ونداویژن (WandaVision)

کسی در سریال حضور دارد  که من بشناسم؟

اگر سری فیلم های « انتقام جویان » را دیده باشید، بازیگران سریال را خواهید شناخت. الیزابت اولسن که در آن فیلم ها نقش وندا را ایفا می کرد، بازیگر نقش اصلی زن است و پل بتانی هم که همبازی اولسن در آن فیلم بود و سکانس های این دو اغلب مشترک بود، بازیگران اصلی سریال « WandaVision » به شمار می روند.

داستان سریال درباره چیست ؟

وندا و ویژن سرانجام پس از مدتها کشمکش دنیای پرامون شان، به نظر می رسد به زندگی ایده آل خود در خانواده رویایی شان رسیده اند اما...

خالق سریال کیست ؟

جک شیفر که قبلا یک فیلم سینمایی به نام « Timer » در کارنامه اش ثبت کرده اما به طور قطع می توان گفت نویسندگی و خلق « ونداویژن » مهمترین تجربه او در عرصه تصویر تا به امروز بوده است.

ونداویژن (WandaVision)

نکات مثبت سریال ؟

سریال « WandaVision» قطعاً نوآورانه ترین محصول مارول تا به امروز بوده است. برخلاف دنیای پر هیاهویی که مارول در سینما تجربه کرده، این بار در مدیوم سریال ماجراجویی تازه اش را به آرامی و با فرمتی متفاوت آغاز کرده تا ثابت کند می تواند غیر قابل پیش بینی باشد.

طراحی صحنه و لباس در « WandaVision » عالی است. جزئیات لباس و چهره پردازی و طراحی صحنه دهه پنجاهی در سریال چشم نواز هستند.

دوگانگی که « WandaVision » برای مخاطبین خلق کرده نمونه های بسیار کمی تا به امروز داشته اند. خوش خیالی رایج در سیتکام های آمریکایی یک اصل سریال سازی است اما در اینجا این خوش خیالی از یک خباثت و نگرانی و ترس نشات می گیرد که حس دوگانه ای خلق کرده و به خوبی توانسته آن را به مخاطب انتقال دهد.

بازی الیزابت اولسن و پُل بتانی تماشایی است. 

نکات منفی سریال ؟

شاید برای سریالی که تازه شروع شده، اشارات مستقیم و کنایه دار به وقایع دنیای سینمایی مارول بسیاری از مخاطبین را گیج کند. بسیاری از شوخی هایی که با سرنوشت ویژن در سریال می شود اشاره به انتقام جویان دارد که اگر این سری از فیلم ها را ندیده باشید، احتمالاً کمی گیج خواهید شد!

این سریال محصول کدام شبکه است؟

دیزنی پلاس

ونداویژن (WandaVision)

عامل تاثیرگذار برای تماشای سریال؟

اینکه طرفدار مارول و دنیای اَبَرقهرمانی آن باشید.

حرف آخر :

سریال « WandaVision » خلاق است و در هر اپیزود مخاطبش را سرگرم می کند. برنامه ریزی مارول برای بسط دنیای اَبَرقهرمانانش با حال و هوایی جدید این بار در قالب سریال WandaVision » جواب داده و استقبال قابل قبول تماشاگران از این عنوان نیز این نکته را ثابت می کند. « ونداویژن » خود را از آتش بازی های همیشگی مارول جدا کرده و فرم جدیدی برای روایت داستان انتخاب کرده که این جسارت سازندگان مثال زدنی است. پیشنهاد می کنم با تماشای چند اپیزود از سریال از تماشای آن منصرف نشوید چراکه در ادامه غافلگیری های بزرگی در انتظارتان خواهد بود!

 

منتقد: رضا توسلی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید