کلاهبرداری میلیاردی با خودروی آمبولانس

منبع: برترین ها

50

1399/12/4

14:50


فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری که با یک دستگاه آمبولانس ۳۰ میلیارد ریال از مغازه داران اراکی کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری که با یک دستگاه آمبولانس ۳۰ میلیارد ریال از مغازه داران اراکی کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سردار مفخمی شهرستانی گفت: در روز‌های اخیر با اعلام چندین مورد گزارش کلاهبرداری از مغازه داران در شهرستان اراک، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان مرکزی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از مالباختگان مشخص شد که در روز‌های اخیر افرادی با یکدستگاه آمبولانس و یا یک دستگاه خودروی BMW به واحد صنفی آنان مراجعه کرده و خود را مسئول خرید بیمارستان یا یکی از واحد‌های صنعتی معتبر استان معرفی کرده و در قبال خرید کالا به فروشندگان چک و سفته ارائه داده اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود : بعد از مدتی که مغازه داران برای نقد کردن سند‌های مالی خود اقدام می‌کنند، متوجه بی محل بودن چک ها، مسروقه بودن و یا جعلی بودن آن می‌شوند.

وی گفت: با آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس اعضای یک باند کلاهبرداری که دو نفر از آنان از متهمان سابقه دارای و تحت تعقیب پلیس به علت ارتکاب جرایم متعدد بودند، شناسایی شدند و عملیات دستگیری آنان با هماهنگی مرجع قضایی آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: سرانجام در عملیات‌هایی جداگانه، دو نفر از اعضای اصلی این باند کلاهبرداری شناسایی و دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی استان دلالت شدند.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به برنامه ریزی عملیاتی پلیس در دستگیری متهم دیگر این پرونده اضافه کرد: تاکنون ۷ نفر از شهروندان اراکی که از آنان بیش از ۳۰ میلیارد ریال کلاهبرداری شده است، شناسایی شده‌اند و با توجه به احتمال کلاهبرداری‌های دیگر اعضای این باند از مغازه داران در سطح کشور، تحقیقات تکمیلی از آنان در حال پیگیری است.

وی گفت: شهروندانی که به این روش از آنان کلاهبرداری شده است می‌توانند برای پیگیری به پلیس آگاهی استان مرکزی مراجعه کنند و یا شماره تلفن ۰۸۶۲۱۸۲۶۰۶۱ تماس داشته باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو