در این نشست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان و گئور گئور گیئف معاون سیاسی وزارت خارجه بلغارستان پیرامون موضوعات مربوط به روابط دوجانبه، موضوعات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

طرفین در این  نشست مجازی آخرین تحولات حول محور برجام را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند. معاون سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان  ضمن تایید اهمیت حفظ برجام به عنوان یک ‌دستاورد دیپلماسی در دوران معاصر، بازگشت بی قید و شرط آمریکا به برجام و لغو کامل تحریم ها را شرط اساسی برای اجرای کامل تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد اقدام ایران در کاهش تعهدات هسته ای خود منطبق بر مفاد برجام بوده و در واکنش به عدم ایفای تعهدات آمریکا و  اروپا صورت پذیرفته است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به افزایش مبادلات اقتصادی دو کشور در سال گذشته، بر استفاده از تمامی ظرفیتهای برای ارتقا مبادلات اقتصادی تاکید کرد. توسعه روابط پارلمان ها دو کشور از دیگر محورهای مورد اشاره عراقچی در این گفتگو بود.

گئور گئور گیئف معاون سیاسی وزارت خارجه بلغارستان ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ابزار دیپلماسی برای حل اختلافات  گفت ما همراه با اتحادیه اروپایی از ابتدا با خروج امریکا از برجام مخالف بودیم و برای نجات برجام تلاش کرده ایم. وی با ابراز خرسندی از روند رو به افزایش مناسبات تجاری دو کشور بر علاقمندی کشورش برای توسعه مناسبات همه جانبه با کشورمان در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی تاکید نمود.

طرفین در نشست مجازی همچنین نسبت به گسترش همکاری در زمینه گردشگری میان دو کشور پس از بهبود شرایط همه گیری ویروس  کرونا ابراز تمایل کردند.