خواص گیاه تنگرس + تمام فواید این گیاه دارویی برای سلامت و سرماخوردگی

منبع: تاپ ناز

59

1399/12/2

11:14


خواص گیاه تنگرس

گیاه تنگرس گیاه دارویی است که دارای خواص و فواید زیادی برای سلامت است و می تواند باعث تسکین درد و درمان سرماخوردگی شود و میوه های این گیاه شباهت زیادی به بادام دارد. در این مطلب با خواص دیگر این گیاه آشنا می شوید.

تنگرس درختی پر شاخه و خار دار است که شاخه های جوان آن بدون کرک هستند و به آرامی با گذر زمان به خاکستری متمایل می شوند. شاخه هایی که خار دار می باشند خیلی محکم می باشند. برگ های این گیاه خطی است و نوک تیز است و برگ های این درخت بدون دمبرگ هستند. گل های این گیاه قبل از شکل گرفتن برگ ها در فصل زمستان تشکیل می شوند و رنگ آنها صورتی و قرمز رنگ است. طول این گل بسیار کم و تا حد 5 متر است. میوه درخت تنگرس سفت و مخملی است و یک و نیم سانتی متر طول دارد و 1 سانتی متر عرض دارد.

خواص گیاه تنگرس برای سلامت

گیاه تنگرس از خانواده گل سرخیان است و در استان های شمالی کشور مانند گیلان، غرب مانند کرمانشاه و در بعضی از مناطق کویری مانند یزد رشد می کند. این درخت پر از خار می تواند در دامنه کوه ها و پای کوه ها هم رشد کند. این نوع بادام فقط در کشور ایران رشد می کند و با کم آبی و خشکی سازگاری زیادی دارد. خاکی که برای این گیاه استفاده می شود خاک رس قلوه سنگ دار است. در ادامه به فواید این گیاه اشاره می کنیم.

سنگ کلیه

باید در نظر داشته باشید که سنگ کلیه با توجه به عوامل زیادی ایجاد می شود و این عوامل شامل آب مصرفی، محیط زندگی و نوع خوابیدن می باشد. باید بدانید که کلیه ها یکی از مهمترین ساختارهای بدن انسان هستندو بدون آنها نمی توانید مواد سمی و اضافی را از بدن خارج نمایید. اگر کلیه شما سنگ ساز است بهتر است که از گیاه تنگرس استفاده کنید تا به سرعت سنگ آن را از بین ببرید.

مطلب پیشنهادی: برای افزایش وزن این گیاهان دارویی را مصرف کنید

کاهش درد

این گیاه می تواند به عنوان مسکن عمل کند و خیلی از دردهای مفصلی و دردهای موضعی را کاهش دهد.

درمان یبوست

یبوست یکی از بیماری هایی است که ممکن است زمینه ارثی هم داشته باشد. برای درمان کردن یبوست می توانید از گیاه تنگرس استفاده نمایید. باید بدانید که از این گیاه به عنوان داروی مدر هم استفاده می شود.

درمان سرماخوردگی

دیگر خاصیت مهم گیاه تنگرس درمان بیماری سرماخوردگی است. این گیاه می تواند به عنوان یک درمان خانگی استفاده شود و ضرر و زیبا داروهای شیمایی را ندارد.

درمان دیابت

باید در نظر داشته باشید که دیابت نوع یک هنوز درمان قطعی ندارد پس از این گیاه برای درمان دیابت نوع دوم استفاده می شود. باید بدانید که این نوع دیابت به نوع زندگی کردن و نوع غذایی که مصرف می کنید هم بستگی دارد و زمینه وراثت زیاد اهمیت ندارد و در این نوع دیابت بی تاثیر است.

بخوانید: کدام گیاهان دارویی باعث زیبایی و جذاب شدن می شوند؟

کاهش چربی خون

این گیاه دارویی می تواند باعث درمان چربی خون شما شود و کلسترول خون را تا حدی زیاد کم کند و از بیماری های وابسته به چربی خون شما را مصون نگه می دارد.

 

کاهش التهاب پروستات

پروستات یکی از بیماری هایی است که مردان را در سنین بالا ممکن است درگیر خود کند. با مصرف گیاه تنگرس باعث کاهش التهابات پروستات خواهید شد و از عوارض بعدی هم جلوگیری می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو