سفر فرستاده ویژه پوتین به پاکستان

منبع: برترین ها

40

1399/12/1

11:12


همزمان با اعلام آمادگی مسکو برای میزبانی نشست مذاکرات صلح افغانستان، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه روز جمعه برای دیدار و رایزنی با مقامات ارشد پاکستان وارد اسلام آباد شده است.

خبرگزاری ایرنا: همزمان با اعلام آمادگی مسکو برای میزبانی نشست مذاکرات صلح افغانستان، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه روز جمعه برای دیدار و رایزنی با مقامات ارشد پاکستان وارد اسلام آباد شده است.
 
به گزارش وزارت امور خارجه پاکستان، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان در سفر یک روزه به اسلام‌آباد با وزیر امور خارجه پاکستان، نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان و برخی از مسوولان ارشد دیدار خواهد کرد.
 
تبادل نظر درباره آخرین تحولات در روند صلح افغانستان دستور کار اصلی دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه با مقامات پاکستانی اعلام شده است.
 
وزارت امور خارجه پاکستان افزود: سفر و دیدار کابلوف به اسلام آباد بخشی از دیپلماسی ما  در حمایت از روند صلح افغانستان است و علاوه بر آن این سفر به تقویت بیشتر همکاری‌های دوجانبه پاکستان و روسیه نیز کمک می‌کند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد که این کشور درصورت تمایل طرف‌های افغانی، برای میزبانی نشست مذاکره و صلح افغانستان آمادگی دارد.
 
«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان بیست و نهم خردادماه امسال در تماس تلفنی با همتای روسی خود، ضمن بررسی آخرین تحولات افغانستان گفت: پیشبرد گفت‌وگوها میان گروه‌های داخلی، راهکار اصلی برای امنیت و ثبات افغانستان است.  

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو