آسیب بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در زلزله سی سخت/ در تلاشیم، عملیات بازسازی سریع تر آغاز شود

75

1399/12/1

15:31


آسیب بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در زلزله سی سخت/ در تلاشیم، عملیات بازسازی سریع تر آغاز شود

سلامت نیوز: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه ۲ هزار تا ۲۵۰۰ منزل مسکونی در زلزله سی سخت دچار تخریب‌های جزئی تا کلی شده‌اند، گفت: در تلاش هستیم تا هر چه سریعتر اقدامات بازسازی در منطقه آغاز شود.

به گزارش سلامت نیوز، «اسماعیل نجار» رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت وگو با ایلنا درباره آخرین جزییات زمین لرزه ۵.۶ ریشتر در سی سخت گفت: ارزیابان در حال بررسی و ارزیابی دقیق خسارت ناشی از زمین لرزه در منطقه سی سخت هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از خانه‌های شهروندان آسیب‌های کلی و جزیی دیده است و به هر جهت امدادرسانی در حال انجام است. مردم نیز درخواست چادر دارند و باید هماهنگی لازم صورت بگیرد تا چادر بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد. با عنایت به وضعیت سرمای منطقه در حال بررسی هستیم تا ببینیم چه اقدامی باید در این خصوص صورت بگیرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: رییس بنیاد مسکن و رییس جمعیت هلال احمر نیز در این منطقه حضور دارند و جلسه‌ای برگزار و تصمیم لازم در خصوص امدادرسانی نیز اتخاذ خواهد شد. وزیر کشور نیز تاکید داشته‌اند که امدادرسانی به نحو احسن انجام شود.

نجار با بیان اینکه در بازدیدهایی که داشتیم روند امدادرسانی مطلوب بوده است، تصریح کرد: براساس برآوردهاه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ واحد مسکونی دچار تخریب‌های جزیی تا کلی دیده اند. اسکان اضطراری نیز برای برخی افراد آماده شده است البته با توجه به شرایط هوا باید چادرها لکه گیری شوند همچنین بسته‌های غذایی ۷۲ساعته در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: البته منازل به صورت کامل تخریب و آوار نشده‌اند البته بسته غذایی نیز در اختیارشان قرار داده شده است. تاکید همه مسئولان کشور بر این است که از آلام مردم کاسته شود و ما در تلاش هستیم تا به سرعت عملیات بازسازی را آغاز کنیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: در مجموع در این حادثه ۶۳ نفر نیز به دلیل فرار ناشی از ترس زلزله دچار مصدومیت شده‌اند که به صورت سرپایی اغلب آن‌ها ترخیص شده اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو