شهدای وزارت اطلاعات رونمایی شد.