طرز تهیه مافین املتی

طرز تهیه مافین املتی صبحانه قالبی لاکچری خوشمزه

املت از دیرباز به عنوان صبحانه و گاهی شام مورد توجه همه دنیا بوده است. املت ها بسته به نوع موادی که داخل آن استفاده می شود، متفاوت است. یکی از این املت ها، املت سبزیجات است که با ترکیب سبزیجات مختلف با تخم مرغ به دست می آید. دستوری که ارائه شده است یکی از انواع این املت هاست اما به صورت مافین طبخ می شود. ین غذا به عنوان فینگر فود نیز قابل استفاده است و می توان در جشن ها و به عنوان عصرانه شیک و مجلسی آن را تهیه و سرو نمود. همچنین با وجود سبزیجات و تخم مرغی که در آن است، یک صبحانه بسیار مقوی به حساب می آید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فلفل دلمه ای۱ پیمانه
پیاز قرمز۱ پیمانه
اسفناج تازه۲ پیمانه
نخود فرنگی۱ پیمانه
سیر۲ حبه
تخم مرغ۷ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت مافین املتی

مرحله اول

برای تهیه مافین املتی خوشزمه و مخصوص ابتدای کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود و زمان آماده شدن مایه املت معطل نشویم. پیاز و فلفل دلمه ای و قارچ را ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله نخود فرنگی ها را شسته و با کمی آب داخل قابلمه کوچکی می ریزیم و می پزیم. می توان از کنسرو نخود فرنگی نیز استفاده کرد. قالب مافین یا کاپ کیک را با کمی روغن چرب می کنیم. ماهی تابه متوسطی برداشته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

کمی رغن می ریزیم و پیاز ها را درون آن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود سپس اسفناج و فلفل دلمه ای را اضافه کرده و حدود ۵ دقیقه تفت می دهیم تا نرم شود. قارچ ها را به آن اضافه کرده و حدود ۳ دقیقه دیگر تفت می دهیم.

مرحله چهارم

نخود فرنگی های پخته را درون آبکش می ریزیم و می گذاریم آب آن کامل خارج شود. سپس به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. در آخرسیر رنده شده و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و خیلی کم حدود ۳۰ ثانیه تفت می دهیم.

مرحه پنجم

سپس از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا کاملا از داغی بیفتد و تقریبا با دمای محیط یکسان شود. در ادامه داخل یک کاسه بزرگ تخم مرغ ها را می شکنیم و با همزن دستی کمی هم می زنیم تا از لختگی خارج شود.

مرحله ششم

سپس سبزیجات تفت داده شده و خنک شده را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یک دست شود. به آرامی درون قالب مافین چرب شده می ریزیم و داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یا زمانی که تخم مرغ ها ببندد می پزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب ها را از فر خارج کرده و به آرامی مافین ها را از قالب در می آوریم و در ظرف مناسب سرو می کنیم. در صورت تمایل کنار این املت می توان از گشنیز و جعفری تازه خرد شده برای تزیین استفاده نمود.