طرز تهیه املت شکاری

طرز تهیه املت شکاری جنگلی خوشمزه با سوسیس شکاری

نیمرو و املت از دیرباز به عنوان صبحانه و گاهی شام مورد توجه همه دنیا بوده است. املت ها بسته به نوع موادی که داخل آن استفاده می شود، متفاوت است. یکی از این املت ها، املت شکاری است که از سوسیس شکاری تهیه می شود. سوسیس شکاری یک نوع سوسیس لهستانی است که دستور اصلی آن با گوشت خوک تهیه می شود اما در کشورهای اسلامی با گوشت گوساله تهیه می شود. این نوع سوسیس همانطور که از اسمش پیداست برای شکار و کباب کردن در فضای باز و روی آتش چوب مورد استفاده قرار می گیرد. در این دستور از این نوع سوسیس استفاده می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
سوسیس شکاری۴ عدد
تخم مرغ۴ عدد
پنیر چدار۲ ورق
سس باربیکیوبه مقدار دلخواه
نمک و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت املت شکاری

مرحله اول

برای تهیه املت شکاری خوشمزه به روش جنگلی ابتدای کار سوسیس شکاری را به صورت درسته می پزیم. البته باید توجه داشته باشید که روش های پخت متفاوتی برای این نوع سوسیس وجود دارد که در این دستور بیان می شود.

مرحله دوم

روش اول، سیخ کشیدن سوسیس و کباب کردن آن روی منقل زغال به روش جنگلی یا باربیکیو است. روش دوم، پیچیدن سوسیس لای فویل و قرار دادن آن در میان ذغال های داغ است. روش سوم، گریل کردن سوسیس در فر است.

مرحله سوم

در این مرحله سوسیس به کمی روغن آغشته کرده و به سلیقه خود با یکی از این روش های ذکر شده طبخ می کنیم. سپس درون یک تابه با کمی روغن تخم مرغ ها را نیم رو می کنیم. یک سوسیس درسته پخته شده را کنار یا روی آن می گذاریم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که اضافه کردن کردن پنیر چدار اختیاری می باشد. در ادامه کمی پنیر چدار روی سوسیس می پاشیم. بعد از آن که پنیر نرم و پخته شد از روی حرارت بر می داریم و در ظرف مناسب به همراه نان سرو می کنیم.