۵ فیلم اکران نوروز ۱۴۰۰ کدامند؟

منبع: ایران آرت

89

1399/11/30

13:54


به گفته دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران، از کمدی "دینامیت" تا فیلم "درخت گردو" به کارگردانی محمدحسین مهدویان برای اکران نوروزی در نظر گرفته شده‌اند.

ایران آرت: امسال سینمای ایران رسما تعطیل بود و مشتری زیادی نداشت. جولان کرونا باعث شد که خیلی‌ها قید سینما رفتن را بزنند و تحت هیچ شرایطی حاضر به فیلم دیدن در سالن های سینما نباشند. اما برگزاری جشنواره فیلم فجر این امیدواری را ایجاد کرد چه بسا در نوروز بتوان مردم را به سینماها کشاند. البته این به شرطی است که کرونا دوباره خیز برندارد و سر به فلک نگذارد و مرگ پشت مرگ به بار نیاورد. 

حالا محمدرضا صابری، دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران، به مهر گفته: در جلسات متعددی که در سازمان سینمایی داشتیم امیدوار بودیم که بعد از جشنواره مردم باز هم از سینماها استقبال کنند.  در واقع چراغ سینما یک بار دیگر توسط جشنواره فیلم فجر روشن شد. برای ادامه این راه تنها می‌توانیم با اکران فیلم‌های خوب به جلو برویم. سازمان سینمایی به ما پیشنهاد اکران فیلم "لاله" را داد، این فیلم از ابتدای سال ۹۹ قرار بود اکران شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا اکران نشد، البته متأسفانه تا امروز این فیلم را برای اکران در اختیار سینماها قرار نداده‌اند.

 وی توضیح داد: در این جلسات تصمیم گرفته شد تا ۵ فیلم برای اکران نوروزی انتخاب شوند که 3 تا از این فیلم‌ها شامل "دینامیت" به کارگردانی مسعود اطیابی، "چپ، راست" به کارگردانی حامد محمدی، "درخت گردو" به کارگردانی محمدحسین مهدویان است.

سخنگوی سینماداران تاکید کرد: البته قرار است شنبه هفته آینده جلسه نهایی انجمن سینماداران و پخش کنندگان برگزار شود تا در این زمینه به جمع‌بندی نهایی دست پیدا کنیم و در صورت توافق این فیلم‌ها از هفته آینده به عنوان فیلم‌های نوروز ۱۴۰۰ روی پرده سینماها بروند. صابری در پایان گفت: قرار است جلسه‌ای با آقای انتظامی داشته باشیم تا برای حمایت بیشتر از فیلم‌ها بسته حمایتی از فیلم‌ها برای فیلم‌های اکران نوروزی نیز در نظر گرفته شود، چرا که بسته حمایتی مورد نظر تا پایان اسفندماه در نظر گرفته شده بود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو