محور‌های سخنرانی بایدن در کنفرانس مونیخ

منبع: برترین ها

77

1399/12/1

19:35


رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی امروز خود در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره نبرد بین دموکراسی و خودکامگی سخن خواهد گفت.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی امروز خود در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره نبرد بین دموکراسی و خودکامگی سخن خواهد گفت.

به نقل از اسپوتنیک، «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا، عصر امروز جمعه در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره مبارزه بین دموکراسی و خودکامگی سخن می‌گوید.

این اولین بار در تاریخ حدوداً ۷۰ ساله کنفرانس امنیتی مونیخ است که یک رئیس‌جمهور آمریکا در آن سخنرانی می‌کند. این سخنرانی و سایر اظهارات شرکت‌کنندگان ارشد کنفرانس به لحاظ پیام‌های احتمالی در باره بن‌بست برجام، معضلات روند صلح در افغانستان، وضعیت مناسبات دو سوی اقیانوس و نوع و انسجام رویکردهای غرب در برابر چین و روسیه حائز اهمیت است.

اولین سخنرانی یک رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ به این دلیل نیست که سفری برای آن لازم نبوده و او از خود کاخ سفید می‌تواند در کنفرانس سخنرانی کند، بلکه ظاهراً از این ضرورت ناشی شده که ارشدترین مقام مقتدرترین قدرت جهان می‌خواهد کنار گذاشتن رویه و رویکرد دولت ترامپ و چرخش در سیاست خارجی آمریکا را نه از زبان معاون خود یا وزیر خارجه بلکه شخصاً به اطلاع متحدان و رقبا برساند تا بر وزن و اهمیت و باورپذیری آن بیفزاید.

کنفرانس امنیتی مونیخ در شرایطی از امروز جمعه برگزار می‌شود که نگاه‌های امیدوار منتظر شنیدن سخنانی هستند تا گره توافقنامه برجام گشوده شود.

برخی کارشناسان که به دولت جدید آمریکا مشاوره می‌دهند، معتقدند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌تواند با اطمینان از قصد خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ سخن بگوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو