نامه محیط زیست به وزیر اقتصاد درباره مصوبه‌ای که قانون هوای پاک را زیر سوال می‌برد

82

1399/12/3

14:05


نامه محیط زیست به وزیر اقتصاد درباره مصوبه‌ای که قانون هوای پاک را زیر سوال می‌برد

سلامت نیوز:به‌دنبال اجرای مصوبه استقرار واحدهای صنعتی متقاضی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی بدون نیاز به استعلام از محیط زیست، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چنین مصوبه‌ای خلاف قانون هوای پاک است و ما در این زمینه نامه‌ای به وزیر اقتصاد نوشته‌ایم.


به گزارش سلامت نیوز، مسعود تجریشی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مصوبه هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در وزارت امور اقتصاد و دارایی درخصوص استقرار واحدهای صنعتی متقاضی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی بدون نیاز به استعلام از محیط زیست، مصوبه‌ای غیر قانونی و برخلاف قانون هوای پاک است.


وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست دراین‌باره نامه‌ای برای وزیر اقتصاد ارسال و تاکید کرده است که این مصوبه غیر قانونی است، تاکیدکرد: چنین مسئله‌ای علاوه بر محیط زیست آسیب‌هایی برای وزارت صمت نیز به‌دنبال دارد.

برای مثال در برخی شهرک‌های صنعتی که کارخانه‌های تولید مواد غذایی مشغول به فعالیت هستند، واحدهای تولید شیشه و شن و ماسه به‌دلیل ایجاد گرد و خاک و به‌وجود آوردن مشکلاتی برای واحدهای غذایی، نمی‌توانند در این شهرک‌ها مستقر شوند. از این‌رو این مصوبه غیرقانونی، وزارت صمت را نیز با مشکل مواجه خواهد کرد.


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه مصوبه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، عجولانه و غیرکارشناسی بود، گفت: تسهیل کسب و کار به معنای این نیست که ساختارهای قانونی کشور را بهم بزنیم. هرچند لازم است که سازمان حفاظت محیط زیست صدور مجوزهای کسب و کار را تسهیل و تسریع کند اما اگر قوانین مصوب شده حذف شوند، به‌طور قطع به ضرر خود ما خواهد بود.


تجریشی در پایان گفت: متاسفانه گاهی افراد فکر می‌کنند هدف قوانینی که محدودیت و ممنوعیت ایجاد کرده است چوب لای چرخ اقتصاد گذاشتن است این درحالیست که بسیاری از این قوانین چارچوب و نظمی را برای فعالیت مداوم ایجاد کرده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو