رستوران های ارزان استانبول

رستوران های ارزان استانبول


منبع: تاپ تراول

166

1399/12/5

10:48


لیدوما تریپ

شهر استانبول ترکیه در هر فصل و زمانی بازدیدکنندگان خاص خود را دارد و با داشتن جاذبه های تاریخی و گردشگری، رستوران ها، کافه ها و مراکز خرید زیاد و متنوع، توانسته مقصد جذابی برای گردشگرانی که بلیط رفت و برگشت استانبول را در دست دارند باشد.

استانبول با وسعتی ۱۵۳۹ کیلومتر مربعی، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ترکیه بوده و مرکز اقتصادی، فرهنگی و تاریخی این کشور است. استانبول یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان است و در سال ۲۰۱۰ به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا نیز انتخاب شد.

خیابان های زیبا و سنگفرش شده، کوچه های باریک و پر شده از عطر قهوه ترک، مراکز خرید لوکس، غذاهای خوشمزه، جاذبه های زیاد برای افراد با تمام سلیقه ها و… همه و همه باعث جذاب تر شدن و محبوب تر شدن این شهر توریستی شده اند.

از طرفی ایرانیان برای سفر به استانبول نیازی به اخذ ویزا ندارند و همچنین این شهر مقصد خارجی ارزان تری نسبت به دیگر مقاصد است. این ها نیز باعث جذب ایرانیان بیشتری به این شهر تاریخی شده اند.

شاید تعریف خوراکی ها و غذاهای ترکیه ای را زیاد شنیده باشید و حداقل ۱ بار هوس امتحان کردن این غذاهای خوشمزه را کرده باشید. شهر استانبول مملو از کافه ها و رستوران هایی با طعم های فوق العاده است.

فکر می کنید در سفرتان به استانبول از پس هزینه های رستوران و غذا بر نمی‌آیید؟ ما قصد داریم به شما رستوران هایی را معرفی کنیم که بتوانید در شهر استانبول با صرف کمترین هزینه، از بهترین طعم های ترکی لذت ببرید.

۱. رستوران بالکان

این رستوران در منطقه اروپایی استانبول واقع شده است و منویی متنوع با غذاهایی خوشمزه دارد. غذاهای این رستوران حجم زیادی دارند؛ در حدی که هر پرس آن ها، ۲ نفر را سیر می کند و از همین رو، محلی ها و توریست های زیادی به آن مراجعه می کنند. رستوران بالکان با ارائه غذاهای ترکی و خوراک های خاورمیانه، به رستورانی بسیار محبوب تبدیل شده است و مخاطبان در سایت Tripadvisor به آن امتیاز ۴٫۵ داده اند.

۲. رستوران آنتیوچیا

رستوران آنتیوچیا یکی از رستوران های به صرفه با غذهای لذیذ و خوشمزه است که در محله بی اغلو استانبول قرار دارد. در منوی آن حدود ۱۰ غذا و چند نوع کباب وجود دارد که همه آن ها طعمی عالی دارند. این رستوران در ۲ وعده شام و ناهار، از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲:۳۰ شب پذیرای مهمانان خود است.

رستوران های ارزان استانبول

۳. رستوران بیاض ایزگارا

اگر به دنبال ۱ رستوران دنج و آرام در استانبول هستید پیشنهاد ما به شما رستوران بیاض ایزگارا است. این رستوران کوچک غذاهای بسیار با کیفیتی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. از جمله غذاهای خوشمره ای که می توانید در این رستوران نوش جان کنید، می توان به ساندویچ های کبابی و کوفته های خوشمزه اشاره کرد. رستوران بیاض ایزگارا همه روزه به غیر از روزهای یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ عصر باز است.

۴. رستوران سیناس گالاتا

از رستوران های خوب و ارزان در محله بی اغلو و درنزدیکی برج گالاتا، رستوران سیناس گالاتا است. اگر از سفرتان با قیمت بلیط هواپیما گران به شهر استانبول خوردن کباب های ترکی خسته شده اید، سری به این رستوران بزنید و در آن غذاهای متفاوت سنتی ترکیه با کیفتی عالی را امتحان کنید.

۵. رستوران دای پرا

این رستوران در قلب محله بی اغلو قرار دارد و پاتوق مردم محلی استانبول است. سرآشپز این رستوران، آرزو گوردامار با ترکیب تازه ترین مواد اولیه و با ذوق و علاقه غذاهای خوشمزه ترکی را آماده کرده و در اختیار مشتریان قرار می دهد.

فضای دنج و صمیمی، طراحی دیوارهای رستوران با پوسترهای جذاب، مبلمان چوبی و موسیقی باعث جذب گردشگران زیادی به این رستوران شده است.

۶. رستوران آینن دوروم

بعد از ساعات طولانی راه رفتن در بازار بزرگ استانبول و خرید کردن، خوردن غذاهای ترکی یا فست فود می تواند برای رفع خستگی به کمکتان بیاید. رستوران آینن دوروم در نزدیکی بازار بزرگ قرار دارد و غذاهای باکیفیت را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

۷. رستوران هالا مانتی

همان طور که از نام این رستوران پیداست، تخصص آن در طبخ مانتی (از غذاهای سنتی ترکیه) است. مانتی شبیه پیراشکی گوشت است و از ۱ خمیر تشکیل شده که داخل آن را با گوشت چرخ کرده و مواد دیگر پر می کنند. رستوران هالا مانتی، فضایی بسیار گرم و صمیمی دارد و غذاهایی با بهترین قیمت ها را در منوی خود دارد. در این رستوران نوشیدنی های الکلی سرو نمی شود و از همین رو، مسلمانان می توانند با خیال راحت صرف وعده ای خوشمزه را در این رستوران تجربه کنند.

۸. کافه رستوران ولوت

این کافه در ۲۰ قدمی پل گالاتا قرار دارد. حلواهای خانگی این کافه در لیست ۱۰۱ طعم برتر استانبول قرار دارد و عمده شهرت کافه ولوت نیز به همین دلیل است.

این کافه در منطقه ای دنج و آرام قرار دارد و با معماری فوق العاده، میزهای چوبی و استفاه از نور جذاب داخل کافه به یکی از کافه های محبوب شهر استانبول تبدیل شده است. در کافه رستوران ولوت می توانید غذاهایی با قیمت مناسب پیدا کنید و البته امتحان کردن کیک ها و شیرینی های کافه را از دست ندهید.

کافه ولوت همه روزه به غیر از روزهای دوشنبه، از ساعت ۱۰ صبح تا ۸:۳۰ شب آماده ارائه خدمات به مهمانان خود است از دیگر امکانات این کافه می توان به غذای بیرون بر، وای فای رایگان و استفاده از ویزا کارت و مستر کارت اشاره کرد.

رستوران های ارزان استانبول

۹. رستورن ضیا بابا

از دیگر رستوران هایی که می توانید در آن غذایی خوشمزه و مقرون به صرفه نوش جان کنید، رستوران ضیا بابا است. در این رستوران، علاوه بر غذاهای خوشمزه و گریل شده ارزان در طول روز، صبحانه های ترکی نیز در وعده صبحانه سرو می شوند. رستوران ضیا بابا نیز در لیست رستوران‌های برتر سایت Tripadvisor قرار گرفته است و با وجود منوی محدودش از محبوبیت بالایی برخوردار است.

رستوران ضیا بابا در منطقه تاریخی سطان احمد و در چند قدمی مسجد ایا صوفیه قرار دارد و از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۲۳:۱۵ شب نیز باز است.

۱۰. رستوران تاریخی چشمه

اگر در استانبول به دنبال مکانی ارزان برای خوردن ماهی و در کل غذاهای دریایی خوشمزه هستید، به رستوران تاریخی چشمه سر بزنید. این رستوران ۹ تنها در غذاهای دریایی بلکه در غذاهای گوشتی نیز تخصص دارد.

غذاهای دریایی این رستوران فوق العاده خوشمزه و از همه مهم تر ارزان هستند. در سفر خود به استانبول ترکیه با تهیه بلیط هواپیما از safarmarket، دورادو و میگو با سبزیجات خورشتی را امتحان کنید. اگر به غذاهای دریای هم علاقه چندانی ندارید کباب ها و سوپ های خوشمزه این رستوران را امتحان کنید.

۱۱. رستوران زنجبیل

اگر علاقه ای به غذاهای گوشتی ندارید و یا حتی گیاهخوار هستید، ممکن است غذاهای ترکی زیاد باب میل شما نباشد. اکثر غذاهای ترکیه‌ای از گوشت تهیه می شوند و این نکته می تواند برای گیاهخواران آزار دهنده باشد.

رستوران زنجبیل که به ترکی به آن زنجفیل می گویند، غذاهای بی نظیر گیاهی را برای گیاهخواران فراهم کرده است. رستوران زنجبیل در منطقه بی اغلو قرار گرفته است و اگر گیاهخوار هستید و یا از غذاهای گیاهی لذت می برید، پیشنهاد ما به شما این رستوران است.

غذاهای این رستوران از مواد اولیه تازه تهیه می شوند و بسیار باکیفیت هستند. همه روزه به غیر از یکشنبه ها می توانید از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۱ شب به این رستوران مراجعه کنید.



   تبلیغات    

                 تور کیش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو