علت اصلی طغیان بیماری در روستاها چیست؟

65

1399/12/2

16:10


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته، کرونا جان دو هرمزگانی را گرفت و هشت روستای هرمزگان به دلیل شیوع بالای کرونا، قرنطینه شد.

علت اصلی طغیان بیماری در روستاها چیست؟

به گزارش بهداشت نیوز،  فاطمه نوروزیان در ارتباط تصویری با خبر ساعت ۲۰ مرکز خلیج فارس، افزود: فوتی‌های جدید کرونا آقای ۶۴ ساله و خانم ۴۵ ساله از جزیره قشم بودند که شمار فوتی‌های استان به هزار و ۱۹ نفر رسید.

وی درباره روستاهای قرنطینه شده نیز گفت: این روستا‌ها به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله ارتباط برخی از ساکنان با روستا‌های خارج از استان و مناطق آلوده به ویروس کرونا و شرکت در مراسم‌ها و طغیان بیماری، قرنطینه شدند.

دکتر نوروزیان گفت: این روستا‌ها گچوئیه و گزه در بستک، زیارت پارسیان، درواخانی، کیشی و کرمران در بندر خمیر، طاشکوئیه حاجی آباد و روستای کوران فین بندرعباس هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: علت اصلی طغیان بیماری و قرنطینه روستاها و شهرها، حضور افراد ناقل و بیمار در مراسم‌های عروسی، عزا و یا دورهمی‌های خانوادگی و دسته جمعی بود که موجب انتقال بیماری به دیگران شده است.

نوروزیان افزود: حضور حتی یک بیمار یا ناقل می‌تواند بیست یا ۳۰ نفر از ساکنان یک خانواده و روستا را مبتلا کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این هفته شمار بیماران حاد تنفسی بستری در استان ۲۷ درصد بیشتر از هفته قبل بود.

فاطمه نوروزیان افزود: شمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز ۲۵ درصد افزایش داشت.

وی گفت: متأسفانه در هفته جاری، افزایش ۴ برابری مرگ مثبت قطعی نسبت به هفته قبل ثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: موارد مثبت شناسایی شده بیماری کرونا و شمار تست‌های انجام شده هم به ترتیب ۵ و شش دهم، و ۳ و پنج دهم درصد بیشتر از هفته قبل بود.

فاطمه نوروزیان افزود: در دو هفته گذشته، میانگین سنی بیماران شناسایی شده پایین‌تر بود که این زنگ خطری برای وجود و گسترش ویروس انگلیسی است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو