بهروز بقایی: مهربانی در تلویزیون کم است

منبع: برترین ها

96

1399/12/2

13:17


بهروز بقایی در برنامه «خارج از کادر» آی‌فیلم، با مرور سیر حرفه‌ای کارش، ابراز کرد: در کارهای تلویزیون مهربانی کم است و کاربردی ندارد.

خبرگزاری ایلنا: بهروز بقایی در برنامه «خارج از کادر» آی‌فیلم، با مرور سیر حرفه‌ای کارش، ابراز کرد: در کارهای تلویزیون مهربانی کم است و کاربردی ندارد.
 

بهروز بقایی: مهربانی در تلویزیون کم است

 
بهروز بقایی در برنامه «خارج از کادر» که شب گذشته از این شبکه روی آنتن رفت، گفت: خانواده‌ام هیچ مشکلی با بازیگرشدن من نداشتند که‌ای کاش که مخالفت می‌کردند. به اینگونه شد که من در دانشکده هنرهای دراماتیک تحصیل کردم و از اساتید بسیاری همچون رکن‌الدین خسروی، اسماعیل شنگله، پرویز پرورش، حسین پرورش، دکتر روشن، موحد زیرمغانی و خیلی معلم‌های دیگر خیلی چیزها آموختم. 
 
بقایی با بیان اینکه اولین کار تئاتر حرفه‌ای‌ام، با آقای رکن‌الدین خسروی استاد دانشگاهمان در سال ۵۲ بود به‌اسم «لبخند باشکوه آقای گیل»، اظهار کرد: حتی در دوره انقلاب فرهنگی هم تئاتر داشتیم و اجرا می‌کردیم. 
 
او افزود: اوضاع عمومی جامعه روی هنر بسیار مؤثر است؛ مخصوصاً هنر نمایشی و اوضاع عمومی جامعه بعد از جنگ خیلی دگرگون شد، آرامش زیادی به خانواده‌ها و جامعه تزریق شد و همین باعث شد بتوانیم راحت‌تر فکر کنیم، راحت‌تر کار کنیم و راحت‌تر تصمیم بگیریم. این بود که زمینه کار بازتر شد و توانستیم در خیلی زمینه‌ها حرف بزنیم. 
 
این بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان از اولین تجربه سینمایی‌اش برای آی‌فیلمی‌ها گفت: سال ۵۹، اولین فیلم سینمایی که بازی کردم، به کارگردانی هادی صابری بود. به این ترتیب وارد سینما شدم و بعد از آن دیگر خواه و ناخواه کارمان ترکیبی از تئاتر و سینما و تلویزیون بود. 
 
بازیگر سریال «سربداران» ساخته محمدعلی نجفی، با ابراز رضایت از اینکه در این سریال حضور داشته، گفت: از سال ۵۸ تا ۶۰ روی این پروژه کار کردیم و نتیجه آن سریالی شد که بازخوردهای خوبی از آن دریافت کردیم. 
 
او از تجربه کارگردانی سریال «نوعی دیگر» در سال ۱۳۷۵ سخن گفت: اولین بار بود که بیژن بیرنگ و مسعود رسام، به من پیشنهاد کار کارگردانی کردند؛ ولی من جرئت نمی‌کردم بروم سراغ کارگردانی. فکر می‌کردم که کارگردان باید حتماً دانشی بیشتر از بازیگر و در کل گروهی داشته باشد که با آن‌ها کار می‌کند. البته خوش‌بختانه مشکلی پیش نیامد. از اقبال‌های این سریال این بود که علاوه بر شبکه دو، شبکه پنج تازه افتتاح شده بود و سریال را پخش می‌کرد که همین دو بار پخش‌شدن باعث شده بود کار بیشتر بگیرد. 
 
بقایی از پوپک گلدره هم یاد کرد: در «دنیای شیرین دریا» مرحوم پوپک گلدره اولین بازی‌اش را تجربه کرد. چند تا بازیگر دیگر هم بودند که اولین کارشان نبود؛ ولی اولین بازی‌شان در تلویزیون بود. قبل از آن در تئاتر شهرستان‌ها درخشیده بودند؛ مثلاً در استان گیلان خیلی از بازیگرهای گیلانی بودند که آمدند و در کارهای من بازی کردند و به من افتخار دادند و این باعث شد که خودشان هم محبوبیت بیشتری پیدا کنند. 
 
بقایی که در سریال به‌یادماندنی «همسران» نقش‌آفرینی کرده است، درباره این سریال گفت: برای اولین بار نقشی که در این سریال بازی کردم، خیلی گرفت. 
 
او در پایان ابراز کرد: مهربانی چیزی است که در کارهای تلویزیون الان کم هست ولی باید آن را نشر و نما داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو