طرز تهیه پیتزا شاورما

طرز تهیه پیتزا شاورما گوشت مرغ لبنانی ترکیه ای

پیتزا یک غذای اصیل ایتالیایی است که در ابتدا از خمیر و رب گوجه یا گوجه فرنگی و پنیر پیتزا ساخته شده است. به مرور زمان و بسته به ذائقه کشورهای مختلف، مخلفاتی روی پیتزا اضافه شده است. شاورما هم یک نوع ساندویچ عربی است که با ترکیب مرغ گریل شده همراه با خیار شور و جعفری و پیاز در نون پیتا یا لبنانی پیچیده و سرو می شود. دستور زیر مربوط به پیتزا شاورماست. روی این پیتزا مخلفات مرغ و پیاز همراه با پنیر پیتزا ریخته می شود. ضخامت نان پیتزا سلیقه ای است و می تواند نازک یا ضخیم در نظر گرفته شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۱ نفر
سینه مرغ½ سینه
پیازچه۳ عدد
پنیر پیتزا۱۵۰ گرم
زیتون اسلایس شده۴ عدد
سیر۲ حبه
خمیر پیتزا۱ عدد
پیاز۲ عدد
ماست۱ پیمانه
آب لیمو ترش۴ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
ارده۲ قاشق غذاخوری
آویشن۱ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت پیتزا شاورما

مرحله اول

برای تهیه پیتزا شاورمای خوشمزه به روش لبنانی در ابتدای کار سینه مرغ را شسته و به صورت نوارهای باریک برش می زنیم. یک کاسه بر می داریم و سینه مرغ برش زده را درون آن می ریزیم. سپس پیاز را شسته و پوست می کنیم و خلال می کنیم.

مرحله دوم

سیر هم به صورت خلالی ریز می کنیم و درون مرغ می ریزیم. نصف پیمانه ماست و یک قاشق آبلیمو را اضافه کرده و با کمی نمک و فلفل و یک قاشق روغن زیتون مخلوط می کنیم. درآن را می پوشانیم و درون یخچال به مدت نیم ساعت استراحت می دهیم.

مرحله سوم

در یک کاسه کوچک، بقیه ماست و آبلیمو را با هم مخلوط می کنیم. روغن زیتون را به آن اضافه می کنیم. یک حبه سیر نیز رنده ریز کرده و به کاسه می افزاییم. سپس دو قاشق پر سس مایونز یا سس خردل را به همراه ارده به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

پودر اویشن هم به آن می زنیم و هم می زنیم تا مخلوط یکنواختی به دست آید. یک ماهی تابه برداشته و روی گاز می گذاریم تا داغ شود. سپس مخلوط مرغ که در یخچال استراحت کرده بود را در ماهی تابه می ریزیم و هم می زنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که ابتدا آب می اندازد و با آب مرغ، مرغ ها پخته می شود. وقتی آب آن به طور کامل تبخیر شد، مرتب هم می زنیم تا مرغ ها سرخ شود و رنگ آن طلایی شود. کف قالب را کمی با روغن چرب می کنیم.

مرحله ششم

خمیر پیتزا آماده یا خمیر جادویی که از قبل درست کرده ایم را توی قالب پهن می کنیم. کف خمیر را با سس ارده ای که درست کردیم می پوشانیم. سپس کمی پنیر پیتزا روی آن می پاشیم و مرغ ها را روی آن پخش می کنیم.

مرحله هفتم

سپس روی مرغ ها را پنیر پیتزا می ریزیم تا کامل بپوشاند. سپس کمی زیتون نصف شده و کمی پیازچه خرد شده می ریزیم و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه سانتی گراد می پزیم. ۵ دقیقه هم گریل فر را روشن کرده تا روی پنیر ها طلایی شود.