گروه بانگ نو با «رقص چوبی» و «رؤیا» در جشنواره فجر به صحنه رفت

81

1399/12/4

10:15


نسترن هاشمی، مهیار شادروان، سام خواجه‌وند، میلاد قریشی، پارسا شرافتی و کوروش کشاورز اعضای گروه بانگ ‌نو را در این کنسرت تشکیل می‌دادند.

گروه بانگ نو با «رقص چوبی» و «رؤیا» در جشنواره فجر به صحنه رفت

سرویس موسیقی هنرآنلاین: یکشنبه سوم اسفند، نخستین اجرای روز ششم جشنواره موسیقی فجر به گروه بانگ نو اختصاص داشت که در ساعت ۱۷ پخش شد.

کنسرت در دو بخش اجرا شد. بخش اول آن ابتدا با یک قطعه سه‌ضربی دشتی آغاز شد و در ادامه پارسا شرافتی نوازنده کمانچه به تک‌نوازی این ساز پرداخت.

تصنیف «خاکستر یاد» با شعری از حسین منزوی قطعه بعدی بود که توسط این گروه اجرا شد تا اینکه نوبت به ساز و آواز دشتی رسید. گروه بانگ نو با اجرای تصنیف «رؤیا» که یکی دیگر از اشعار حسین منزوی است، بخش نخست اجرای خود را با یک رنگ به پایان رساندند.

تمامی قطعات اجراشده در این بخش توسط نسترن هاشمی آهنگسازی شده بود.

قسمت دوم اجرای گروه بانگ‌ نو با پیش‌درآمد رضا محجوبی شروع شد و در ادامه تلفیق «رقص چوبی» یکی از قطعات استاد صبا و تصنیف «دوش دوش» علی‌اکبر خان شیدا را اجرا کردند.

نسترن هاشمی (نوازنده سنتور)، مهیار شادروان (خواننده)، سام خواجه‌وند (نوازنده دف)، میلاد قریشی (نوازنده سازهای کوبه‌ای)، پارسا شرافتی (نوازنده کمانچه) و کوروش کشاورز (نوازنده ویولنسل) اعضای گروه بانگ ‌نو را در این کنسرت تشکیل می‌دادند. گروه بانگ‌ نو از سال ۱۳۹۵ شروع به کار کرد و ایده اصلی آن آهنگسازی بر اساس شعر معاصر و موسیقی ردیف دستگاهی و با علم به موسیقی جهانی است.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن الی ۴ اسفند در حال برگزاری است.

اجراهای جشنواره طبق تصمیم ستاد برگزاری جشنواره و با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت‌های حضور مخاطبان در سالن‌های اجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا به‌صورت مجازی پخش می‌شود.

هفت سایت شامل جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک اجراهای جشنواره را پخش می‌کنند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر مجموعاً میزبان ۴۲ اجرا و بالغ بر ۱۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی‌ با حضور ۴۶۴ هنرمند داخلی و ۱۱ هنرمند بین‌المللی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو