طرز تهیه جوجه کباب چمیچوری

طرز تهیه جوجه کباب چمیچوری با سس سبزیجات

جوجه کباب یکی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است که طرفداران زیادی دارد و برای مهمانی و جشن ها، پای ثابت غذاها است. جوجه کباب روش پخت تقریبا یکسانی دارد اما موادی که با آن مرغ ها را مزه دار می کنند در انواع جوجه متفاوت است. در این دستور، یک سس با سبزیجات خرد شده تهیه می شود که هم هنگام پخت و هم بعد از پخت، از سس روی کباب ها می ریزیم. این کباب را همراه با برنج سرو می کنیم. این غذا یک نوع غذای بین المللی است که هم می توان درون فر و هم روی منقل کباب کرد.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ بدون پوست۲ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
مواد لازم برای سس چیمچوری
جعفری خرد شده½ پیمانه
روغن زیتون½ پیمانه
سرکه قرمز¼ پیمانه
سیر۳ حبه
آویشن خشک۱ قاشق غذاخوری
زیره½ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز خرد شده¼ قاشق غذاخوری
نمک½ قاشق غذاخوری

دستور پخت جوجه کباب چمیچوری

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب چمیچوری خوشمزه و مخصوص ابتدا مواد لازم برای سس چمچوری را خرد کرده و در یک کاسه با هم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم. سینه مرغ ها را شسته و به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تکه های گوشت مرغ خرد شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه دو قاشق غذا خوری از سس چمچوری را به مرغ ها اضافه کرده و با دست کمی مخلوط می کنیم تا مرغ ها به مواد آغشته کنیم.

مرحله سوم

حالا روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و کاسه را در یخچال به مدت ۱ ساعت استراحت می دهیم تا گوشت مرغ مزه دار شود. پس از گذشت یک ساعت کاسه حاوی گوشت مرغ را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله روغن زیتون را با مقداری نمک و فلفل سیاه ترکیب می کنیم و تکه های گوشت مرغ را به مخلوط روغن زیتون و ادویه آغشته می کنیم تا خوشمزه تر شوند. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله پنجم

یک سینی فر برداشته و کف آن را یک توری فلزی قرار می دهیم تا کباب ها از سینی فر فاصله داشته باشد و به سینی فر نچسبد. کباب ها را به سیخ می کشیم وروی سینی فر قرار می دهیم و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد می گذاریم تا بپزد.

مرحله ششم

بعد از ۱۰ دقیقه که روی کباب ها برشته شد، کباب ها را پشت و رو کرده تا طرف دیگر آن نیز بپزد و برشته و شود. این بار زمان کمتری نیاز است. بعد از پخت، روی کباب ها را سس چیمچوری می ریزیم و با برنج پخته سرو می کنیم.