خواص گیاه آگاو و بررسی فواید قسمت های مختلف این گیاه

منبع: آرگا

93

1399/12/1

09:06


گیاه آگاو یکی از گیاهانی می باشد که دارای شکل های بسیار گوناگونی می باشد و برخی از گونه های آن سمی اند و می توانند مسمومیت ایجاد کنند بنابراین برای استفاده از خواص آن باید احتیاط به خرج دهید.

آگاو یکی از گیاهانی می باشد که شما می توانید از آن برای درمان استفاده کنید و هر بخش از این گیاه برای درمان یک بیماری مفید می باشد که در ادامه به صورت کامل خواص این گیاه را برایتان بیان می کنیم.

خواص گیاه آگاو

خواص گیاه آگاو

آگاو گیاهی است که هم می توانید برای نمای منزل خود از آن استفاده کنید و هم از خاصیت های آن استفاده کنید. این گیاه تنوع بسیار زیادی دارد و در حین خرید آن باید دقت بسیار زیادی به خرج بدهید تا نوع سمی آن را نخرید و باعث ایجاد مسمومیت خود و دیگران نشوید. از نام های دیگر این گیاه می توان به کوواربوتی و صباره اشاره کرد. این گیاه بسیار پهن است و معمولا ساقه ای ندارد و برگ های آن ریشه ای و به طور مستقیم از ریشه رشد می کنند. برگ های این گیاه در بخش زیرین محدب و در بخش رویی مقعر و بر آمده است و معمولا به دو رنگ سبز و خاکستری دیده می شود. این برگ ها در کناره های خود دارای تیغ های زرد و محکمی اند و در اطراف محوری که گل می روید رشد می کنند و کاشت گیاه آگاو بسیار راحت است. این گیاه خواصی برابر خواص گیاهان دارویی دارد و می تواند برای درمان برخی بیماری ها مفید باشد که در ادامه آن ها را برایتان بیان می کنیم.

مغز گیاه آگاو

مغز گیاه آگاو دارای خواص بسیار زیادی می باشد و در صورتی که آن را بخورید تب شما را کاهش می دهد و ان را قطع می کند بنابراین نوعی تب بر است و اگر مغز آن را بر روی زخم های خود بگذارید می تواند به درمان آن کمک کند.

فواید مغز گیاه آگاو

شیره آگاو

یکی از روش هایی که در گذشته برای تسکین درد ها از آن استفاده می کردند بهره گیری از شیره آگاو بوده است. در واقع زمانی که شیره تازه این گیاه را بر روی دندان های خود قرار بدهید دردتان تسکین می باید و ناراحتی های چشمی رفع می شود. بهتر است برای استفاده از این گیاه برای عارضه های چشمی از شیره تازه این گیاه استفاده کنید و آن را مستقیما بر روی چشم خود قرار ندهید.

برگ آگاو

برگ آگاو از موادی تشکیل شده است و این مواد خاصیت بسیار زیادی به آن بخشیده اند. مواد موجود در برگ آگاو شامل هکوژنین، استروئید، ساپوناز، ساپونین و سیزال می باشد که اگر از شیره تازه آن استفاده کنید باعث تشدید ادرار و جلو افتادن قاعدگی شما می شود بنابراین خوردن این ماده به خانم های باردار توصیه نمی شود زیرا خطر سقط جنین را به همراه دارد.

ریشه گیاه آگاو

در ریشه این گیاه موادی همچون آگاوژ، ساپونین و رزین وجود دارد و اگر آن را استفاده کنید می توانید از خواص ادرار آور، معرق و ضد عفونی کنندگی این گیاه بهره مند شوید. برای استفاده از این بخش از گیاه آگاو و بهره گیری از خواص آن بهتر است ریشه این گیاه را در مقداری آب بجوشانید و آن را مصرف کنید.

فواید ریشه آگاو

دانستن خواص مواد غذایی به شما کمک می کند تا با استفاده از روش های گیاهی بسیاری از بیماری ها را به راحتی در خانه درمان کنید و از استفاده بیش از اندازه از دارو های شیمیایی بپرهیزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو