روسیه سومین واکسن علیه کرونا را ثبت کرد

39

1399/12/2

13:46


روسیه سومین واکسن علیه کرونا را ثبت کرد

سلامت نیوز:نخست وزیر روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که سومین واکسن علیه کرونا ویروس جدید توسط مرکز علمی فدرال چوماکوف در آکادمی علوم روسیه تولید شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه گفت: وزارت بهداشت این کشور سومین واکسن روسی علیه بیماری COVID-۱۹ موسوم به "کوویواک" (KoviVak) را ثبت کرد که توسط کارشناسان مرکز ویروس شناسی چوماکوف ساخته شده است.


میشوستین در نشستی در خصوص واکسن ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا گفت: می خواهم جلسه را با خبر خیلی خوبی آغاز کنم. ما امروز ثبت واکسن روسی "کوویواک" را تایید می کنیم. این واکسن در مرکز چوماکوف ساخته شده است. همچنین در اواسط ماه مارس ۱۲۷ هزار دوز از این واکسن در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.


وی تاکید کرد: روسیه تنها کشور در جهان است که سه نوع واکسن علیه کرونا را تولید کرده است.
پیشتر دو واکسن ضد ویروس کرونا در روسیه ثبت شده بود که یکی از آن‌ها "اسپوتنیک وی" ساخت مرکز تحقیقات ملی گامالیا وابسته به وزرات بهداشت روسیه و دیگری "اپی‌واکرونا" (Epivaccorona) است که مرکز وکتور آن را تولید کرد.


به گزارش اسپوتنیک، مجله پزشکی لانست اخیرا با پایان دادن به شایعات درباره واکسن روسی "اسپوتنیک وی" اعلام کرد که این واکسن ۹۱.۶ درصد در مقابل بیماری COVID-۱۹ مصونیت ایجاد می‌کند.


در گزارش این مجله که از معتبرترین و مشهورترین هفته‌نامه‌های پزشکی جهان است، آمده که این واکسن مقابله با ویروس کرونا روی افراد بالای ۶۵ سال اثر دارد و از سالخوردگان در مقابل حمله ویروس کرونا محافظت می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو