نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی خوب و تاثیرگذار روی سئو

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی خوب و تاثیرگذار روی سئو


منبع: بیتوته

89

1399/11/30

05:24


نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی خوب و تاثیرگذار روی سئو



نوشتن رپورتاژ آگهی,نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

نوشتن رپورتاژ آگهی

 

آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی هدفمند

نحوه آماده سازی رپورتاژ آگهی یکی از دغدغه ها و پرتکرارترین سوالات محتوانویسان می باشد. چون میدانند درصورتی که متن رپورتاژ باکیفیت باشد، احتمالاً اعتبار بیشتری هم از طریق این رپورتاژ به سایت مشتری منتقل خواهد شد. در این مقاله قصد داریم شما را با چگونگی تامین محتوای رپورتاژهای مختلف آشنا کنیم.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی متن یا مقاله‌ای است که به شما فرصتی می‌دهد تا با کاربر صحبت کنید، اطلاعاتی در اختیارش قرار دهید و او را با برند خود درگیر نمایید. شاید فکر کنید که متن رپورتاژ آگهی چندان مهم نیست و فقط لینک‌های آن اهمیت دارند؛ اما باید بدانید اگر متن رپورتاژ آگهی خوبی انتخاب کنید در این صورت هم اعتبار بیشتری دریافت میکنید و هم از جنبه تبلیغاتی رپورتاژ به بهترین شکل استفاده کرده‌اید. 

 

یکی از مهم‌ترین مواردی که در اثربخشی رپورتاژ شما تأثیر مستقیم و زیادی دارد، متنی است که به‌عنوان رپورتاژ می‌نویسید. یک رپورتاژ آگهی خوب به خواننده اطلاعات کاربردی و مفید می دهد و مخاطب پس از خواندن آن احساس رضایت می کند ولی رپورتاژ آگهی که محتوای ضعیفی داشته باشد علاوه بر آن که محتوایی کاربردی برای مخاطبان ندارد، تاثیرات زیانباری روی سئو و رتبه سایت خواهد گذاشت.

 

کاربران بسیار هوشمند شده‌اند و خیلی سریع می‌توانند محتوای تبلیغاتی را از سایر محتواها شناسایی کنند و زمانی که با تبلیغات مواجه می‌شوند معمولاً آن را نادیده گرفته و به آن توجهی نمی‌کنند. بر اساس این توضیحات، در نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی باید تمرکز خود را بر تولید محتوای ارزشمند بگذارید. در غیر این صورت کاربران خود را از دست می‌دهید و فضای رقابتی را تقدیم رقبا می‌کنید.

 

نوشتن رپورتاژ آگهی,نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

نوشتن رپورتاژ آگهی

 

هدف از نوشتن رپورتاژ آگهی:

مشاغل مختلف با اهداف متفاوتی، مطالب را در رسانه های دیگر منتشر می کنند. لینک سازی خارجی ( سئو)، برندسازی، فروش محصولات و اطلاع رسانی از مهمترین اهداف مشتریان می باشد.

 

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی:

رپورتاژ آگهی موثر آن است که مورد توجه قرار گرفته و منجر به ایجاد مشتری جدید شود. اگر چند مرحله ساده را دنبال کنید می توانید رپورتاژ آگهی موثری بنویسید.

 

نوشتن رپورتاژ آگهی,نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

نوشتن رپورتاژ آگهی

 

مرحله اول: مشخص کردن هدف 

برای نوشتن رپورتاژ آگهی مهمترین اصل مشخص کردن هدف است سبک نوشتاری رپورتاژ آگهی برای هر هدف متفاوت است. 

 

1- نوشتن رپورتاژ آگهی با هدف اطلاع رسانی:

هدف شما فقط اطلاع رسانی و خبری است و میخواهید اتفاقات را به گوش مخاطبان برسانید. از یک زبان روزمره و بدون تکلف استفاده کنید. اجازه بدهید که تمرکز خواننده روی حرف شما باشد و درگیر کلمات پیچیده نشود. محتوا باید کوتاه و رسا باشد. 

 

2- نوشتن رپورتاژ آگهی با هدف برندسازی و فروش محصولات: 

شما نباید از همان ابتدا‌ی متن، فقط به تبلیغ محصولات یا خدمات خود بپردازید و مثل فروشنده‌ های سمج رفتار کنید، بلکه باید بعد از جلب اعتماد مشتری در طول مقاله، پیشنهاد خود را صادقانه ارائه دهید. بر روی تولید یک محتوای مفید و جذاب که احتمال به اشتراک گذاری آن توسط مردم بالا باشد، تمرکز کنید. تبلیغات هدف دوم شماست.

 

باید متن محتوا به گونه ای باشد که کاربر را تشویق برای خرید کند و باید در هنگام معرفی محصول و یا خدمات حقیقت گفته شود و از اغراق و تبلیغات بیش از حد صرفه نظر کنید. در انتهای رپورتاژ، باید شفاف و واضح به مخاطب بگویید که لازم است چه کاری انجام بدهد. مثلاً بگویید برای دریافت مشاوره تماس بگیرید یا آنکه برای خرید محصول به سایت مراجعه کنید.

 

قانون 30 - 70 را برای نوشتن رپورتاژ آگهی رعایت کنید  یعنی 70 درصد محتوای شما باید برای مخاطب، مفید باشد، 30 درصد آن جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

 

3- نوشتن رپورتاژ آگهی با هدف لینک سازی خارجی: 

رپورتاژ آگهی بهترین تکنیک توسعه رتبه سایت شما در گوگل است. لینک سازی به عنوان مهم ترین عنصر در سئوی خارجی وب سایت های مختلف محسوب می شود و شما باید بتوانید لینک سازی وب سایت خود را برای رسیدن به وضعیت سئوی خارجی مطلوب تقویت کنید. 

 

نشر رپورتاژ درمجله های بزرگ و منابع موثق مانند بیتوته به دلیل آتوریتی بالا درخیلی از کلمات سبب افزایش اعتبار برند شما میشود و نتیجه گیری مناسب از کلمات لینک شده می شود. ( انتشار رپورتاژ آگهی در بیتوته )

 

بهترین روش لینک دهی برای رپورتاژ با هدف لینک سازی و سئو:

- حدود سه - پنج کلمه کلیدی بااهمیت را به وب سایت خود لینک دهید . 

- یکی از کلمات را بهتر است به صفحه اصلی سایت  و سایر کلمه ها رو به صفحات داخلی لینک دهید.

- برای لینک دادن از کلمه های کاملا مرتبط که در سایت شما به اندازه کافی استفاده شده استفاده کنید و سعی کنید انکرتکست های بهینه داشته باشید.

 

نوشتن رپورتاژ آگهی,نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

نوشتن رپورتاژ آگهی

 

مرحله دوم: مشخص کردن جامعه هدف (نوع کاربران)

مخاطب خود را بشناسید و برای او محتوا تولید کنید. در هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی باید موقع نوشتن محتوا به نوع جنسیت، سن، وضعیت اجتماعی، شغلی کاربران دقت شود، مثلا زمانی که برای کودکان محتوایی آماده میکنید باید با محتوایی که برای بزرگسالان است متفاوت باشد. شناخت مخاطبان یک رسانه به شما کمک می‌کند که متنی جذاب‌تر بنویسید که تأثیر بیشتری روی مخاطب خواهد گذاشت. 

 

مرحله سوم: انتخاب تیتر مناسب

انتخاب تیتر مناسب چندان کار پیچیده و دشواری نیست. البته این سادگی بستگی به اهدافی که شما می خواهید با محتوای ‌تان به آن برسید دارد. وقتی رپورتاژ شما در یک سایت منتشر میشود مطمئنا در کنار چندین محتوای دیگر با عنوان جذاب دیده خواهد شد و کاربران هم زمان محدودی دارند پس باید عنوان رپورتاژ درگیرکننده و جذاب باشد تا مانند آهنربا کاربر را به رپورتاژ شما بکشاند. داشتن تیتر جذاب و زیبا باعث جذب کاربران زیادی برای مطالعه خبر شما خواهد شد.

 

شرایط نوشتن عنوان جذاب برای رپورتاژ: 

1- از کلمات و یا عبارت های اصلی در عنوان رپورتاژ استفاده  کنید.

2- تعداد کاراکتر مناسب برای عنوان بین 60-50 کاراکتر می باشد.

3- عنوان ها باید جدید و منحصر به فرد باشد.

4- عنوان را جذاب انتخاب کنید.

 

نوشتن رپورتاژ آگهی,نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

نوشتن رپورتاژ آگهی

 

شرایط نوشتن یک محتوای خوب برای رپورتاژ:

بین داشتن یک محتوای جذاب و خوب با یک محتوای متوسط تفاوت هایی وجود دارد که در صورت رعایت ویژگی های محتوای خوب میتوانید اعتماد کاربر را جذب کنید و به آنچه که هدفتان هست نزدیک تر شوید.

 

با استفاده از موارد زیر محتوای خود را جذاب کنید.

 

1- لید یا خلاصه (لید آگهی را طوفانی شروع کنید و طوفانی به پایان برسانید)

پس از تیتر، لید مهمترین بخشی است که تأثیر زیادی بر موفقیت رپورتاژ آگهی دارد. لید باید طوفانی شروع شود تا خواننده تنها با خواندن چند کلمه‌‌ی اول جذب شود. علاوه بر این، لید باید دارای پایانی جذاب باشد تا خواننده را برای حرکت در متن تحریک کند.) 

 

2- نگارش و تعداد کلمات مناسب برای محتوا: 

درک محتوا باید برای مخاطب راحت باشد در این صورت مخاطب به راحتی با آن ارتباط برقرار میکند. باید از طریق ایجاد عناوین و زیر عنوان‌های مناسب و منسجم، رعایت دستور زبان و نگارش، بولت‌‌بندی، بولد کردن کلمات مهم ، استفاده از آمار و ارقام درست  و ...  آن را خواناتر کنید.

 

اگر شما بتوانید با متن جذاب دل کاربران را به‌دست بیاورید، می‌توانید نتیجه تبلیغات خارج از وب‌سایت خود را چندین برابر کنید. همچنین محتواهای تکراری یا غیر اصیل و کپی برداری شده، باعث می شوند رپورتاژ آگهی شما اثر گذاری لازم را نداشته باشد.

 

بهترین تعداد کلمات برای رپورتاژ:

علاوه بر نگارش محتوا تعداد کلمات به کار رفته در متن رپورتاژ آگهی نیز بسیار تاثیر گذار است و این موضوع بستگی به موضوع، هدف و ارزش آن دارد. محتوا باید کامل و جامع باشد تا بتواند شما را به هدفتان برساند. محتواهای بسیار کوتاه (مثلا کمتر از ۳۰۰ کلمه) که در برگیرنده اطلاعات ارزشمندی برای مخاطبان نیستند نیز می تواند باعث شود تا آن رپورتاژ، یک صفحه غیرقابل اعتماد برای کاربر تلقی شود.

 

و حتی طولانی بودن متن رپورتاژ نیز اگر باعث دور شدن شما از هدفتان شود درست نیست و اگر بخواهیم ساده بگوییم، یک متن وقتی طولانی است که خواننده هنگام خواندن ان با خودش بگوید «با مدت زمانی که دارم روی این محتوا میگذارم شاید به هدفم نرسم و ارزش ریسک را ندارد» البته گاهی با توجه به هدف شما لازم است که متن شما کمی طولانی باشد تا یک موضوع را به‌خوبی باز کند. 

 

3- بصری ساختن بخشی از محتوا:

نوشته ها و متن یک بخش جدایی ناپدیر از محتوا می باشد ولی برای اینکه شما بتوانید کاربر را بهتر جذب کنید و او را به سمت خود بکشانید لازم است از محتواهای بصری متناسب با نوشته در محتواهای خود استفاده کنید. محتوای بصری اعم از: 

- تصاویر 

- ویدیو 

- اینفوگرافیک 

 

4- اطلاعات کامل مشتری

تمام اطلاعات مربوطه را در تبلیغات خود بگنجانید اعم از: نام شرکت، محصول یا خدمات ارائه شده، کلیه اطلاعات تماس (تشویق کاربر برای اینکه با من تماس بگیر) - وب سایت، تلفن، نمابر ، آدرس ، آرم.

 

این کار باعث اعتماد کاربر به محصول یا خدمات شما میشود.

 

نوشتن رپورتاژ آگهی,نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

نوشتن رپورتاژ آگهی

 

جمع بندی:

امیدواریم که توانسته باشیم شما را به خوبی با قوانین نوشتن رپورتاژ آگهی آشنا کرده باشیم. در آخر باید این نکته بسیار مهم را در نظر بگیرید که متن رپورتاژ باید از دید موتور جست وجو یک متن کاملا طبیعی جلوه کند و به این صورت باشد که با حذف قسمت های تبلیغاتی آن کاربر باز هم به هدف خود برسد.

 

گردآوری: بخش کامپیوتر بیتوته 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو