کرونا از طریق غذا و بسته بندی غذا منتقل می شود؟

32

1399/12/2

13:07


اداره غذا و داروی آمریکا اعلام کرد انتقال ویروس کرونا از طریق غذا و بسته بندی مواد غذایی بسیار بعید است و نباید از این مساله واهمه داشت.

کرونا از طریق غذا و بسته بندی غذا منتقل می شود؟

به گزارش بهداشت نیوز، تحقیقات مفصلی که در مورد شیوه‌های انتقال ویروس مرگبار کرونا صورت گرفته نشان می‌دهد تصورات هفته‌ها و ماه‌های اولیه شیوع ویروس کرونا چندان دقیق نبوده و این ویروس بیش از آنکه از طریق بسته بندی مواد غذایی و خود این مواد منتقل شود، از طریق هوا و تنفس از انسانی به انسان دیگر منتقل می‌شود.

انتظار می‌رود این یافته جدید علمی موجب تمایل بیشتر مردم به خرید از خواربارفروشی‌ها شود، هر چند این امر به معنی ایمن بودن مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها نیست و بهتر است افراد کماکان نیازهای غذایی خود را به صورت غیرحضوری خریداری کنند و از ازدحام و تجمع در مراکز خرید خودداری کنند.

در یک سال اخیر بسیاری از مردم برای درامان ماندن از ویروس کرونا به ضدعفونی گسترده بسته بندی مواد غذایی روی می‌آوردند و این امر در مواردی منجر به نفوذ الکل به درون آنها و ایجاد مسمومیت در افراد می‌شد. در بیانیه اداره غذا و داروی آمریکا در این مورد تصریح شده هیچ شواهد قابل اتکایی وجود ندارد که نشان دهد غذا یا مواد غذایی می‌توانند عامل انتقال ویروس کرونا باشند.

این قضاوت با بررسی وضعیت بیش از ۱۰۰ میلیون مورد افراد مبتلای به کرونا در سراسر جهان انجام شده و لذا اداره غذا و داروی آمریکا معتقد است که سختگیری‌های بیش از حد در زمینه بسته بندی مواد غذایی و حمل و نقل آنها در نقاط مختلف جهان لازم نیست.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو