کاوشگر مریخ نورد استقامت به خواب رفت

منبع: برترین ها

75

1399/12/3

14:07


کاوشگر استقامت که به تازگی به مریخ رسیده، اکنون در وضعیت خواب قرار دارد و پس از ۴ روز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف: کاوشگر استقامت که پس از سفری ۲۹۲.۵ میلیون مایلی به مریخ رسید، اکنون قبل از آغاز مأموریت تحقیقاتی خود به خواب رفته است.

این کاوشگر پس از فرود روی مریخ تصاویری از این سیاره به زمین فرستاد، اما به گفته محققان برای انجام فعالیت‌های خود باید منتظر بماند تا در خانه جدیدش مستقر شود.

کاوشگر مریخ نورد استقامت به خواب رفت

به همین دلیل پیش از آنکه نرم افزار مخصوص مریخ در این کاوشگر فعال شود، سیستم ارتباط و انرژی آن طی بازه ای ۴ روزه در سیاره سرخ تثبیت می‌شود.

جنیفر تروسپ معاون مدیر پروژه کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ پس از فرود روی سیاره گفت: ما مشغول بررسی سلامت ابزارها هستیم.

هنگامی که کاوشگر پس از ۴ روز از خواب بیدار شود، برای نخستین بار مسافت ۵ متر را جلو و عقب می‌رود.

همچنین محققان تیم این پروژه امیدوارند تا ۲۲ دسامبر یک ویدئو با وضوح بالا از ورود استقامت و فرود آن روی سیاره آماده باشد. اطلاعات مذکور از جمله نخستین اصواتی که کاوشگر در مریخ ثبت می‌کند، به زمین ارسال می‌شوند.

سر کاوشگر استقامت نیز که شبیه یک دکل است به زودی به کار گرفته می‌شود و سیستم دوربین MastCam-Z آن نیز به زودی تصاویر رنگی و احتمالاً یک سلفی پانورامیک ثبت می‌کند.

همراه استقامت نخستین بالگرد مریخی به سیاره سرخ ارسال شده بود که به محض فرود کاوشگر، سلامت آن کنترل شد. این بالگرد که Ingenuity نام دارد در حال شارژ است اما به محض آماده شدن از پنل‌های خورشیدی برای فعالیت روی مریخ استفاده می‌کند. بالگرد مذکور باید تحمل شب‌های بسیار سرد مریخ را داشته باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو