به گزارش رادیو نور لبنان، «اسحاق بریک» روز پنجشنبه در گفت و گو با کانال هفت رژیم صهیونیستی بیان کرد: موشک‌های حزب الله این توانایی را دارند که اسرائیل را برای سال‌ها در تاریکی فرو ببرند.

وی افزود: صدها فروند از این موشک‌ها نقطه‌زن هستند و آن تعداد که نقطه‌زن نیستند نیز می‌توانند ده‌ها کیلوگرم مواد منفجره با خود حمل کنند و به هر نقطه‌ای از اسرائیل برسند.

این مقام پیشین ارتش رژیم صهیونیستی اضافه کرد: حتی اگر حزب‌الله چند صد فروند از این موشک‌های نقطه‌زن را در اختیار داشته باشد، همین تعداد نیز برای فرو بردن تمام اسرائیل در تاریکی آن هم برای سال‌های مدیدی کافی است.

بریک با بیان اینکه تنها شلیک سه یا چهار موشک نقطه‌زن به سمت نیروگاه برق کافی است که اسرائیل نتواند برق تولید کند، ادامه داد: اینجا صحبت از کابلی نیست که سوخته شود و بتوان آن را تعویض کرد بلکه صحبت از یک نیروگاه برق است که باید دوباره ساخته شود. این موضوع درباره آب نیز صدق می‌کند.

او در ادامه متذکر شد، اگر اسرائیل تصمیم بگیرد که ابزارهای دفاعی خود مانند گنبد آهنین، عصای جادویی و دیگر سامانه‌ها را در نقاط راهبردی مانند نیروگاه‌های برق و مخازن گاز متمرکز کند، در جبهه داخلی در معرض خطر خواهد بود.

مقام پیشین ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تل‌آویو حالا در وضعیتی قرار دارد که باید درباره اینکه از چه چیزی دفاع کند، تصمیم بگیرد؛ از ساکنان فلسطین اشغالی یا نقاط راهبردی که در این صورت نیز تنها قادر خواهد بود مدت زمان محدودی به مقابله ادامه دهد.

بریک اضافه کرد: سناریویی که در نهادهای امنیتی درباره آن صحبت می‌شود، سه هزار موشک در روز است.

پیش‌تر اداره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی (آمان) در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود که احتمال دارد جنبش حزب الله لبنان از اسرائیل به دلیل کشته شدن یکی از نیروهایش در حملات هوایی به سوریه انتقام بگیرد.