انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه در جلسه ستاد کرونای استان تهران که با حضور علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران در استانداری برگزار شد اظهار داشت: باید شرایطی فراهم کنیم که هیچ زمانی فکر نکنیم به نقطه مطلوب در مدیریت کرونا رسیده ایم و از عادی سازی شرایط کرونا پرهیز کنیم.

وی با بیان اینکه باید بلافاصله بعد از شناسایی بیمار اقدام به ردیابی اطرافیان و قرنطینه کردن فرد مبتلا کنیم گفت: مراجعه بیماران سرپایی در استان از نیمه دوم بهمن ماه رو به افزایش است و این هشدار برای افزایش بستری‌ها و فوتی‌ها محسوب می‌شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید مراکز تجمع مردم به ویژه در مراکز خرید نظیر بازار و حتماً با همکاری بازاریان و اصناف طرح اکیپ‌های نظارتی تشدید می‌شود گفت: فاصله گذاری در تهران ۷۵ درصد است و تا رسیدن به نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم.

محسنی بندپی بیان داشت: پیشنهاد صریح ستاد کرونا استان تهران به قرارگاه و ستاد ملی این است که بین ۲ تا ۳ هفته پروازهای خارجی به تهران متوقف شود و از طرفی باید جرایم فردی که قرنطینه را می شکند باید افزایش پیدا کند.

وی گفت: طبق آمار نیروی انتظامی ظرف روز گذشته ۱۸۸۰ خودرو از ساعت ۲۱ الی ۳ صبح جریمه شدند و این ترددها نگران کننده هستند.

استاندار تهران در خصوص ساماندهی دست فروش‌ها در مناطق شهری پرتراکم تهران نظیر مناطق ۱ عنوان داشت: در این راستا تاکنون ۲ جلسه برگزار کردیم و مقرر شد شهرداری اقدام به ساماندهی دست فروش‌ها کنند و امسال هیچ نمایشگاهی اعم از بهاره در استان تهران برپا نمی‌شود و انتخابات سراسری اتحادیه‌ها اجازه برگزاری ندارند.

محسنی بندپی بیان داشت: در سیستم تحت نظارت ۳ دانشگاه بین ۱۱ تا ۱۲ هزار تست کرونا پی سی آر به صورت روزانه در استان تهران صورت می‌گیرد که البته ۱۶ هزار تست هم قابل افزایش است و مقرر شد متولیان برگزار کننده آزمون تقاضای خود را به ستاد استانی ارائه دهند و در صورت برگزاری آزمون متمرکز بعد از بررسی کارشناسان سه دانشگاه علوم پزشکی این آزمون‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای مناسب برگزار شوند.