بهترین فیلم های معمایی و رازآلود تاریخ سینما

بهترین فیلم های معمایی و رازآلود تاریخ سینما


1,223

1399/11/29

21:30


برترین فیلم های معمایی خارجی تاریخ سینما/ از فیلم های سینمایی معمایی با موضوعات جنایی، پلیسی، کارآگاهی، هیجان انگیز و ترسناک که با ذهن شما بازی می کند.

بهترین فیلم های معمایی و رازآلود تاریخ سینما

۳ ساعت پیش
برترین فیلم های معمایی خارجی تاریخ سینما/ از فیلم های سینمایی معمایی با موضوعات جنایی، پلیسی، کارآگاهی، هیجان انگیز و ترسناک که با ذهن شما بازی می کند.

بهترین فیلم های معمایی و رازآلود تاریخ سینما

اختصاصی سلام سینما- هیچ چیزی نمی‌تواند بیشتر از یک معمای خوب، چشمان بیننده را به یک فیلم بدوزد زیرا مخاطب مجبور است به همه‌ی جزئیات فیلم دقت کند تا بتواند از معمای آن سر در بیاورد. پس این عجیب نیست که بسیاری از بهترین فیلم‌های تمام دوران‌ها یا فیلم‌های ژانر معمایی بودند یا در مرکز داستان خود معمایی داشتند.

اینجا می‌توانید با بهترین فیلم‌های ژانر معمایی تاریخ سینما براساس آراء کاربران سایت آی‌ام‌دی‌بی آشنا شوید. فیلم‌های با امتیاز بالای 7.5 و تعداد رأی بالای سیصدهزار در این لیست قرار گرفته‌اند.

ژانر معمایی چیست؟

در ژانر معمايي، یک راز سهم عمده‌ای از داستان فیلم را دارد. اين راز ممکن است از تماشاگر مخفي نگه داشته شود و يا در همان ابتداي فیلم و در مسیر روايت آن با او در ميان گذاشته شود. در هر صورت پرداختن به اين راز یا معما و نحوه‌ی رسیدن به جواب آن در پایان فیلم است که اهمیت دارد.

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما که تجربه لذت حل یک معما را به شما می دهد

1. هفت(Se7en)

ژانر: جنایی، درام، معمایی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.6(1444713 رأی)

امتیاز سلام سینما: 8.24

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - هفت (Se7en)

اگر از پس تحمل صحنه‌های خشن و خونین برمی‌آیید، «هفت»(Se7en) مختص شماست. این فیلم درباره‌ی دو کاراگاه با نقش‌آفرینی «برد پیت» و «مورگان فریمن» در پی به دام انداختن یک قاتل سریالی با هنرنمایی ماندگار «کوین اسپیسی» هستند که هفت گناه کبیره در کتاب «کمدی الهی» را به عنوان شاخص اصلی برای انتخاب قربانیانش برگزیده است.

چیزی که «هفت»(Se7en) را تبدیل به فیلمی درجه یک کرده است، این است که هرگاه مخاطب فکر می‌کند دیگر فیلم نمی‌تواند از این خونین‌تر و بی‌رحم‌تر باشد، بلافاصله در سکانس بعدی این تصور او نقض می‌شود. اوج شوکه‌کننده که همواره از ویژگی‌های آثار «دیوید فینچر» بوده است، در «هفت»(Se7en) نیز به شکل بی‌نقصی اجرا شده است.

 

2. پرستیژ(The Prestige)

ژانر: درام، معمایی، علمی تخیلی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5(1189960 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7.89

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - پرستیژ (The Prestige)

«پرستیژ»(The Prestige) یک فیلم معمایی پرتعلیق است که درونمایه‌ی اصلی داستان آن شعبده‌بازی است. داستان این فیلم در اوایل قرن بیستم در شهر لندن می‌گذرد و دو شعبده‌باز با نقش‌آفرینی «هیو جکمن» و «کریستین بیل» است که قبلاً با یکدیگر همکاری می‌کردند، حالا رقیب هم شده‌اند و از هیچ‌کاری برای شکست دیگری دریغ نمی‌کنند.

رقابت شدیدی که بین این دو شعبده‌باز وجود دارد تا جایی پیش می‌رود که تمام زندگی آن دو را به نابودی می‌کشاند. در «پرستیژ»(The Prestige) علاوه بر تعلیق با مضامینی مثل انسانیت، عشق و امانتداری نیز روبرو می‌شویم. از جالب‌ترین نکات این فیلم به تصویر کشیدن «نیکولاس تسلا» توسط «کریستوفر نولان» است که جذابیت فیلم او را دو چندان می‌کند.

 

3. مظنونین همیشگی(The Usual Suspects)

ژانر: جنایی، معمایی، هیجان‌انگیز

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.5(991005 رأی)

امتیاز سلام سینما: 8.2

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - مظنونین همیشگی (The Usual Suspects)

«قیصر سوزه» کیست؟ این سؤال مرکزی «مظنونین همیشگی»(The Usual Suspects) است. این فیلم که برخی آن را تحسین‌برانگیزترین فیلم معمایی تمام دوران می‌دانند، از پایان داستانش، آغاز می‌شود. زمانی که قتل‌ها انجام شده و قاتل نیز شناسایی شده است. پس از آن به شکل نفس‌گیری از طریق بازجویی‌های پلیس به عقب برمی‌گردد و به آهستگی مخاطب را در جریان واقعه قرار می‌دهد.

«مظنونین همیشگی»(The Usual Suspects) یک فیلم معمایی در سبک «کار چه کسی است؟» می‌باشد که درباره‌ی تلاش پلیس برای کشف راز انفجار یک کشتی و سرقت بار آن است. «کوین اسپیسی» که از آن انفجار جان سالم به در برده است، روایت خودش از حادثه را تعریف می‌کند. او موفق شد برای ایفای نقش در «مظنونین همیشگی»(The Usual Suspects) اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به خانه ببرد.

 

4. یادگاری(Memento)

ژانر: معمایی، هیجان‌انگیز

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4(1125487 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7.68

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - یادگاری (Memento)

هر کسی که عاشق فیلم‌هایی مثل «تلقین»(Inception) و «سه‌گانه شوالیه تاریکی»(Dark Knight Trilogy) است، باید به عقب برگردد و فیلمی که به معنای واقعی آغازی بر کارنامه‌ی هنری «کریستوفر نولان» بود را مرور کند. «یادگاری»(Memento) داستان مردی با بازیگری «گای پیرس» است که دچار فراموشی کوتاه‌مدت است.

«یادگاری»(Memento) با تحسین بی‌سابقه‌ای به دلیل بکارگیری ساختار غیرخطی در روایت داستان روبرو شد و همین تحسین‌ها باعث گشت تا «نولان» این روش را در آثار بعدی‌اش نیز به کار ببندد. ساختار غیرخطی در این فیلم چیزی بیشتر از یک تمهید روایتی است. این روش تنها راه برای فهم ایده‌ی مرکزی و معمای داستان «یادگاری»(Memento) است.

 

5. اولدبوی(Oldboy)

ژانر: اکشن، درام، معمایی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4(515306 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7.29

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - اولدبوی (Oldboy)

«اولدبوی»(Oldboy) یک فیلم معمایی با مظمون انتقام است که گاهی مخاطب نمی‌داند چه کسی در حال انتقام گرفتن است. این فیلم هیجان‌انگیز به کارگردانی «پارک چان ووک» دارای داستانی خشن، دردناک و تأثیرگذار است. «اولدبوی»(Oldboy) فقط یک فیلم شگفت‌انگیز نیست بلکه بسیاری آن را یکی از بهترین‌های ژانر معمایی در دهه اول قرن بیست و یکم می‌دانند.

«اولدبوی»(Oldboy) داستان یک کارمند مرموز و دائم‌الخمر به نام «دائه سو»(چویی مین سیک) است. او 15 سال است که ربوده و محبوس شده است و ظاهراً دلیلی نیز برای این برخورد با او وجود نداشته است. خیزش او برای انتقام موجب خون‌ریزی زیادی شده و در همین مسیر، رازهای تاریک زیادی برملا می‌شود که مخاطب را نسبت به قضاوت خود به چالش می‌کشد.

 

6. پنجره عقبی(Rear Window)

ژانر: معمایی، هیجان‌انگیز

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.4(443992 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - پنجره عقبی (Rear Window)

اگر به دنبال مدرکی دال بر اینکه «آلفرد هیچکاک» استاد بی‌رقیب فیلم‌های معمایی است می‌گردید، همین الان باید «پنجره عقبی»(Rear Window) را تماشا کنید. «پنجره عقبی»(Rear Window) به قدری فیلم تأثیرگذاری است که حتی اگر آن را تماشا نکرده باشید، داستانش را می‌دانید زیرا دستمایه‌ی طنز در آثاری مثل «سیمپسون‌ها»(The Simpsons) و «زندگی مدرن روکو»(Rocko’s Modern Life) قرار گرفته است.

در «پنجره عقبی»(Rear Window)، «جیمز استوارت» نقش یک عکاس روی ویلچر را ایفا می‌کند که شبی صدای شکستن شیشه و جیغ یک زن را می‌شنود که می‌گوید:«این کار را نکن». او خیلی زود به این نتیجه می‌رسد که همسایه‌اش، همسرش را به قتل رسانده است. تنها چیزی که او نیاز دارد، مدرک است اما پیدا کردن آن با ویلچر کار سختی است.

 

7. همشهری کین(Citizen Kane)

ژانر: درام، معمایی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.3(403255 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - همشهری کین (citizen kane)

«همشهری کین»(Citizen Kane) فیلمی معمایی و زندگینامه‌ای درباره‌ی کاراکتری به نام «چارلز فاستر کین» یک روزنامه‌نگار ثروتمند است که از زندگی واقعی روزنامه‌نگاران ثروتمندی مانند «ویلیان رندولف هرست»، «جوزف پولیتزر»، «ساموئل اینسال» و «هارولد مک‌کورمیک» اقتباس شده است. این فیلم داستان خبرنگاری است که به دنبال کشف راز یک مرد مُرده است.

«اورسون ولس» بازیگر نقش «چارلز فاستر کین»، این فیلم را کارگردانی کرده و فیلمنامه‌ی آن را به همراه «هرمان جی.منکوویتس» نوشته است. این فیلم تلاش‌های خبرنگاری را دنبال می‌کند که دنبال کشف معمای یک کلمه است:«رزباد». این کلمه را «چارلز فاستر کین» در لحظات پایانی زندگی هنگام مرگش می‌گوید و آن خبرنگار به دنبال معنی «رزباد»، تحقیقاتی را آغاز می‌کند.

 

8. جزیره شاتر(Shutter Island)

ژانر: معمایی، هیجان‌انگیز

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2(1129582 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7.97

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - جزیره شاتر (Shutter Island)

همواره بهترین نقش‌آفرینی‌های «لئوناردو دی‌کاپریو» را در آثار «مارتین اسکورسیزی» دیده‌ایم که یکی از بهترین آن‌ها به سال 2010 و فیلم به‌یادماندنی «جزیره شاتر»(Shutter Island) باز می‌گردد. مارشال ایالتی، «تدی دنیلز»، با نقش‌آفرینی بی‌نظیر «لئوناردو دی‌کاپریو» برای انجام تحقیقات و پیدا کردن یک قاتل گمشده، به همراه دستیارش «چاک اول»(مارک رافالو) به تیمارستان زندانیان واقع در جزیره‌ای دورافتاده می‌رود.

«تدی» در جریان تحقیقات برای پیدا کردن قاتل گمشده، به حقایقی عجیب درباره‌ی آن جزیره‌ی دورافتاده پی‌ می‌برد که این حقایق زندگی او را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهند. «جزیره شاتر»(Shutter Island) یکی از شخصی‌ترین آثار «مارتین اسکورسیزی» است که برای اولین بار یک فضاسازی وهم‌آلود و تاریک را برای فیلم خود انتخاب کرده است.

*همه نقدهای فیلم «جزیره شاتر»(Shutter Island)*

 

9. محرمانه لس آنجلس(L.A. Confidential)

ژانر: جنایی، درام، معمایی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.2(531867 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7.32

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - محرمانه لس آنجلس (L.A. Confidential)

«محرمانه لس آنجلس»(L.A.Confidential) فیلمی جذاب و سرگرم‌کننده است که سال 1997 برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد. سه مأمور، یک دختر بدکاره، یک میلیونر مرموز و یک روزنامه‌نگار پاپاراتزی، ساختار معمایی، بامزه، عاشقانه و جنایی این فیلم را تشکیل می‌دهند. «محرمانه لس آنجلس»(L.A.Confidential) از نظر بسیاری از منتقدان سینما، یکی از بهترین آثار دهه 90 هالیوود است.

