کاریزماتیک ترین افراد دنیا چه کسانی هستند؟

کاریزماتیک ترین افراد دنیا چه کسانی هستند؟


منبع: مینویسم

148

1399/12/5

15:23


در پست گذشته در مورد کاریزما و کاریزماتیک صحبت کرده ایم اما در این پست قصد داریم بگوییم که چه افرادی در طول تاریخ کاریزماتیک هستند و کاریزماتیک ترین افراد دنیا چه کسانی هستند؟ افراد کاریزماتیک قدرت و جذبه خاصی دارند که حتی این قدرت را در نگاه ان ها نیز می توان دید و این جذابیت باعث می شود تعداد زیادی پیرو انان و اندیشه هایشان باشند. در طول تاریخ افراد زیادی هستند که چه از لحاظ سیاسی، مذهبی، انقلابی و … کاریزماتیک بوده اند و تاثیر بسیاری در تاریخ گذاشته اند. پس اگر به دنبال این هستید که کاریزماتیک ترین افراد در دنیا را بشناسید این پست را تا آخر بخوانید.

کاریزماتیک ترین افراد جهان را بشناسید

در ادامه کاریزماتیک ترین افراد را در دنیا را مورد بررسی قرار میدهیم. این افراد رهبران قدرتمندی بوده اند که حتی بعد از برکناری از قدرت و یا فوت نیز دارای طرفداران بیشماری می باشند. قبل از اینکه با کاریزماتیک ترین افراد جهان آشنا شوید لازم است بدانید که کاریزماتیک بودن ربطی به ظاهر ندارد و قدرتی ذاتی و فردی است که اثری بیرونی و جمعی به جای می گذارد.

همچنین بخوانید: جملات تاکیدی کاریزماتیک که به جذابیت بیشتر شما کمک می کند

برای اینکه بدانید کاریزماتیک ترین افراد دنیا چه کسانی هستند؟ به افرادی که در لیست ما وجود دارند اکتفا نکنید زیرا ممکن است بسیاری از کاریزماتیک ترین افراد جهان از لیست ما جا مانده باشند. در ادامه اسم مشهورترین افراد کاریزماتیک دنیا که در قید حیات نیستند و همین طور کاریزماتیک ترین افراد زنده جهان را مشاهده کنید و کمی با زندگی آن ها آشنا شوید. به نظر میرسد انگیزه عامل اصلی تبدیل شدن آن ها به فردی کاریزماتیک باشد.

وینستون چرچیل

کاریزماتیک ترین افراد دنیا: وینستون چرچیل

او قطعاً یكی از کاریزماتیک ترین رهبران دنیا است كه در زمان خود واقعاً تاثیرگذار بوده است. سخنرانی های او بیانگر نوع شخصیت کاریزماتیک او بود.

چرچیل، سیاست‌مدار، افسر ارتش و نویسندهٔ انگلیسی بود که در سال های جنگ جهانی دوم نخست‌وزیر بریتانیا بود که در نهایت به پیروزی کشور او در سال ۱۹۴۵ انجامید.

مصطفی کمال آتاتورک

کاریزماتیک ترین افراد دنیا: مصطفی کمال آتاتورک

 

مصطفی کمال آتاترک را می توان مترادف کلمه کاریزما دانست. او یکی از بزرگترین و با نفوذترین رهبران در همه زمانها است. آتاتوک نویسنده و بنیان‌گذار جمهوری ترکیه و از طرفداران سکولاریسم و ناسیونالیسم بود. استعداد آتاتورک در امور نظامی بی نظیر بود او قادر بود با لشگری اندک در برابر انبوه سپاه دشمن پیروز شود. او در نبرد چناق‌قلعه با سپاهی کوچک در برابر تهاجم کشورهای بریتانیا و فرانسه ایستاد و مانع تصرف و سقوط استانبول شد.

آتاترک یعنی پدر ترک ها و این عنوانی است که توسط مجلس ترکیه به مصطفی کمال اهدا شده و داشتن این نام خانوادگی برای هر فرد دیگری ممنوع است.

فیدل کاسترو

کاریزماتیک ترین افراد دنیا: فیدل کاسترو

فیدل کاسترو یکی از تاثیرگذارترین افراد کاریزماتیک دنیاست فیدل کاسترو از زمانی که در انقلاب کوبا در سال 1959 به قدرت رسیده بود تا سال 2008 با یک مشت آهنین بر کوبا حکومت می کرد وی سپس به دلیل عدم سلامت از سمت خود استعفا داد.

اگرچه او به دلیل آوردن کمونیسم به کوبا مورد اهانت بسیاری از هموطنان خود قرار گرفت ، اما به دلیل اصلاحات اجتماعی و شخصیت کاریزماتیک خود ، بیشتر فقیران کوبا را مورد لطف خود قرار داد.

فیدل کاسترو کوبا را با اتحاد جماهیر شوروی متحد کرد و با ایالات متحده دشمن سرسخت شد. کوبایی ها افتخار می کردند که او به ایالات متحده احترام نگذاشت و مانند بسیاری از کشورها تسلیم جذابیت فرهنگ رایج آن نشد.

۹ نمونه از خصوصیات، مهارت ها و ویژگی های سبک رهبری بیل گیتس

ماهاتما گاندی

کاریزماتیک ترین افراد دنیا: ماهاتما گاندی

ماهاتما گاندی در اعتراض به انحصار دولت انگلیس در تولید نمک، راهپیمایی بزرگی را رهبری می کند. گاندی وکیل بود و در دوره جوانی جوان کمرو و خجالتی ای بود تا اینکه یک اتفاق او را به شدت عصبانی کرد و زمینه را برای تبدیل گاندی به یکی از بزرگترین افراد کاریزماتیک جهان مهیا نمود. گاندی در سال 1893 برای کار به عنوان با قطار از هند به آفریقای جنوبی سفر می کرد. اگرچه او بلیط درجه یک داشت، اما یک مرد سفیدپوست نمی خواست او آنجا بنشیند، بنابراین یک نگهبان او را به بیرون پرت کرد.

در عرض یک هفته، گاندی علناً در مورد تبعیض صحبت می کرد و جمعیتی را با اشتیاق خود مسحور می کرد. او لباس انگلیسی مورد علاقه خود را از تن درآورد و یک لباس ساده مانند کشاورزان هندی به تن کرد. گاندی پس از کمک به تغییر برخی از قوانین تبعیض آمیز در آفریقای جنوبی ، در سال 1915 به هند بازگشت. گاندی به سرخپوستان دستور داد كه همه چیز بریتانیایی را تحریم كنند: لباسهای ساخت انگلیس ، دانشگاههای انگلیس و حتی قوانین انگلیس. یکی از این قانون ها حاکی از آن بود که هندی ها نمی توانند نمک تولید کنند ، اما در عوض مجبور شدند آن را از کارخانه های مجاز خریداری کنند – که همه آنها متعلق به انگلیس بود. بنابراین در سال 1930 ، گاندی یک راهپیمایی 24 روزه به سمت دریا ترتیب داد ، که بعداً به عنوان راهپیمایی بزرگ نمک شناخته شد.

تاکتیک های گاندی جواب داد. هند در سال 1947 استقلال خود را بدست آورد و کشور جدید پاکستان نیز از نواحی شمال شرقی و شمال غربی که بیشتر مسلمانان بودند ، ایجاد شد. متأسفانه ، گاندی در سال 1948 توسط یک ملی گرای هندو ترور شد که وی را به خاطر مدارا با مسلمانان تحقیر می کرد.

۱۰ انسان مشهوری که عادت های عجیب و خنده دار دارند!!

آدولف هیتلر

کاریزماتیک ترین افراد دنیا: آدولف هیتلر

میلیون ها آلمانی تقریباً مانند یک خدا به آدولف هیتلر نگاه می کردند. او بچه دمدمی مزاجی بود که در 16 سالگی مدرسه را ترک کرد. او در برقراری روابط صمیمی مشکل داشت و نمی توانست درگیر یک بحث فکری شود با این وجود پس از پیوستن به حزب کارگران فاشیست آلمان (بعداً حزب نازی) در سال 1919 ، فقط دو سال طول کشید تا رهبر حزب نازی شود.

هیتلر به آلمانی ها گفت که آنها آریایی هستند و از همه بهترند و علیه دشمنانی که دقیقاً مشخص شده اند ، یعنی کمونیست ها و یهودیان ، صحبت کرد. او دید روشنی داشت و مصمم بود که جهان را برای پذیرفتن خواسته های خود متقاعد کند  که از نشانه های برجسته یک رهبر کاریزماتیک است.

پس از تسلیم آلمان در سال 1945 ، هیتلر خودکشی کرد.

مارتین لوتر کینگ 

کاریزماتیک ترین افراد دنیا: مارتین لوتر کینگ

دکتر مارتین لوتر کینگ ، جونیور پیشگام جنبش حقوق مدنی در ایالات متحده بود دکترای خود را از دانشگاه بوستون دریافت کرد.

کینگ به خاطر سخنرانی های الهام بخش خود معروف بود ، که شامل سخنرانی های به یاد ماندنی مانند سخنرانی “من یک رویا دارم” که او در هنگام راهپیمایی در واشنگتن دی سی در سال 1963 ایراد کرد ، باعث تشویق مردم از همه نژادها به هم پیوستن و فشار بر قوانین مدنی فدرال شد. در آن زمان ، این بزرگترین تجمع معترضین در پایتخت ایالات متحده بود (250،000) و این سخنرانی یکی از بزرگترین سخنرانی های تاریخ آمریکا به حساب می آید. در سال 1964 ، کنگره قانون حقوق مدنی را تصویب کرد که تبعیض بر اساس نژاد ، دین یا جنسیت را غیرقانونی اعلام کرد.

مالکوم ایکس

کاریزماتیک ترین افراد دنیا: مالکوم ایکس

مالکوم ایکس زندگی فوق العاده آشفته ای داشت. اما علی رغم هرج و مرج و عدم تحصیلات ، او انگیزه ای نیرومند شد که هزاران سیاه پوست را به عضویت ملت اسلام درآورد. مالکوم ایکس نام خانوادگی خود را از لیتل (نامی منتسب به برده ها) به ایکس تغییر داد. او به برابری همه انسان ها معتقد بود. پدر مالکوم ایکس توسط عده ای به طرز وحشیانه ای کشته شد. زندگی مالکوم ایکس سرشار از لحظات تلخ و اتفاقات دردآوری است که هر انسانی را متاثر می کند. شاید این شرایط سخت او را به چنین چهره کاریزماتیکی تبدیل کرده بود.

نلسون ماندلا

کاریزماتیک ترین افراد دنیا: نلسون ماندلا

نلسون ماندلا قطعا یکی از کاریزماتیک ترین رهبران دیناست. او در سال 1918 در یک خانواده سلطنتی آفریقای جنوبی متولد شد. ماندلا در کالج تحصیل کرد، جایی که به سرعت درگیر اعتراضات مختلف علیه تبعیض نژادی شد. در ابتدا ، وی استفاده از تحریم ، اعتصاب و سایر روشهای غیر خشونت آمیز را برای ایجاد تابعیت کامل برای همه مردم آفریقای جنوبی ترجیح می داد. اما پس از اینکه یک پلیس سفیدپوست معترض سیاه پوست صلح طلب را در سال 1962 در شارپویل کشت ، ماندلا ، به عنوان رئیس سازمان فعال ، کنگره ملی آفریقا (ANC) ، برخی از روش های مقاومت خشونت آمیز را نیز پذیرفت.

رالف لورن، بنیانگذار پولو رالف لورن

کاریزماتیک ترین افراد جهان: رالف لورن، بنیانگذار پولو رالف لورن

رالف لورن، بنیانگذار پولو رالف لورن

رالف لورن یک داستان نویس عالی است. او می تواند با کنترل سرعت اشتراک داستان های خود، یک داستان نویس موثر باشد. اگرچه ممکن است او فقط در مورد اینکه چرا عاشق طراحی لباس های مد بالا است صحبت کند.

شاید از خود بپرسید که چرا رالف لورن یک فرد کاریزماتیک است؟ باید گفت که هنر رالف لورن در این است که داستان های جذاب و جالب بسیاری تعریف می کرده است. البته این که شما فقط داستان ها و روایات قشنگ و جذاب داشته باشید تنها منجر به کاریزماتیک شدن شما نمیشود.

داستان شکنی می کند و لحن او را تقویت می کند و از حرکات دست استفاده می کند تا شنونده مایل به شنیدن مطالب بیشتر از او باشد. این نشان می دهد که حتی اگر داستان جالبی برای گفتن نداشته باشید، این شیوه و جریان واقعا تاثیر گذار است.

حقایقی که در مورد رالف لورن وجود دارد عبارت اند از:

  • رالف لورن بیش از 300 فروشگاه در سطح جهان دارد
  • پولو رالف لورن طراح اصلی لباس فرم تیم المپیک ایالات متحده از 2008 تا 2020 است
  • رالف لورن در زمینه مد به عنوان فروشنده در فروشگاه برادران بروکس در خیابان مدیسون در منهتن شروع به کار کرد.

راندال استیونسون ، مدیر عامل AT&T

کاریزماتیک ترین افراد جهان: راندال استیونسون ، مدیر عامل AT&T

راندال استیونسون ، مدیر عامل AT&T

راندال استیونسون مدیر عامل کاریزماتیک AT&T است که در حال حاضر ریاست بزرگ ادغام Time Warner را بر عهده دارد. صحبت های او با شکوه و سازگار است. حرکات راندال استیونسون افرادی را که با آن صحبت می کنند را درگیر می کند. حرکات او اغلب با کلمات او مطابقت دارد و شخصیت پردازی می کند.

حقایقی که در مورد راندال استیونسون وجود دارد عبارت اند از:

  • استفنسون از سال 2007 مدیر عامل شرکت (AT&T) است
  • استفنسون 7 سال در مکزیکو سیتی زندگی کرد، در حالی که وی مدیر امور مالی بین المللی SBC بود
  • او عضو هیئت ملی Boy Scout of America است

علت کاریزماتیک شدن راندال استیونسون و قرار گفتن نام او در لیست کاریزماتیک ترین افراد دنیا این است که او از دستان خود برای صحبت زیاد استفاده می کند و از زبان بدن برای ارتباط گرفتن کمک میگیرد.

تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل وارز

کاریزماتیک ترین افراد دنیا: تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل وارز

تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل وارز

تیم کوک فردی بسیار قدرتمند است. وی مدیرعامل و رئیس یکی از بهترین شرکت ها و شناخته شده ترین مارک ها در سیاره زمین است.

او پس از درگذشت، استیو جابز (بنیانگذار کاریزماتیک تاریخی) به عنوان رهبر این شرکت مسئولیت را به عهده گرفت. کوک در کنترل سرعت صحبت کردن خود سخنور است. این امر به وی اجازه می دهد تا بر مکان مکالمه کنترل داشته باشد و همچنین شنوندگان درگیر خود و صحبت هایش کند.

حقایق جالب درباره تیم کوک:

1. در سال 1998 ، پس از مقداری رزرو در مورد پیوستن به اپل، یک جلسه با مدیر عامل سابق اپل استیو جابز باعث شد که کوک فوراً کار خود را ترک کند و وارد کار شود.

2. تیم کوک یک کوهنورد و دوچرخه سوار مشتاق است.

3. قهرمانان تیم کوک بابی کندی و دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور هستند.

علت کاریزماتیک بودن تیم کوک صحبت های آرام و با طمانینه آن بوده است که به افراد حس اعتماد را القا می کرده است.

روپرت مرداک، رئیس سابق و مدیر عامل شرکت خبری

کاریزماتیک ترین افراد دنیا: روپرت مرداک، رئیس سابق و مدیر عامل شرکت خبری

روپرت مرداک، رئیس سابق و مدیر عامل شرکت خبری

روپرت مرداک با درخشان کردن دیگران و با برجسته ساختن موفقیت های دیگران و نه موفقیت های خود به یک فرد کاریزماتیک تبدیل شد.

وی بسیاری از دستاوردهای بزرگ خود را مدیون سردبیران، مدیران، ستون نویس ها، مدیران اجرایی و شخصیت های رسانه ای می داند که همه به موفقیت کلی کمک می کنند نه فقط به موفقیت خودش. این امر به وی این امکان را می دهد تا آنچه را که به بهترین وجه انجام می دهند به اشتراک بگذارد در حالی که می داند موفقیت بزرگ آنها موفقیت بزرگی برای خود و مشاغل کلی او محسوب می شود.

حقایق جالب در مورد روپرت مورداک:

1. وی در استرالیا متولد شد

2. پدرش یک مغازه روزنامه انگلیسی-استرالیایی بود

3- شرکت وی، News Corporation دارای بیش از 800 شرکت خبری و رسانه ای در بیش از 50 کشور مختلف است.

دامون “دام” داش، یکی از بنیانگذاران Roc-A-Fella Records

کاریزماتیک ترین افراد دنیا: دامون

دامون “دام” داش

دامون داش یک نماد مد است. او در اوایل و اواسط دهه 2000 وقتی شروع به پوشیدن کت و شلوارهای متناسب و ساعت های بی عیب و نقص کرد تا گردنبندهای ورزشی و گردنبندهای الماس، یک مبتکر فرهنگ مد هیپ هاپ به حساب آمد.

همچنین بخوانید: برای تقویت قدرت تصمیم گیری خود چکار باید بکنیم؟

جو مدون، مدیر شیكاگو كابز

کاریزماتیک ترین افراد دنیا: جو مدون، مدیر شیكاگو كابز

جو مدون، مدیر شیكاگو كابز

جو مدون یکی از بهترین مدیران در کل بیس بال حرفه ای است او در مدیریت بازیکنان خود و گرفتن بهترین نتیجه مطلوب از همه بهتر است. توانایی او برای انجام این کار از انرژی نشات میگیرد که به آنها منتقل می شود و به آنها اجازه می دهد بهترین عملکرد را داشته باشند. او انرژی خود را بالا و هیجان زده نگه می دارد زیرا “احساسات مسری هستند” ، این بازیکنان و کادر مربیگری او را از بین می برد و آنها می توانند در سطح بالایی بیرون بروند و رقابت کنند.

حقایق جالب در مورد جو مادون:

1. جو مددون بین 60 تا 100 مایل در هفته دوچرخه سواری می کند.

2. استادیوم فوتبال دبیرستان و زمین بیس بال در زادگاه جو  هازلتون، پنسیلوانیا به نام وی نامگذاری شده است

3. با مدیریت جو مدون با شیکاگو کابز، تیم برنده یک سری جهانی شد. اولین آنها در 108 سال گذشته است.

افراد کاریزماتیک مقدار زیادی انرژی ترشح می کنند. انرژی معتبرترین ویژگی یک شخصیت کاریزماتیک است.

باراک اوباما، چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا

کاریزماتیک ترین افراد دنیا: باراک اوباما، چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا

باراک اوباما

رئیس جمهور باراک اوباما یکی از واقعی ترین لبخندهایی را که می بینید دارد. لبخند او ملموس و مسری است و برای کسی سخت است که لبخند او را ببیند و به او لبخند نزند. این لمس کاریزماتیک منحصر به فرد اوست که باعث می شود مردم او را از سراسر جهان بسیار محبوب کند.

حقایق جالب درباره رئیس جمهور باراک اوباما:

1. باراک اوباما سومین سناتور آفریقایی-آمریکایی ایالات متحده از زمان بازسازی (1866) بود

2. در نوجوانی در هاوایی وی در باسکین رابینز کار می کرد

3. در حالی که رئیس جمهور ایالات متحده بود یک زمین بسکتبال در فضای باز در املاک کاخ سفید احداث کرد

الن دجنرس ، مجری برنامه طنز / کمدین

کاریزماتیک ترین افراد دنیا: الن دجنرس ، مجری برنامه طنز / کمدین

الن دجنرس ، مجری برنامه طنز / کمدین

الن دجنرس یک مجری کمدین و بازیگر محبوب تلویزیون است. او نه تنها به عنوان یک سرگرم کننده پیشگام است بلکه همچنین یکی از مشهورترین شخصیت های جذاب است. اگر با برنامه گفتگوی او برنده جایزه امی، هماهنگ شوید هر قسمت توانایی او را در ایجاد تمرکز و توجه به آرامش و اجازه دادن به درخشش مهمان خود مشاهده خواهید کرد.

حقایق جالب در مورد الن دجنرس:

1. الن دجنرس ترک تحصیل در دانشگاه است

2. مدونا یازدهمین دختر عموی الن است

3. الن اولین کمدین زن بود که برای مصاحبه روی کاناپه دعوت شد و در برنامه امشب جانی کارسون (1986)

راسل برند، بازیگر / موسیقیدان

کاریزماتیک ترین افراد دنیا: راسل برند، بازیگر / موسیقیدان

راسل برند، بازیگر / موسیقیدان

راسل برند در به هم ریختن خارق العاده است. او استاد بافندگی و شوخ طبعی و جدیت در گفتگوهای خود است. اما این توانایی او در بهم ریختگی است که باعث می شود شوخی های او خنده دارتر و اظهارات جدی او بیشتر و تندتر باشد.

حقایق جالب در مورد مارک راسل:

1. راسل برند زمانی به عنوان پستچی کار می کرد

2. راسل برند از 14 سالگی گیاهخوار بوده است

3. او صدایش را برای فیلمهای Despicable Me 1 & 2 قرض داد.

ویلیام (بیل) کلینتون، چهل و دومین رئیس جمهور آمریکا

کاریزماتیک ترین افراد جهان: ویلیام (بیل) کلینتون

ویلیام (بیل) کلینتون، چهل و دومین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا

رئیس جمهور بیل کلینتون استاد  کاریزماتیک است و به دلیل توانایی در ایجاد احساس خوب به شما در حال صحبت کردن و نگاه کردن مستقیم به شما و حتی در یک اتاق شلوغ از مردم به عنوان یکی از افراد کاریزماتیک شناخته شده است.

حقایق جالب درباره رئیس جمهور بیل کلینتون:

1. وی از سال 1993 تا 2000 رئیس جمهور ایالات متحده بود

2. بیل کلینتون در 32 سالگی جوانترین فرماندار ایالات متحده شد. وی از سال 1979-1981 فرماندار آرکانزاس و از سال 1983 تا 1992 دوباره فرماندار بود.

3. کتاب مورد علاقه وی مراقبه های مارکوس اورئیلوس است

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو