از آنجا که در استراتژی توسعه هر برندی فروش پایان کار نیست و آغاز تعهد است، شرکت رونیکس در بازار ابزارآلات از این فرصت استفاده کرده تا با ارائه خدمات پس از فروش مطلوب خود را به نماد رضایت خاطر مشتریان در این بخش تبدیل کند. 

مدیر واحد خدمات پس از فروش شرکت رونیکس با تاکید بر اینکه، هدف در خدمات پس از فروش رونیکس کمک به مشتریان در جهت آماده به کاری مطلوب و بهره برداری هر چه بهتر از محصولاتی است که خریداری می‌کنند، گفت: در دنیای امروز، دیگر کیفیت بالا تنها مولفه لازم برای کسب رضایت مشتریان نیست، مخصوصا با نزدیک شدن کیفی محصولات به یکدیگر در بازار و همچنین بالا رفتن قیمت قطعات و خدمات که باعث شده تا مشتریان به دنبال برندهایی باشند که خدمات پس از فروش بهتری را ارائه می‌کنند. 

مهدی گودرزی راهبرد رونیکس در حوزه افزایش سهم بازار را در نسبتی مستقیم با جلب نظر مشتریان تعریف کرده و اظهار داشت: بر اساس تعریف علم بازاریابی و خدمات مشتریان؛ وظیفه واحد خدمات پس از فروش ایجاد وفاداری مشتری برای تکرار خرید محصولات است. بنابراین خدماتی که ارائه می‌شود باید در جهت تامین انتظارات مشتری باشد. به همین جهت رونیکس در سال‌های اخیر خدمات پس از فروش خود را با انتظارات مشتریان همراستا نموده تا تصویری شفاف و همراه با رضایت خاطر را در ذهن مشتریان خود جای دهد.

7578

او با تاکید براینکه رونیکس سعی می‌کند طرح‌ها و برنامه‌هایی را با هدف ارتقا استانداردهای خود مبتنی بر الگوهای برتر این حوزه در جهان اجرا کند، تصریح کرد: البته تا رسیدن به استانداردهای این حوزه که در بازارهایی همچون اروپا یا آمریکای شمالی جاری است، فاصله زیادی داریم اما رونیکس تلاش می‌کند؛ فراتر از استانداردهای ایران، خدمات پس از فروش را به مشتریان بازار ابزارآلات عرضه کند.

مدیر واحد خدمات پس از فروش رونیکس با اشاره به اجرای اقدامات و طرح‌های متفاوت این شرکت در حوزه خدمات پس از فروش گفت: رونیکس اولین شرکتی بود که در بازار ابزارآلات ایران گارانتی 12ماهه را ارائه نمود. در عین حال برای برخی از محصولات سعی شد گارانتی را تا 15 ماه افزایش دهیم و برای برخی از ابزارآلات سعی کرده‌ایم، تمام قطعات پوشش گارانتی داشته باشند. 

این کارشناس خدمات پس از فروش با اشاره به اینکه بخش زیادی از مشکلاتی که مشتریان در بازار ابزار با آن دست به گریبان هستند از فرهنگ ناصحیح استفاده از ابزارآلات و همچنین انتخاب نادرست ابزار با کاربری نشات گرفته است ، بیان کرد: ارائه مشاوره قبل از خرید محصول به مشتریان در صنف ابزار اهمیت بسیاری دارد چرا که در بررسی‌های انجام گرفته ما مشخص شده بیشتر مشکلات مشتریان به عدم آگاهی از نحوه کارکرد صحیح ابزارآلات برمی‌گردد. ارزیابی‌های ما در سال 1397 نشان می‌دهد از هر 5 دستگاهی که به تعمیرگاه های مجاز جهت تعمیرات یا سرویس مراجعه می کنند 3 دستگاه به دلیل انتخاب اشتباه ابزار با توجه کارکردی که افراد انتظار داشتند، دچار مشکل شده‌اند.

گودرزی افزود: برای این منظور، شرکت رونیکس امکان ارائه مشاوره قبل از خرید محصولات به مشتریان، را فراهم نموده است. خوشبختانه توانسته‌ایم، فرهنگ استفاده صحیح از ابزارآلات را در بازار ارتقاء دهیم و همین امر باعث اطمینان بیشتر مشتریان از خرید ابزارآلات رونیکس شده است. 

مدیر واحد خدمات پس از فروش رونیکس، ایجاد بانک کاملی از قطعات مورد نیاز با وجود مشکلات تحریم برای ارائه هرچه بهتر خدمات پس از فروش را از جمله اقدامات مهم این برند عنوان کرد و گفت: برخورداری از این بانک تامین قطعات باعث شده تا رونیکس به سرعت بتواند نیازهای مشتریان خود در سراسر کشور را پاسخ دهد.

7587

گودرزی با تاکید بر مزایای خدمات پس از فروش شرکت رونیکس، اظهارکرد: رونیکس پس از اتمام دوره گارانتی مشتریان خود را رها نمی‌کند و تامین قطعات مورد نیاز آنها را ادامه می‌دهد. بنابراین دوره 60 ماهه وارانتی محصولات رونیکس به همین دلیل در نظر گرفته شده است.  وارنتی شامل خدمات تامین قطعات و سرویس دستگاه در ازای دریافت هزینه پس از پایان دوره گارانتی است که در شرایط تحریم و کمبود قطعه در بازار اهمیتی بسیاری برای مشتریان دارد. رونیکس با وجود مشکلات ناشی از کمبود قطعه تلاش کرده تا تمام تقاضاهای مشتریان خود را پاسخ دهد و به همین دلیل خدمات پس از فروش رونیکس همواره مورد توجه مشتریان و مصرف کنندگان بازار ابزار ایران است. 

ارائه خدمات پستی رایگان قطعات از دیگر طرح‌هایی است که مدیر بخش خدمات پس از فروش شرکت رونیکس بر آن تاکید بسیاری دارد، چراکه راز سرعت رونیکس در رفع نیاز مشتریان است. به گفته او، ارسال رایگان قطعات از طریق پست به عاملیت‌های مجاز تعمیرات رونیکس در سراسر کشور باعث افزایش سرعت و کاهش قیمت ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان شده است. در این نتیجه سطح رضایتمندی مشتریان رونیکس را افزایش داده است. 

مدیر بخش خدمات پس از فروش شرکت رونیکس، افزایش نمایندگی مجاز به 170 نمایندگی که گسترده‌ترین پوشش در صنف ابزار در ایران است را از نقاط قوت این شرکت در ارائه خدمات رونیکس، عنوان کرد و تصریح کرد: داشتن 170 نمایندگی فعال در سرتاسر کشور با رعایت استانداردها و فاکتورهای سختگیرانه کمک کرده تا تعامل خوبی با مشتریان خود داشته باشیم و مشتریان به سهولت از طریق نمایندگی‌های مجاز با ما در ارتباط باشند. رونیکس در جهت توسعه خدمات پس از فروش خود با وجود گسترش نمایندگی‌های مجاز خود، نظارت همه جانبه را به عمل می‌آورد. انجام بازرسی‌های نامحسوس از نمایندگی‌های مجاز به جهت جلوگیری از تخلفات احتمالی  و کنترل کیفیت ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان از جمله اقدامات رونیکس در این حوزه است. 

او برقراری سرویس پیک رایگان رونیکس در دوره گارانتی برای شهرهای بزرگ از جمله مشهد،اصفهان، شیراز و تبریز برای دسترسی آسان و سریع به خدمات پس از فروش از دیگر اقدامات مهم رونیکس بیان کرد و ابزار داشت:

ارائه خدمات گارانتی از طریق پیک رایگان اقدامی خلاقانه از سوی رونیکس بوده است که فقط در تهران  25هزار سرویس پیک در سال 98 داشته‌ایم. در تهران سرویس پیک رایگان علاوه بر دوره گارانتی شامل دوره خارج از گارانتی نیز می باشد.  بهر ترتیب طرح پیک رایگان در دوره گارانتی به ویژه از اواخر سال گذشته با شیوع ویروس کرونا بسیار مورد توجه مشتریان رونیکس در کلان‌شهرها قرار گرفته است و این موضوع سبب تعمیق خدمات پس از فروش رونیکس در بازار ابزار ایران شده است. البته در برنامه داریم که سطحی یکسانی از خدمات پس از فروش در سرتاسر کشور ارائه دهیم. 

گودرزی یکی دیگر از ابداعات رونیکس در زمینه سرعت‌دهی به رفع نیاز مشتریان در حوزه تعمیرات و خدمات را «طرح  تشویقی اجرت» اعلام کرد که در شبکه خدمات پس از فروش شرکت در سرتاسر کشور اجرا شده و به این ترتیب است که اگر نمایندگی مجاز رونیکس ظرف کمتر از 48 ساعت دستگاه را تعمیر کرده و تحویل مشتری دهد، ما اجرت او را 60 درصد افزایش می‌دهیم و  برای دوره زمانی 72 ساعت تا سطح 35درصد قابلیت اجرا دارد. این طرح که به عنوان یک مکمل، سیاست رونیکس جهت تکمیل حلقه خدمات پس از فروش ارزان، سریع و دقیق را از مجرای مشارکت شبکه نمایندگی‌های شرکت اجرایی می‌کند.

Building-Dayy

او ارزیابی مداوم از مشتریان با توجه به خدمات پس از فروش ارائه شده جهت یافتن احتمالی مشتریان ناراضی خاموش و گرفتن بازخورد مشتریان برای بهبود عملکرد مجموعه رونیکس از دیگر برنامه های مهم در این زمینه دانست همچنین افزود : در کنار همه این طرح ها و برنامه های در حال اجرا در نظر گرفتن واحدی مستقل برای شنیدن صدای مشتری و ثبت سرویس و رسیدگی سریع به مشکلات مشتریان و مصرف‌کنندگان ابزارآلات رونیکس از اهمیت بالایی برخوردار است و این واحد از مهم ترین ارکان جلب رضایت مشتریان در شرکت رونیکس محسوب می‌گردد. صدای مشتری شرکت رونیکس از طریق شماره تماس   0216497آماده پاسخگویی به مشتریان است. البته افراد از طریق سایت شرکت رونیکس به آدرس https://www.ronix.ir/  هم می‌توانند با ما ارتباط داشته باشند. 

مدیر بخش خدمات پس از فروش شرکت رونیکس در پایان خاطرنشان کرد: اطمینان بالای مشتریان به خدمات پس از فروش رونیکس، مرهون چندین سال تلاش بی‌وقفه، طراحی برنامه‌های دقیق و صرف هزینه بسیار برای شبکه‌سازی در داخل و خارج از کشور جهت پیاده‌سازی یک بنگاه اقتصادی توانمند است. چارچوبی که سعی دارد بازار ابزارآلات ایران را با همه محدودیت‌های موجود، به بازارهای جهانی متصل ساخته و سطح قابل قبولی از کیفیت، قیمت و خدمات را به آنها ارائه کند. 

آدرس اینستاگرام: ronixtools@