کره شمالی بزرگترین خطر برای جهان در سال ۲۰۲۱

کره شمالی بزرگترین خطر برای جهان در سال ۲۰۲۱


منبع: روزیاتو

138

1399/12/4

19:00


گفته می شود کره شمالی تمام زمستان را مشغول غنی سازی اورانیوم بوده است حال آنکه علت انجام این کار هنوز مشخص نیست.

طبق گزارشی که توسط آمریکا منتشر شده است اصلی ترین مرکز هسته ای کره شمالی از ابتدای زمستان تاکنون به صورت مستمر مشغول فعالیت بوده است. تصاویر ماهواره ای به دست آمده از این مرکز در ماه های ژانویه و فوریه (دی-بهمن و اسفند) حکایت از آن دارد که خودروها و تجهیزات ویژه ای مرتبا در اطراف این محل تردد داشته اند.

البته تمام شواهد و قرائن نشان دهنده قوت گرفتن فعالیت ها در اطراف این مرکز است و به گفته کارشناسان هیچ دلیل روشنی دال بر فعالیت رآکتورهای هسته ای در این نیروگاه وجود ندارد.

وبسایت یو اس مانیتور در گزارش خود چنین آورده است:

برعکس محدوده رآکتور در این مجتمع، فعالیت ها حول UEP این مرکز که در واقع همان بخش سوخت هسته ای است زیاد بوده است و در تمام طول زمستان این فعالیت ها ادامه داشته. براساس مستندات به دست آمده از تصاویر هسته ای هم وسایل حمل و نقل ریلی مرتبا در بازه زمانی زمستان به این منطقه ورود و خروج داشته اند.

آژانس خبری Yonhap کره جنوبی گزارش داده که این عکس ها نشانه فعالیت مداوم نیروگاه غنی سازی اورانیوم در تمام مدت زمستان است. اوایل همین ماه نیز گزارش هایی به دست آمد که نشان می داد کره شمالی تهدیدی فاجعه بار برای تمام دنیاست. کارشناسان هشدار داده اند که تسلیحات هسته ای این کشور و همچنین آزمایشاتی که به صورت مستمر روی موشک های بالستیک انجام می دهد بزرگترین تهدید علیه دنیا در سال ۲۰۲۱ است.

شورای روابط خارجی کره جنوبی نیز در گزارشی که به صورت سالانه در مورد اولویت های پیشگیرانه منتشر می کند تهدید برآمده از تسلیحات کره شمالی را در جایگاه نخست فهرست ۲۰۲۱ خود قرار داد و تشریح این خطر پرداخت.

گفتنی است کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشستی که اخیرا با اعضای حزب کارگر این کشور داشته اظهار داشت که آمریکا اصلی ترین دشمن این کشور است. او در صحبت هایش به انتقاد از سیاست خصمانه آمریکا در قبال خاندان سلطنتی اش پرداخت. در ماه اکتبر سال قبل یعنی حوالی مهرماه نیز کره شمالی از یک موشک دوربرد بالستیک بسیار عیم رونمایی کرد که به گفته کارشناسان توانایی نابودسازی آمریکا را دارد.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

منبع: express
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

لغو پاسخ

ورود

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو