به گزارش رسانه های عراقی، در بیانیه کوتاه ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است: چهار فروند راکت از نوع کاتیوشا به داخل پایگاه «بلد» در استان صلاح الدین اصابت کرد؛ بدون این که خسارت قابل ذکری به همراه داشته باشد.

 منابع خبری عراقی شنبه شب گزارش دادند که حمله به پایگاه هوایی «بلد» در جنوب استان صلاح الدین این کشور زخمی برجای گذاشته است.

رسانه ها به شمار زخمی ها اشاره ای نکردند. 

در همین حال، پایگاه خبری «موازین نیوز» عراق به نقل از منابعی عراقی بدون ذکر نام نوشت: راکت ها به محلی که نیروهای ناتو از آن استفاده می کنند، اصابت کرده است.

منابع خبری عراقی اخبار ضد و نقیضی درباره تلفات این حمله تاکنون منتشر کرده اند.

شبکه تلویزیونی دجله عراق گفت که در حمله راکتی به پایگاه بلد یک پیمانکار آمریکایی و یک پیمانکار عراقی زخمی شده اند.

این درحالی که منابع عراقی در گفت وگو با پایگاه خبری موازین نیوز گفتند که در این حمله، دستکم یک نفر زخمی شده است.

در همین حال، برخی کانال های تلگرامی خبری عراقی نیز از "زخمی شدن چند نفر در صفوف نیروهای ناتو از جمله یک پیمانکار آمریکایی" خبر داده اند.

هنوز مقامات رسمی عراقی و ناتو نسبت به آمار زخمی ها واکنشی نشان نداده اند و هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

به نوشته رسانه های آمریکایی، پایگاه بلد در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر بغداد واقع است که تعدادی از نظامیان آمریکایی در آن مستقر هستند و پیشتر آمریکا برخی از مستشاران خود را به دلایل امنیتی از این پایگاه خارج کرد.

برپایه این گزارش، شرکت امنیتی آمریکایی «سالی پورت گلوبال» مسئولیت تامین امنیت یک اسکاداران متشکل از ۲۴ هواپیمای «اف ۱۶» را در این پایگاه برعهده دارد. این درحالی است که پیمانکاران شرکت تسلیحاتی «لوکهید مارتین» پشتیبانی فنی و نگهداری هواپیماها را انجام می دهند اما آنها اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی از این پایگاه خارج شدند.

ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکا در پایگاه بلد مستقر هستند.