«سیدمحمدصادق خرازی» چهره سیاسی اصلاح‌طلب، دبیرکل حزب ندای ایرانیان رئیس دولت اصلاحات را یک شخصیت تاثیرگذار و معتبر در جریان اصلاح طلب دانست.

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

*آقای خرازی!  نقش آقای خاتمی را در جریان اصلاحات و در جامعه در شرایط فعلی چگونه ارزیابی می کنید؟ در ماه های اخیر برخی از چهره ها مانند آقای کروبی، آقای کرباسچی، آقای کواکبیان و چند چهره دیگر انتقادهایی علیه آقای خاتمی مطرح کردند، به نظر شما این انتقادات چقدر به جا بوده است؟ و در ادامه و برای انتخابات ۱۴۰۰ ایشان قرار است چه نقشی ایفا کند؟

راحت می شود به هرکسی انتقادی کرد و افراد را مورد مواخذه قرار داد. باید دید که آقای خاتمی مجال و قدرت مانور بیشتر از این را داشته است یا خیر. آیا آقای خاتمی امکان تحرک و امکان برنامه ریزی و برگزاری برخی از جلسات را داشته است یا خیر. آقای خاتمی چنین محدودیت هایی دارد، پس آقای خاتمی و تاثیراتش و نقدهایی که به ایشان است را باید در بستر موقعیت ایشان سنجید و ارزیابی کرد، اگر ما همه چیز را همینطوری زیر سؤال ببریم شایسته نیست. آقای خاتمی یک شخصیت تاثیرگذار و معتبری است که همیشه مورد احترام و حرمت جامعه است.

سیدمحمد خاتمی امکان تحرک و برگزاری جلسات را دارد؟ /خرازی: عارف از سرمایه های جریان اصلاحات است اما...

ریش‌سفیدی در جریان اصلاحات را نمی‌پسندم

*فکر می کنید برای آینده اصلاحات بهتر است که مدیریت جریان به چه نحو باشد؟ همینطور که می گویید تشکیلاتی باشد و بر مبنای احزاب مدیریت شود یا نقش ریش سفیدی، چیزی مثل مجمع روحانیون مبارز و آقای خاتمی تاثیرگذارتر است؟

آرمان و آرزوی من این است که هر گامی که اصلاحات بر می دارد به لحاظ دموکراتیک قابل انتفاع باشد. سیکل و چرخش دموکراتیک در فرآیند اصلاحات امری بسیار مهم و اساسی است و ریش سفیدی را خیلی نمی پسندم. امیدوارم روزی شرایطی به وجود آید که در یک فرآیند آزاد منطقی همه بتوانند قدرت مانور و عرض اندام داشته باشند.

عارف از سرمایه های جریان اصلاحات است اما...

*نقش آقای عارف را در آینده اصلاحات چطور می بینید ؟

آقای دکتر عارف از سرمایه های جریان اصلاحات هستند. من هم برای ایشان احترام ویژه قائل هستم. اما من در مورد افراد صحبت نمی کنم.