طرز تهیه کلوچه تابه ای

طرز تهیه کلوچه سنتی بدو فر درون تابه ساده بدون فر فوری ساده و خوشمزه بدون فر تابه ای روی اجاق گاز

کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به صورت مغز دار طبخ می شود که فواید زیادی دارد. علاوه بر این که کلوچه ها شیرینی کمتری نسبت به کیک دارند، بافت منسجم تری نیز دارند. در دستور زیر، کلوچه کشمشی به صورت خانگی و بدون همزن و فر طبخ می شود که برای کسانی که فر در دسترس ندارند گزینه خوبی است، برای مشاهده این آموزش شیرنی پزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کلوچه تابه ای
تخم مرغ۱ عدد
شکر½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آرد سفید۱٫۵ لیوان
کشمش پلویی۲ قاشق غذاخوری

دستور پخت کلوچه تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کلوچه کشمشی خوشمزه به روش تابه ای ابتدا یک کاسه متوسط برداشته و تخم مرغ را درون آن می شکنیم. در ادامه شکر و وانیل را اضافه کرده و با همزن دستی می زنیم تا خوب مخلوط شود و کرم رنگ شود.

مرحله دوم

سپس روغن مایع و زعفران را اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا به خوبی مخلوط و یکدست شود. در ادامه آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و دو تا سه مرتبه الک می کنیم. سپس کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس به خوبی هم می زنیم تا آرد ها کاملا مخلوط شود و گلوله نشود. در آخر کشمش هایی که از قبل شسته و خشک کرده ایم را به آن اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا کشمش ها به صورت یکدست درون مایه کلوچه پخش شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله ماهی تابه ای را برداشته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم شود. سپس داخل آن را کاغذ روغنی قرار می دهیم. از مواد اندازه گردو برداشته و توی دست شکل می دهیم و با فاصله روی کاغذ روغنی می چینیم.

مرحله پنجم

در این مرحله درب تابه را بسته و با حرارت ملایم می گذاریم ۲۰ دقیقه تا بپزد. بعد از این که کلوچه ها سرد شد از روی کاغذ جدا کرده و داخل ظرف سرو می چینیم. این کلوچه ها را می توان با چای یا قهوه به عنوان عصرانه یا صبحانه سرو نمود.

مرحله ششم

نکته قابل توجهی که باید به آن توجه کرد این است که می توان کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن کرد سپس خمیر را مانند مرحله قبل با فاصله کف سینی قرار داد و در فر گرم با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد به مدت یک ربع تا ۲۰ دقیقه پخت.