خانواده درپور موسیقی تربت جام را نواختند

114

1399/12/5

12:33


سومین اجرای روز پایانی جشنواره موسیقی فجر به اجرای گروه موسیقی عرفانی «انوار تربت جام» اختصاص داشت که این کنسرت در ساعت 20 پخش شد.

خانواده درپور موسیقی تربت جام را نواختند

سرویس موسیقی هنرآنلاین: اعضای گروه «انوار تربت جام» ابتدا قسمتی از قطعه «مشق پیلتان» را به صورت گروهی و با بم تار اجرا کردند.  «مشق پیلتان» یک مشق نظامی است که به‌عنوان یکی از مقام‌های موسیقی تربت جام به شمار می‌آید. این مشق نظامی با سرنا و دهل برای تهییج سربازها در دوره اشکانیان نواخته می‌شد.

در ادامه مبین درپور یک دوبیتی سرحدی خواند. قطعه «مه تابان» که در مدح حضرت پیامبر (ص) است و بارها توسط مرحوم استاد حاج نورمحمد درپور اجرا شده است، قطعه بعدی بود که آن‌ها صورت گروهی اجرا کردند.

سپس محمدحسین درپور یک شعر از حافظ و ابراهیم تیموری یک شعر از سیدای کروخی را اجرا کردند و در نهایت کنسرت آفلاین گروه «انوار تربت جام» با اجرای یک قطعه در مدح امام رضا (ع) به پایان رسید.

محمدفاروق درپور (سرپرست گروه و نوازنده تار)، محمدحسین درپور (خواننده و نوازنده دوتار)، ابراهیم تیموری (خواننده)، عبدالله درپور (همخوان و نوازنده دف و دوتار) مصطفی تیموری (نوازنده بم دوتار) و مبین درپور (خواننده و نوازنده دوتار) اعضای گروه موسیقی «انوار تربت جام» را در این کنسرت تشکیل دادند.

محمدفاروق درپور سرپرست گروه موسیقی «انوار تربت جام» که در سال‌های گذشته نیز تجربه اجرا در جشنواره موسیقی فجر را داشته است، درباره اجرای بدون حضور تماشاگر گفت: متأسفانه به علت بیماری کرونا فرصت نشد تماشاگران را در سالن ببینیم ولی خوشحال هستیم که امسال هم توانستیم در جشنواره اجرا کنیم.

اجراهای جشنواره طبق تصمیم ستاد برگزاری جشنواره و با توجه به شرایط بیماری کرونا و محدودیت‌های حضور مخاطبان در سالن‌هایاجرای موسیقی و به جهت همراهی با مصوبات ستاد ملی کرونا به‌صورت مجازی پخش گردید.

هفت سایت شامل جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران، تیوال، بیپ تونز، تماشاخونه، گپ فیلم و نواک اجراهای جشنواره راپخش می‌کردند.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر مجموعاً میزبان ۴۲ اجرا و بالغ بر ۱۸۹۰ دقیقه ضبط در تالار رودکی‌ با حضور ۴۶۴ هنرمندداخلی و ۱۱ هنرمند بین‌المللی است.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن تا ۴ اسفند برگزار شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو