طرز تهیه پیتزا هاوایی

طرز تهیه پیتزا هاوایی با آناناس و مرغ

پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است. این غذا ابتدا به صورت ساده و با خمیر و سس گوجه و پنیر پیتزا طبخ می شده است. به مرور، مواد مختلفی روی پیتزا اضافه شده است که بنابر مخلفاتی که اضافه می شود نام متفاوتی روی آن می گذارند. یکی از این پیتزاها، پیتزا هاوایی است. پیتزا هاوایی با مرغ و سس باربیکیو پخته می شود که به پیتزای آناناس هم معروف است و تلفیق طعم های شور و شیرین و تند و دودی، می تواند طعم متفاوتی را در این پیتزا ایجاد کند.

مواد لازم برای ۲ نفر
آناناس۱ پیمانه
پیاز قرمز۲ عدد
گشنیز تازه۲ قاشق غذاخوری
سس باربیکیو۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
سیر۳ حبه
سینه مرغ۱ عدد
خمیر پیتزا۱ عدد دو نفره
پنیر پیتزا۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت پیتزا هاوایی

مرحله اول

برای تهیه پیتزا هاوایی خوشمزه و مخصوص ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روغن زیتون را به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه سیرها را پوست می گیریم و له می کنیم ( می توانیم سیرها را رنده کنیم.)

مرحله دوم

در این مرحله سیر رنده شده را به روغن زیتون اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه سینه مرغ را با مقداری نمک و فلفل سیاه و روغن زیتون و ادویه های دلخواه ترکیب می کنیم و مزه دار می کنیم.

مرحله سوم

حالا روی درب ظرف حاوی مرغ را می پوشانیم و حدود یک ربع تا نیم ساعت درون یخچال استراحت می دهیم. سپس روی کی تابه چرب شده، دو طرفش را گریل می کنیم. سپس درب تابه را بسته و می گذاریم ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزد.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از اینکه مرغ ها پخته شد و از حرارت افتاد، با کارد تیز آن را به صورت ورقه ای با ضخامت یک سانتی متر برش می زنیم و کنار می گذاریم. آناناس تازه یا کمپوت آناناس را به صورت ریز برش می زنیم.

مرحله پنجم

حالا پیاز قرمز را هم به صورت خلالی یکدست خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه قالب مورد نظر را چرب می کنیم و خمیر اماده یا خمیری که از قبل آماده کرده ایم را به صورت یکدست با قطر یکسان روی آن پهن می کنیم.

مرحله ششم

ترکیب روغن و سیر را با فرچه روی سطح خمیر می مالیم. سپس سس باربیکیو را هم روی خمیر می کشیم. کمی پنیر پیتزا روی آن پخش می کنیم. برش های آناناس و مرغ گریل شده و پیاز ها را روی پیتزا پخش می کنیم.

مرحله هفتم

سپس پنبر پیتزا روی آن می ریزیم و داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده است، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می پزیم تا طلایی شود و پنیر ها کاملا آب شوند. موقع سرو روی پیتزا را برگ گشنیز . کمی پیاز خلالی قرمز می ریزیم.