این فیلم در ژانر معمایی و نئونوآر ساخته شده و به شکلی بسیار سرگرم‌کننده و جذاب داستان سه مأمور اداره‌ی پلیس شهر لس آنجلس را روایت می‌کند که برای کشف رابطه‌ی بین چند پرونده‌ی فساد و قتل در دهه 50 میلادی تلاش می‌کنند. «محرمانه لس آنجلس»(L.A.Confidential) با نقش‌آفرینی سوپراستارهایی مثل «کوین اسپیسی»، «گای پیرس»، «راسل کرو» و «کیم بسینگر» یکی از آثار ماندگار ژانر معمایی است.

 

10. دختر گمشده(Gone Girl)

ژانر: درام، معمایی، هیجان‌انگیز

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1(859474 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7.35

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - دختر گمشده(Gone Girl)

«دختر گمشده»(Gone Girl) داستان نویسنده‌‌ای بیکار به نام «نیک دان»(بن افلک) است که همسرش با نقش‌آفرینی «رزاموند پایک» در پنجمین سالگرد ازدواج آنها ناپدید می‌شود. تحقیقات درباره‌ی ناپدید شدن او، همگان را به «نیک» مظنون می‌کند. این فیلم به خوبی نشان می‌دهد که چگونه یک ازدواج بد می‌تواند انسان را بدبخت کند.

فیلمنامه‌ی «دختر گمشده»(Gone Girl) براساس رمانی با همین نام نوشته شده که هر دو اثر «جیلیان فلین» است. او همچنین نویسنده‌ی رمان «اجسام تیز» بوده که توسط شبکه‌ی اچ‌بی‌او تبدیل به یک مینی سریال شد. «دختر گمشده»(Gone Girl) نیز مانند سایر آثار معمایی «دیوید فینچر» دارای فضایی تاریک و پوچ‌گرا است.

*همه نقدهای فیلم «دختر گمشده»(Gone Girl)*

 

11. چاقوکشی(Knives Out)

ژانر: کمدی، جنایی، معمایی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9(453650 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - چاقوکشی (Knives Out)

با رسیدن سال 2019 طرفداران ژانر معمایی سالها بود که از تماشای یک فیلم معمایی باکیفیت به سبک «کار چه کسی است؟» محروم بوده‌اند. یکی از دلایل آن سخت‌گیر بودن مخاطبان این ژانر نیز می‌باشد. اما خوشبختانه در سال 2019، «ریان جانسون» این فقدان را به خوبی درک کرد و فیلمی به نام «چاقوکشی»(Knives Out) را ساخت که ژانر معمایی را وارد دوران جدیدی کرد.

«چاقوکشی»(Knives Out) داستان قتل نویسنده‌ی مشهور رمان‌های جنایی با نقش‌آفرینی «کریستوفر پلامر» در عمارت شخصی‌اش است. همه‌ی اعضای خانواده و پرستار شخصی‌اش با بازیگری «آنا د آرماس» تصور می‌کنند که او خودکشی کرده است اما کاراگاه حرفه‌ای «بنوا بلانک»(دنیل کریگ) مشکوک به قتل است. هرجا که فکر می‌کنید داستان را متوجه شده‌اید، فیلم دور می‌زند و باعث می‌شود همه دانسته‌هایتان زیر سؤال رود.

*همه نقدهای فیلم «چاقوکشی»(Knives Out)*

 

12. رودخانه میستیک(Mystic River)

ژانر: جنایی، درام، معمایی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9(419347 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7.15

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - رودخانه میستیک (Mystic River)

سال 1975 است و سه پسر نوجوان در یکی از خیابان‌های شهر بوستون مشغول بازی کردن هستند اما پس از ربوده شدن یکی از آنها، داستان زندگیشان از این رو به آن رو می‌شود. بیست سال بعد زندگی این سه دوست باری دیگر با ناپدید شدن یک دختر جوان به یکدیگر گره می‌خورد. این خط داستانی «رودخانه میستیک»(Mystic River) است.

«رودخانه میستیک»(Mystic River) به شکلی حیرت‌انگیز، فیلمی بی‌رحمانه است که با گروه بازیگری درخشانش، مخاطب را درگیر داستان بی‌رحمانه‌اش می‌کند. «شان پن»، «کوین بیکن»، «تیم رابینز» و «لارنس فیشبرن» ستاره‌های جلوی دوربین هستند و ستاره‌ی پشت دوربین نیز «کلینت ایستوود» است که هر چند سال با اثری خیره‌کننده به سینما می‌آید.

 

13. جاده مالهالند(Mulholland Drive)

ژانر: درام، معمایی، هیجان‌انگیز

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9(321933 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - جاده مالهالند (Mulholland Drive)

خودتان را برای روایت سرگیجه‌آور و مغزخراش «دیوید لینچ» در «جاده مالهالند»(Mulholland Drive) آماده کنید. این فیلم بی‌نقص و پیچیده درباره‌ی یک بازیگر زن جوان و باانگیزه با نقش‌آفرینی «نائومی واتس» است که به لس آنجلس آمده و با زنی که دچار فراموشی است، دوست می‌شود. در نگاه اول داستان ساده بنظر می‌رسد اما پر است از زیرداستان‌های معمایی، توطئه و کاراکترهای مرموز دیگر.

در ابتدا داستان «جاده مالهالند»(Mulholland Drive) بنظر غیرقابل فهم می‌رسد. به همین دلیل روی جعبه‌ی دی‌وی‌دی این فیلم ده نکته نوشته شده تا بینندگان با خواندن آن بتوانند داستان فیلم را درک کنند. منطق «جاده مالهالند»(Mulholland Drive) از یک حالت رویایی پیروی می‌کند که در آن همه چیز بطور همزمان، هم آشنا و هم غریبه بنظر می‌رسد.

 

14. هشت نفرت‌انگیز(The Hateful Eight)

ژانر: جنایی، درام، معمایی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8(516891 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7.68

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - هشت نفرت انگیز (The Hateful Eight)

درست است که مثل «داستان عامه پسند»(Pulp Fiction) قواعد ژانر را تغییر نمی‌دهد یا مانند «بیل را بکش»(Kill Bill) خشونت را در بالاترین حد به تصویر نمی‌کشد اما «تارانتینو» در «هشت نفرت‌انگیز»(The Hateful Eight) تمام چیزهایی که به آن علاقه‌مند است را جمع می‌کند. او روش دیالوگ‌نویسی همیشگی‌اش را به کار گرفته و از موسیقی «انیو موریکونه» نیز بهره می‌برد.

«تارانتینو» در «هشت نفرت‌انگیز»(The Hateful Eight) ژانر وسترن را با یک معمای قتل ترکیب کرده هشت غریبه را یک شب دور هم جمع می‌کند. برخی از این افراد بی‌رحم‌تر از دیگران هستند و همین کاراکترپردازی باعث می‌شود تا فضای فیلم تأثیرگذاری بیشتری پیدا کند. «هشت نفرت‌انگیز»(The Hateful Eight) یکی از به‌یادماندنی‌ترین آثار «کوئنتین تارانتینو» است.

*همه نقدهای فیلم «هشت نفرت‌انگیز»(The Hateful Eight)*

 

15. دختری با خالکوبی اژدها(The Girl with the Dragon Tattoo)

ژانر: جنایی، درام، معمایی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8(422892 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7.34

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما  - دختری با خالکوبی اژدها (The Girl with the Dragon Tattoo)

تا چه اندازه با فیلم‌های نوآر شمالی یا همان نوردیک نوآر آشنایی دارید؟ نوآر شمالی یکی از زیرژانرهای ژانر معمایی نوآر است که برای اولین بار در آثار سینمایی و تلویزیونی کشورهای اسکاندیناوی دیده شده است. این ژانر دارای کاراکترهایی پیچیده به لحاظ اخلاقی و منظره‌های کم‌نور و تاریک است.

«دیوید فینچر» برای روایت داستان «دختری با خالکوبی اژدها»(The Girl with the Dragon Tattoo) به سراغ این زیرژانر رفته است. دختری با خالکوبی اژدها(The Girl with the Dragon Tattoo) فیلمی سیاه و نابخشودنی است اما قطعاً چیزی غیر از این هم نباید از «دیوید فینچر» انتظار داشت.

این فیلم داستان یک روزنامه‌نگار بی‌اعتبار با نقش‌آفرینی «دنیل کریگ» است که مجبور می‌شود با یک هکر با بازیگری «رونی مارا»، تیمی را برای پیدا کردن قاتل یک زن تشکیل دهند.

 

16. بازی(The Game)

ژانر: اکشن، درام، معمایی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.8(345025 رأی)

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - بازی (The Game)

اگر دیدید که دوستانتان نمی‌دانند که به مناسبت تولدتان، چه چیزی به شما کادو دهند، آنها را دعوت کنید و در کنار هم فیلم «بازی»(The Game) را تماشا کنید. در این فیلم معمایی و هیجان‌انگیز، «مایکل داگلاس» نقش «نیکولاس فن اورتون» یک بانکدار موفق اهل سن فرانسیسکو را ایفا می‌کند که خودکشی پدرش در سن 48 سالگی، بر خلقیات او تأثیر گذاشته است.

حالا تولد 48 سالگی «نیکولاس» فرا رسیده است و برادر عجیبش با نقش‌آفرینی کم‌نظیر «شان پن» با یک کادو و یک سری اتفاقات عجیب از راه می‌رسد. «دیوید فینچر» در مقام کارگردان از هیچ لحظه‌ای برای ایجاد یک پیچ داستانی غافل نشده است. در «بازی»(The Game) نه تنها هر لحظه از فیلم دارای پیچ داستانی است، بلکه هرکدام از آنها شما را بیشتر در پازل داستان فیلم فرو می‌برد.

 

17. زودیاک(Zodiac)

ژانر: جنایی، درام، معمایی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.7(465919 رأی)

امتیاز سلام سینما: 7.34

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - زودیاک (Zodiac)

با اینکه اکثر فیلم‌های معمایی با دیالوگ‌ها و روایت‌های سریع همراه هستند، اما در نهایت به حل معما نمی‌انجامند. مخصوصاً اگر فیلمی درباره‌ی داستان قاتلی بدنام مثل «زودیاک» را تماشا می‌کنید، به هیچ عنوان نباید انتظار پایانی خوش داشته باشید. «زودیاک»(Zodiac) با کارگردانی شگفت‌انگیز و نقش‌آفرینی بی‌نظیر سه بازیگر اصلی آن یعنی «رابرت داونی جونیور»، «جیک جیلنهال» و «مارک رافالو» دیدنی‌تر شده است.

«دیوید فینچر» به بدبینی و پوچ‌گرایی در فیلم‌هایش مشهور است و «زودیاک»(Zodiac) نیز از این قاعده مستثنی نشده است. در هر سکانس این فیلم حسی اذیت‌کننده و ناامیدکننده به مخاطب القاء می‌شود و سن فرانسیسکو در دهه 60 و 70 میلادی طوری به تصویر کشیده شده است که بنظر می‌رسد همه‌ چیز در آن در آستانه‌ی نابودی قرار دارد.

 

18. دنباله‌ی شرلوک هولمز(Sherlock Holmes)

- شرلوک هولمز(Sherlock Holmes)

ژانر: اکشن، ماجراجویی، معمایی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.6(583084 رأی)

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - شرلوک هولمز (Sherlock Holmes)

«شرلوک هولمز»(Sherlock Holmes) یک داستان کاراگاهی اریجینال است و آثار «آرتور کونان دویل» نیز از بهترین داستان‌های معمایی سبک «کار چی کسی است؟» می‌باشد. فیلم‌های زیادی درباره‌ی این کاراگاه نابغه ساخته شده‌اند اما این یک مورد که توسط «گای ریچی» کارگردانی شده، شما را با حجم جدیدی از آدرنالین روبرو خواهد کرد.

داستان «شرلوک هولمز»(Sherlock Holmes) که در لندن سال 1890 می‌گذرد، درباره‌ی تلاش‌های «شرلوک»(رابرت داونی جونیور) و همراه همیشگی‌اش «دکتر واتسون»(جود لا) برای جلوگیری از کشته شدن یک زن به دست مردی شرور به نام «لرد هنری بلک‌وود»(مارک استرانگ) است. اما با اینکه آنها موفق می‌شوند، درمی‌یابند «بلک‌وود» نقشه‌ای بزرگتر کشیده است که باید جلوی آن را نیز بگیرند.

 

- شرلوک هولمز: بازی سایه‌ها(Sherlock Holmes: A Game of Shadows)

اگر فیلم «شرلوک هولمز»(Sherlock Holmes) را دوست داشتید، حتماً دنباله‌ی آن یعنی «شرلوک هولمز: بازی سایه‌ها»(Sherlock Holmes: A Game of Shadows) با امتیاز 7.5 از سایت آی‌ام‌دی‌بی تماشا کنید.

 

19. شعبده‌باز(The Illusionist)

ژانر: درام، فانتزی، معمایی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.6(354706 رأی)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

بهترین فیلم های معمایی و راز آلود تاریخ سینما - شعبده باز (The Illusionist)

«شعبده‌باز»(The Illusionist) فیلمی است که به آن چه حقش بود نرسید. فیلمی عمیق، شاعرانه و نوستالژیک که کمتر مانند آن را می‌توان مثال زد. «شعبده‌باز»(The Illusionist) از آن دسته فیلم‌هایی است که می‌توان به مدت دو ساعت انسان را از مشکلات و دشواری‌های جهان پیرامونش خارج کند و به دنیایی منحصر به فرد ببرد.

داستان «شعبده‌باز»(The Illusionist) در شهر وین سال 1900 می‌گذرد. اتفاقات آن دوره مثل پایان دوره‌ی پادشاهی در پس‌زمینه‌ی داستان، به شکل حیرت‌انگیزی لمس می‌شود و کاراکتر اصلی فیلم یعنی «ادوارد آبراموویتز» با نقش‌آفرینی فوق‌العاده‌ی «ادوارد نورتون» در این دوران، در مسیر تبدیل شدن به شعبده‌بازی مشهور است.

منبع: ScreenRant, Esqiure, Marieclaire, Goodhousekeeping, USA Today, IMDB, Looper

خبرهای مرتبط:

بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما


ویدیو بخش اول بهترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما در کانال یوتیوب سلام سینما


بهترین فیلم های جنایی سال 2020 کدامند؟


بهترین سریال های جنایی که نباید از دست بدهید


بهترین فیلم های اکشن سال 2020 کدامند؟​​​​​​​

معمایی سینما داستان امتیاز ژانر معمایی درام معمایی امتیاز آی‌ام‌دی‌بی امتیاز سلام امتیاز سلام سینما هفت Se7en برد پیت دیوید فینچر پرستیژ The Prestige هیو جکمن کریستوفر نولان مظنونین همیشگی The Usual Suspects کوین اسپیسی یادگاری Memento تلقینInception گای پیرس اولدبوی Oldboy پارک چان-ووک چویی مین سیک امتیاز دهید آلفرد هیچکاک اورسون ولس جزیره شاتر shutter island لئوناردو دی کاپریو مارتین اسکورسیزی همه نقدهای فیلم جزیره شاترShutter Island محرمانه لس آنجلس L.A. Confidential راسل کرو بن افلک جیلیان فلین همه نقدهای فیلم دختر گمشدهGone Girl ریان جانسون آنا د آرماس همه نقدهای فیلم چاقوکشیKnives Out رودخانه میستیک Mystic River شان پن کلینت ایستوود دیوید لینچ نائومی واتس هشت نفرت انگیز The Hateful Eight داستان عامه پسندPulp Fiction کوئنتین تارانتینو دختری با خالکوبی اژدها The Girl with the Dragon Tattoo رونی مارا مایکل داگلاس زودیاک Zodiac جیک جیلنهال رابرت داونی جونیور مارک استرانگ ادوارد نورتون بهترین فیلم های جنایی تاریخ سینما بهترین فیلم های جنایی سال 2020 کدامند بهترین سریال‌های جنایی که نباید از دست بدهید بهترین فیلم های اکشن سال 2020 کدامند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو