در حالی که سرمای مرگبار و طوفان در مناطق مرکزی و جنوبی آمریکا باعث مرگ حداقل ۳۷ نفر و قطع برق و آب میلیون‌های آمریکایی شده است، فرار سناتور آمریکایی از یک ایالت درگیر با این بحران جنجال‌های زیادی ایجاد کرده است.

به گزارش راشا تودی، انتشار تصاویر حضور تد کروز سناتور ایالت تگزاس در یک فرودگاه برای انجام سفر به «کانکون» مکزیک در بحبوحه بحران سرما و طوفان مرگبار در این ایالت، باعث شده که فعالان شبکه‌های اجتماعی در آمریکا به ویژه اهالی تگزاس خواستار استعفا او شوند.

«کولبی لی» یک فعال سیاسی در ایالت تگزاس در توییتی در این باره نوشت: «برق و آب خانه پدربزرگ و مادربزرگ من قطع است. مادر من که یک کارگر رستوران است بیکار شده و حقوقی نمی‌گیرد. نام برادر من که وضعیت جسمی خوبی ندارد در لیست انتظار برای دریافت واکسن کرونا است و سناتور ایالات من در کانکون حضور دارد. تد کروز استعفا بده».

«سایر هکت» یکی دیگر از فعالان و کنشگران سیاسی در ایالت تگزاس در توییتی نوشت: «اینطور به نظر می‌رسد که در بحبوحه بدترین فاجعه انرژی در تاریخ تگزاس، تد کروز به همراه خانواده خود در حال عزیمت به کانکون (مکزیک) است». 

«رایسینگ های» یک معلم مدرسه در تگزاس در توییتر نوشت: «اینطور به نظر می‌رسد تد کروز در حال فرار به کانکو است چرا که اوضاع در ایالتی که او نماینده آن است بد شده است. فکر می‌کنم برخی از افراد اعتقادی به رهبری کردن در اوضاع سخت ندارند. تد کروز تگزاس را ناامید کرد».

جنجال‌ها درباره فرار تد کروز در شرایطی انجام شده که به گفته مقام‌ها و رسانه‌های آمریکایی، ایالت تگزاس در موضوع قطع برق در آمریکا ناشی از بحران طوفان و سرمای کشنده در این کشور بدترین وضعیت را دارد.