از خواص قلوه و دل گوسفند چه می دانید؟

منبع: آرگا

146

1399/12/3

20:03


دل و قلوه به عنوان یکی از فرآورده های گوسفند محسوب می شود و مصرف آن فواید و مضراتی را به دنبال دارد که باید پیش از استفاده، با آن ها آشنا شوید، در این مقاله شما عزیزان را با خواص قلوه بیشتر آشنا خواهیم کرد.

دل گوسفند نسبت به جگر سفید و یا سیاه بافتی سفت داشته و از نظر ویتامین های گروه B، آهن، روی و اسید فولیک مشابه به جگر سیاه می باشد اما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که به دلیل داشتن روغن جامد برای آن دسته از افرادی که از دکلسترول و اسیداوریک بالا و همچنین بیماری های کلیوی، نقرس و مفصلی رنج می برند مضر می باشد، در ادامه شما عزیزان را با خواص و مضرات دل و قلوه بیشتر آشنا خواهیم کرد.

فواید دل و قلوه

پیش از اینکه به فواید و مضرت دل و قلوه بپردازیم بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید که دل و قلوه باید حتما پخته و سفت شود و از مصرف آن به شکل آبدار خودداری نمایید و همچنین در زمان خرید محصول باید به رنگ یک دست آن توجه داشته باشید و اطمینان حاصل نمایید که فاقد هر نوع چرک، انگل و کیست است و می توانید آن را به مدت چهل و هشت ساعت در دمای یخچال و به مدت چهار ماه داخل فریزر نگهداری نمایید.

بررسی خواص و مضرات قلوه

از خوشمزه ترین بخش های گوسفند قلوه می باشد که طبع آن معتدل و کمی خشک است و به دلیل دیر هضم بودن برای آن دسته از افرادی که معده ضعیف دارند مناسب نمی باشد و همچنین به افرادی که مزاج سرد نیز دارند توصیه نمی شود.

از فواید قلوه می توان گفت که نرم کننده رگ ها و تقویت کمر است که البته از مصرف بیش از حد آن خودداری نمایید زیرا، تنها به میزان کم و به منظور مصرف درمانی باید از آن استفاده کرد.

قلوه نسبت به دل کم چرب بوده و دارای مقادیر فراوانی پروتئین، اسید های چرب امگا ۳ و مواد مغذی مهم است و به منظور کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب بسیار مفید است.

از مضرات قلوه تولید خون ناصالح می باشد که به دلیل اینکه زود فاسد می شود باید سریع آن را بپزید همچنین، به منظور کباب کردن قلوه به آن روغن کنجد، فلفل، دارچین، سرکه و نمک بیفزایید.

فواید دل و قلوه در طب سنتی

فواید و مضرات دل گوسفند

قلب یا دل گوسفند که از گوشت خالص تشکیل شده است دیر هضم می باشد و برای تقویت قلب مفید می باشد و دارای مزاج گرم و خشک است و از حرارت و انرژی زیادی برخوردار است و مصرف آن به دلیل از بین بردن ضعف قوا به افراد سرد مزاج توصیه خواهد شد، برای پخت، آن را باید به تکه های کوچک تقسیم نمایید و بعد از خوردن قلب با استفاده از مقدار کمی مربای زنجبیل می توانید هضم آن را راحت تر کنید.

از فواید دل گوسفند می توان به آرام کننده قلب و تقویت کننده آن اشاره کرد و برای رفع شب کوری گزینه بسیار مناسبی است اما باید از مصرف آن به میزان زیاد خودداری نمایید زیرا، سبب بروز یبوست در افراد می شود.

خواص و مضرات دل و قلوه

در این مقاله قصد داشتیم شما عزیزان را با خواص دل و قلوه آشنا کنیم تا بیشتر با آن آشنا شوید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با خواص مواد غذایی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو