منصور شیشه فروش با اشاره به آخرین وضعیت منطقه زلزله زده پادنا اظهار داشت: این زلزله با بزرگی ۵.۶ ریشتر در مرز پادنا و سی سخت بود و تأثیرات آن روی روستاهای مناطق احساس شد.

وی با بیان اینکه پادنای اولیا هم مرز با سی سخت بوده و دارای ۲۶ روستا است و پادنای سفلی نیز در در منطقه سمیرم دارای ۱۸ روستا است، ادامه داد: مردم این روستاها علی رغم بارش باران از منزل خارج شده بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: این زلزله در شهر حنا و کمه سمیرم نیز احساس شده بود.

وی با اشاره به اعزام ۲۷ تیم ارزیاب به منطقه زلزله زده سمیرم گفت: این زلزله در حد استانی بود و بنا بر این در کنار تشکیل ستاد مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان، جلسه‌ای نیز در مرکز استان برای بررسی وضعیت تشکیل شد.

مصدومیت ۵ نفر از اهالی روستاهای پادنا

شیشه فروش با بیان اینکه در این زلزله پنج نفر از اهالی روستاها مصدوم شدند، ابراز داشت: چهار نفر از این افراد به صورت سرپایی در محل درمان و یک نفر به مرکز درمانی منتقل شد.

وی همچنین به آسیب زلزله به شبکه آبرسانی در منطقه پادنا اشاره کرد و گفت: این امر منجر به کاهش کیفیت آب مصرفی خانواده‌ها شد که نیروهای آب و فاضلاب در حال اصلاح شبکه هستند.

ریزش کوه در ۴ نقطه از پادنا

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در چهار منطقه از پادنا نیز ریزش کوه و مسدود شدن جاده‌ها گزارش شده بود، ابراز داشت: بیشتر این ریزش‌ها در روستای خفر بود که با حضور نیروهای راهداری این مسیرها نیز بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه در زلزله شب گذشته یک منزل مسکونی به صورت کامل تخریب و دیوار پنج منزل مسکونی دیگر نیز فروریخته است، ادامه داد: در دیگر مناطق تنها ترک خوردگی منازل را داشتیم.

ارسال ۲۰۰ تخته چادر هلال احمر به سی سخت

شیشه فروش با اشاره به اینکه امروز نیز هفت تیم ارزیاب به منطقه پادنا اعزام شده است، ابراز داشت: پس از ارزیابی نهایی گزارش خسارات به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به ثبات وضعیت در منطقه سمیرم کمک به رسانی به منطقه سی سخت انجام شد، ادامه داد: برای این امر شب گذشته ۲۰۰ تخته چادر هلال احمر استان اصفهان به این منطقه ارسال شد.