اگر باور کردید کمبود گاز تقصیر مردم است، این گزارش را ببینید/ وقتی آلوده بودن مازوت انکار می‌شود!

72

1399/11/29

15:01


اگر باور کردید کمبود گاز تقصیر مردم است، این گزارش را ببینید/ وقتی آلوده بودن مازوت انکار می‌شود!

سلامت نیوز: گاز را مردم مصرف کردند، گاز به نیروگاه‌ها نرسید، برق قطع شد. نیروگاه‌ها مازوت سوزاندند، هوا آلوده شد، مردم مقصرند!


به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران، این کل سناریوی مدیران وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان محیط زیست است برای توجیه قطعی برق و آلودگی هوای شهرها. به نظر می‌رسد ادعای افزایش ۱۲ درصدی مصرف گاز در خانه‌ها توجیه‌کننده کمبود گاز، برق و هوای پاک باشد ادعایی که وزارت نفت مطرح و وزارت نیرو روی آن تاکید کرد اما کارشناسان انرژی نمی‌توانند به این راحتی این عدد را قبول کنند. آنها به روند انتشار اطلاعات توسط وزارت نفت انتقادات جدی دارند.


انگار راهی هم برای راستی‌آزمایی ادعای افزایش ۱۲ درصدی مصرف خانگی نیست مخصوصا که بدانیم ترازنامه‌های انرژی از سال ۹۶ به بعد منتشر نشده است.


از طرف دیگر نسبت به ادعای وزیر نفت مبنی بر اینکه محدودیتی برای صادرات مازوت وجود ندارد، تردید وجود دارد چون اخیرا بر اساس استانداردهای بین‌المللی، استفاده از مازوت به عنوان سوخت کشتی‌ها هم ممنوع شده است، همچنین رییس سازمان محیط زیست تحریم را عامل ممنوعیت مازوت ایران می‌داند.


البته وزارت نفت هم محدودیت صادرات مازوت را انکار می‌کند و هم آلاینده بودن آن را.


در گزارش ویدیویی پیش‌ رو، تعدادی از کارشناسان حوزه انرژی ادعاهای وزارت نفت را زیر سوال می‌برند و شبهه‌هایی مطرح می‌کنند که تنها در صورت وجود شفافیت می‌توان پاسخ روشنی به آنها داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو