ژل رویال برای درمان ناباروری کاربرد دارد؟ بررسی علمی و جامع

منبع: فرزند

196

1399/12/4

11:20


ژل رویال برای درمان ناباروری کاربرد دارد؟ بررسی علمی و جامع

ژل رویال برای درمان ناباروری و بسیاری از مشکلات دیگر تأثیر فوق العاده ای دارد که در این متن درباره خواص ژل رویال برای مشکلات ناباروری اشاره خواهیم کرد.

ژل رویال یکی از محصولات درمانی بسیار ارزشمند است که دانشمندان پزشکی طبیعی به آن اشاره کرده اند. این ماده به دلیل دارا بودن اهداف پزشکی و تغذیه ای تأثیرات بسیاری دارد، از جمله آنتی اکسیدان ها، ضد میکروبی، ضد تومور، ضد التهاب و عملکرد تنظیم کننده سیستم ایمنی در انسان و حیوان که به سلامتی و رفاه آن ها کمک می کند؛ در نتیجه استفاده گسترده آن در محصولات پزشکی و تجاری و غذای سالم است.

ژل رویال چیست؟

ژل رویال یک ماده طبیعی است که توسط غدد زیر حلقی و فک پایین زنبورهای عسل کارگری تولید می شود. این ترشح در معده زنبورهای کارگر به دلیل هضم ناقص گل ماسوره ایجاد می شود. ژل رویال یکی از محصولات مکمل طبیعی است که به طور گسترده استفاده می شود. ژل رویال نمایانگر قطعه ای از رژیم اصلی منبع غذایی لارو زنبور عسل است و با داشتن انواع بی نظیری از پروتئین ها و مواد شیمیایی و نقش اصلی در شناسایی نوع این گونه و غنی از متابولیت ثانویه است.

خواص ژل رویال برای درمان ناباروری

اخیراً  عملکردهای مطلوب ژل رویال برای درمان ناباروری مردان، در حیوانات مختلف گزارش شده است. طبق گفته ها، سطح مکمل ژل رویال در رژیم غذایی حیوانات از mg/kg 100-200 بود. گزارش شده است که مصرف خوراکی ژل رویال دارای تأثیر استروژنی در موش های صحرایی ماده بالغ است.

همچنین ممکن است ژل رویال در بهبود میزان بارداری میش ها تأثیرگذار باشد. تجویز خوراکی ژل رویال با رژیم mg/kg100 قبل از بلوغ جنسی، رفتار جنسی و کیفیت مایع منی خرگوش های نر را افزایش داد. علاوه بر این، تجویز ژل رویال (حداکثر  mg/kg  ۴۰۰رژیم غذایی یک بار در هفته) برای خرگوش های نر در معرض استرس و گرما می تواند “ناباروری تابستان” را خنثی کند و پاسخ های فیزیولوژیکی را بهبود بخشد.

علاوه بر این، ژل رویال بر روی اسپرم های منجمد و سرد گاومیش و قوچ تأثیر محافظتی داشت. با این حال، دوز بالای تجویز خوراکی ژل رویال (mg/kg 800) توسط موش های نر بالغ به مدت ۱ ماه، اثر نامطلوبی بر روی سیستم تولید مثل داشت. این بررسی ترکیب شیمیایی، کاربردهای مطلوب و فواید سلامتی ژل رویال و تأثیرات آن بر جنبه های تولید مثل، کیفیت مایع منی و نتایج لقاح آزمایشگاهی را نشان می دهد که برای دانشمندان، محققان، متخصصان تغذیه، فیزیولوژیست ها، جنین شناسان، داروسازان، دامپزشکان، صنایع دارویی و حیوانات مفید است.

علل ناباروری و تأثیر ژل رویال بر آن

ناباروری ممکن است به دلایل مختلفی در مردان رخ دهد، بنابراین روش های درمانی مختلفی برای بهبود ظرفیت تولید مثل استفاده شده است. کارایی مواد افزودنی خوراکی برای تأمین وضعیت فیزیولوژیکی و سلامتی مناسب برای حیوانات بسیار حیاتی است. مکمل های طبیعی به طور کلی در جمعیت جهان برای افزایش سلامتی و رفاه استفاده شده است و ممکن است درمانی امیدوار کننده برای برخی از بیماری ها باشد.

در زمان های اخیر، استفاده از محصولات طبیعی به عنوان فتوتراپی یک روش گسترده برای ارتقا عملکرد و مصونیت حیوانات و همچنین تقویت کارایی تولید مثل است. به طور رسمی، هیئت بهداشتی فدرال آلمان ژل رویال را به عنوان یک دارو طبقه بندی می کند. بنابراین ژل رویال به عنوان غذا و دارو در چین مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر این، قرار گرفتن حیوانات و انسان در معرض عوامل مختلف تنش زای محیطی مانند استرس، گرما، استعمال دخانیات، روشنایی، آلودگی هوا، آب و مواد غذایی، فلزات سنگین و انقلاب صنعتی تأثیرات بدی بر سلامتی حیوانات و انسان ها، باروری و رفاه دارد.

بنابراین ژل رویال نوعی از محصولات بهداشتی طبیعی است که در طول تاریخ استفاده طولانی از آن وجود داشته است. این یک محصول جانبی از ترشح زنبور عسل است که در تغذیه لارو استفاده می شود. همچنین این ماده از برخی غدد موجود در سر کارگران جوان(غدد زیر حلق و فک پایین) تولید می شود و شناخته شده است که دارای کاربردهای گسترده ای برای تقویت سلامت انسان است.

فواید ژل رویال برای ناباروری

ژل رویال به عنوان یک مکمل در غذای انسان جمع آوری می شود. به دلیل داشتن ویتامین های ب کمپلکس، پروتئین ها، کربوهیدرات ها، لیپیدها و برخی از مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری، برای بدن مفید است. این ویژگی منحصر به فرد از ترکیب ژل رویال، چندین ویژگی دارویی از جمله ضد پرکلسترولمیک، ضد استرس وگرما و توانایی های آنتی اکسیدانی را نشان می دهد.

اخیراً نشان داده شده است که پپتیدهای ژل رویال ممکن است به عنوان مهارکننده های احتمالی بتا ترکیتاز در بهبود آسیب شناسی مربوط به بتا آمیلوئید در بیماری آلزایمر عمل کنند. گزارش شده است که ژل رویال دارای عملکردهای نوع هورمون استروئید و تستوسترون است. علاوه بر این، هنگامی که محلول ۱۰٪  ژل رویال توسط لوله معده یا به موش های صحرایی نر تجویز می شود، سنتز پروژسترون، تستوسترون و هورمون های لوتئین ساز را تشویق می کند.

پس بنابراین ژل رویال برای درمان ناباروری گزینه ی مناسبی می باشد. همچنین نتایج نشان داده است که تجویز خوراکی ژل رویال از تزریق بهتر است. بر اساس ادبیات in vivo و in vitro گزارش شده است که ژل رویال می تواند از پراکسیداسیون لیپید جلوگیری کند و همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و ممکن است در تأثیرات آن بر استرس اکسیداتیو و روند پیری نقش قابل توجهی داشته باشد.

لوئیس اظهار داشت که ژل رویال برای درمان ناباروری تأثیرات مثبتی دارد، زیرا به ترتیب به دلیل افزایش کیفیت اسپرم و تخمک در مردان و زنان، در پوکی استخوان، علائم بیش از یائسگی و بهبود تعادل هورمونی و باروری موثر است.

ژل رویال به طرز چشمگیری حجم انزال، فروکتوز منی، تحرک اسپرم و تعداد اسپرم در منی و همچنین سطح تستوسترون را افزایش می دهد. همچنین در منی گاومیش نشان داد که رقیق کننده انجماد همراه با ژل رویال کیفیت اسپرم منجمد و ذوب شده را افزایش می دهد

ژل رویال برای درمان ناباروری در حیوانات نیز کارساز است. اخیراً، افزودن مقادیر کمی ژل رویال تازه (به عنوان یک منبع آنتی اکسیدان) در ماده منی، یکپارچگی غشای پلاسما و تحرک اسپرم را در حین ذخیره سازی اسپرم قوچ در دمای سرد بهبود بخشیده است. مکمل گسترش دهنده انجماد با ژل رویال اندازه گیری اسپرم قوچ را در ۶ ساعت انکوباسیون بهبود بخشید. همچنین مکمل گسترش دهنده زرده تخم مرغ با ژل رویال لیوفیلیزه (۳٪) تأثیر دفاعی بر اسپرم های منجمد و سرد قوچ داشت.

برای خرید ژل رویال اصل می توانید به سایت ahoota.com  مراجعه کنید و در سریع ترین زمان ممکن ژل رویال اصل را در مکان مورد نظر خود تحویل بگیرید.

تاریخچه ژل رویال

برای اولین بار، سوابق تاریخی در مورد تغذیه انسان با ژل رویال به یونان باستان برمی گردد، جایی که یونانیان معتقد بودند “آمبروزیا”، شهد اهدا کننده جاودانگی به خدایان آسمان، تا حدودی توسط ژل رویال تشکیل شده است. مصریان باستان از ژل رویال به عنوان یکی از رازهای زیبایی شخصی و  به عنوان یک ماده آرایشی استفاده می کردند که با شهرت کلئوپاترا به اوج خود رسید.

علاوه بر این، در آن دوره ژل رویال نشانه ای از عظمت و قدرت فراعنه بود که به طور معمول ژل رویال می خوردند. از زمان های بسیار قدیم در تمدن چین، ژل رویال به عنوان یک محصول طبیعی که در درمان سنتی استفاده می شود، شناخته شده است. این محصول زنبورداری که در برخی از باغ های حاکم تولید می شد، حتی در سنین پیری با نیروی جنسی و طول عمر سلسله های باستانی چین همراه بود.

از اوایل دهه ۱۹۶۰، استفاده از ژل رویال به عنوان تقویت کننده سلامت و محصول کاربردی با توسعه “داروی ضد درد” مورد کاوش قرار گرفته است. از آن به بعد، ویژگی های ژل رویال آشکار شد و به طور گسترده ای در درمان انسان و حیوانات اعمال شد. اجزای اصلی بیولوژیکی ژل رویال پپتیدهای آن هستند.

این ترکیبات دارای ویژگی های بیولوژیکی متنوعی مانند ضد میکروبی، تعدیل کننده سیستم ایمنی، ضد پیری، آنتی اکسیدان، محافظت از نور، ضد التهاب و فشار خون هستند و عملکرد ایمنی بدن را تقویت می کنند. به طور کلی تصور می شود که مصرف منظم ژل رویال تأثیرات مفیدی بر بسیاری از اختلالات پزشکی دارد،

به عنوان مثال آلزایمر، افسردگی، ناباروری، مشکلات گوارشی، پیری، کم خونی، بیماری های مرتبط با استرس و عملکرد ایمنی ضعیف، علاوه بر آنتی اکسیدان، ضد نئوپلاستیک، آنتی بیوتیک و خواص ضد اسهال دارد. همچنین ژل رویال برای درمان ناباروری به عنوان یک مکمل غذایی پیشنهاد می شود.

منابع :

http://bia2safa.net/goto/web/url/2294981

http://bia2safa.net/goto/web/url/2294982

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو