طرز تهیه کوکو پیازچه تجربه یک غذای نونی خوشمزه در خانه

منبع: آرگا

124

1399/12/5

08:12


کوکو پیازچه یکی از انواع کوکوهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که بسیار راحت و در مدت زمان کمی می توانید این کوکوی خوش طعم را تهیه و نوش جان کنید، در این مقاله طرز تهیه کوکو پیازچه را به دوستان آموزش خواهیم داد.

کوکو ها دارای انواع مختلفی هستند و با روش های متفاوتی و مواد ساده ای تهیه می شوند که یکی از انواع آن کوکو پیازچه است که در شهر های مختلف با روش های زیادی نیز تهیه می شود، این کوکو برای آن دسته از افرادی که نمی تواند پیاز را به صورت خام استفاده کنند گزینه بسیار مناسبی است و با تهیه این کوکو می توانند از خواص پیاز بهره مند شوند، در ادامه طرز تهیه کوکو پیازچه را آموزش خواهیم داد.

آموزش تهیه کوکو پیازچه

پیازچه خواص بسیار زیادی دارد و با کمک آن می توانید کوکوی بسیار خوشمزه ای تهیه کنید، همانطور که می دانید در مطالب قبلی دستور تهیه انواع کوکو از جمله : کوکوی بادمجان، کوکو اسفناج، کوکو سیب زمینی را آموزش دادیم بنابراین، اگر شما نیز به دنبال یک کوکوی خوشمزه و ساده هستید می توانید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم :

  • تخم مرغ : چهار عدد
  • پیازچه : چهارصد گرم
  • پیاز : یک عدد متوسط
  • آرد سفید : دو قاشق غذا خوری
  • زردچوبه و روغن : به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه : به میزان کافی

طرز تهیه کوکو پیازچه بسیار خوشمزه

طرز تهیه کوکو پیازچه با طعم خاص

در روش تهیه کوکو پیازچه ابتدا پیاز را به شکل نگینی خرد کرده سپس داخل  تابه کمی روغن ریخته و پیاز خرد شده را در تابه تفت دهید و آن ها را کنار بگذارید و به سراغ شستن پیازچه ها بروید.

حالا بعد از شستن پیازچه ها اجازه دهید خشک شوند سپس با کمک چاقو آن ها را به صورت ریز خرد نمایید و داخل یک کاسه مناسب پیاز های سرخ شده را همراه با پیازچه های خرد شده بریزید و به آن تخم مرغ های زده شده را نیز اضافه کنید.

در مرحله بعدی به مایه کوکو زردچوبه، نمک، فلفل سیاه افزوده و آن ها را حسابی با هم مخلوط کنید تا مایه یکدستی به وجود آید سپس به آن یک قاشق غذا خوری از آرد را اضافه کنید و مجدداً با هم مخلوط کنید( در صورت شل بودن مایه کوکو یک قاشق آرد دیگر نیز به آن بیفزایید.)

حالا مقداری روغن داخل یک تابه مناسب ریخته و بر روی حرارت قرار دهید و مایه کوکو حاصل را داخل آن ریخته سپس با کمک پشت قاشق مایه کوکو را داخل تابه کاملا یکدست پخش نمایید.

در مرحله پایانی از طرز تهیه کوکو پیازچه اجازه دهید تابه بر روی حرارت ملایم باشد تا زیر کوکو سرخ شود و بعد آن را برش داده و برگردانده تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود و به همراه نان نوش جان کنید.

نحوه تهیه کوکو پیازچه

نکات تکمیلی

۱. تخم مرغ ها به خوبی هم بزنید تا کف کند و روان شود زیرا، نقش مهمی در ترد شدن کوکو دارد.

۲. داخل مایه این کوکو می توانید از زرشک و گردو استفاده کنید.

۳. این کوکو را می توانید در قالب های مختلفی بریزید و سرخ کنید.

۴. می توانید به مایه کیک سیر تازه خرد شده را نیز بیفزایید تا طعم خوبی به خود بگیرد.

در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع کوکو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو