طرز تهیه به پلو برای تجربه یک غذای ایرانی لذیذ و خوش طعم

منبع: آرگا

143

1399/12/1

08:04


به پلو از غذاهای بسیار خوشمزه و سنتی می باشد که بسیار ساده و راحت تهیه می شود و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است، در این مقاله قصد داریم طرز تهیه به پلو را به شما عزیزان آموزش دهیم.

همانطور که می دانید با برنج می توانید غذا های بسیار خوشمزه ای تهیه و نوش جان کنید که یکی از انواع آن به پلو است که از طعم بی نظیری برخوردار است و برای انواع ذائقه ها گزینه بسیار مناسبی است، در ادامه مطلب طرز تهیه به پلو را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه به پلو با طعم بی نظیر

در مطالب قبلی طرز تهیه انواع پلو از جمله : قارچ پلو با مرغ، لوبیا پلو با مرغ، بادمجان پلو و….را آموزش دادیم، بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به میوه به دارید بهتر است از آن در تهیه پلو استفاده کنید از این رو، پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • سینه مرغ : یک تکه
  • برنج : دو پیمانه
  • هویج : یک عدد
  • پیاز : یک عدد درشت
  • به : یک عدد متوسط
  • زعفران دم کرده : دو قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه : به میزان کافی
  • دارچین و زیره سبز : به میزان کافی
  • زردچوبه و روغن : به مقدار کافی

روش تهیه به پلو

طرز تهیه به پلو با طعم بی نظیر

در روش تهیه به پلو، ابتدا برنج را بسته به نوع آن اجازه به مدت نیم ساعت تا سه ساعت با آب ولرم و یک قاشق چای خوری نمک خیس شود.

حالا گوشت مرغ را همراه با مقداری نمک، زردچوبه و یک پیمانه آب بر روی حرارت بگذارید تا مرغ کاملاً پخته شود سپس بعد از خنک شدن مرغ آن را ریش ریش کرده و کنار بگذارید.

در مرحله بعدی پیاز را به شکل خلالی درشت خرد کرده و کمی روغن داخل تابه ریخته سپس پیاز ها را داخل آن تفت داده و بعد از سبک شدن کمی فلفل سیاه و زردچوبه به آن بیفزایید و آن را به مدت یک دقیقه تفت دهید.

حالا هویج را با کمک رنده درشت رنده کرده و همراه با مرغ ریش ریش شده به تابه افزوده و آن را تفت داده تا هویج و مرغ سرخ شوند سپس میوه به را بعد از پوست گرفتن با شکل درشت رنده نمایید.

در این مرحله از نحوه تهیه به پلو حالا میوه به رنده شده را همراه با دارچین، زعفران دم کرده و زیره سبز به تابه افزوده و به مدت سه دقیقه آن را تفت دهید و حرارت را خاموش کنید و آن را کنار بگذارید.

حالا داخل قابلمه مناسبی آب ریخته و بر روی حرارت بگذارید و بعد از به جوش آمدن به آن یک قاشق غذا خوری روغن و یک قاشق چای خوری نمک بیفزایید سپس برنج خیس شده را به آن اضافه کنید.

حالا پس از اینکه دانه های برنج نرم شدند آن را آبکش کرده سپس قابلمه مناسبی را روی حرارت گذاشته و مقداری روغن کف آن ریخته و بسته به سلیقه تان ته دیگ مورد نظرتان را ته قابلمه بگذارید و بر روی آن برنج آبکش شده بریزید.

در مرحله بعدی از دستور تهیه به پلو، مقداری از مخلوط مرغ و به را بر روی برنج ریخته و مقداری ادویه پلویی نیز بر روی آن بریزید به همین صورت مواد را به شکل لایه ای داخل قابلمه ریخته به گونه ای لایه آخر با برنج پر شود.

در مرحله پایانی درب قابلمه را گذاشته و اجازه دهید بر روی حرارت ملایم به مدت چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت برنج دم بکشد سپس برنج و مواد را پس از مخلوط کرده داخل ظرف مورد نظر نوش جان کنید.

دستور تهیه به پلو

در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع پلو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو