مهمترین وعده غذایی که سلامتی شما را تضمین می کند

42

1399/12/5

15:45


شام یکی از مهمترین وعده‌های غذایی است که می‌توانید با اصلاح عادات آن، سلامت خود را تضمین کرده و از بروز مشکلات جلوگیری کنید:

مهمترین وعده غذایی که سلامتی شما را تضمین می کند

به گزارش بهداشت نیوز،
به نوشیدن آب بی توجهید
 
کمبود آب بدن می‌تواند منجر به انواع پیامد‌های منفی شود: از سردرد گرفته تا یبوست، خستگی تا سنگ کلیه و موارد دیگر. کمبود آب در افزایش احتمال سکته مغزی و بروز اختلالات قلب و عروق و احتمال افزایش وزن و مشکلات هضم نیز نقش دارد؛ بنابراین سعی کنید پیش از خوردن شام حتما آب بنوشید.
 
غذای خود را در ظروف پلاستیکی داخل مایکروفر می‌گذارید
 
اگر عادت دارید که غذای خود را در بسته بندی پلاستیکی بپیچید یا آن را در ظروف پلاستیکی قرار دهید و سپس در مایکروفر می‌گذارید، بهتر است به این نکته توجه کنید که بدن خود را در معرض انواع مواد شیمیایی خطرناک می‌گذارید. دکتر راس هاوزر، استاد فیزیولوژی تولید مثل در دانشگاه هاروارد در این خصوص می‌گوید: «حتی اگر قرار گرفتن در معرض یک ماده شیمیایی خاص کم باشد، اما اگر در طول مدت طولانی به طور مکرر رخ دهد، ممکن است اثرات آن افزایش یابد، و منجر به نتایج نامطلوب سلامتی شود.»
 
شما غذا‌های آماده می‌خورید
 
شاید هرگز به دنبال نمکدان نباشید. اما اگر عادت دارید بیرون غذا بخورید یا غذا‌های آماده زیادی برای شام بخرید، احتمالاً بیش از حد سدیم مصرف می‌کنید. سازمان غذا و داروی ایالات متحده می‌گوید، بیش از ۷۰ ٪ سدیم در رژیم غذایی از طریق خوردن غذا‌های بسته بندی شده و آماده حاصل می‌شود، نه از نمکی که هنگام پخت غذا یا غذا خوردن به غذا اضافه می‌شود. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، مصرف زیاد سدیم می‌تواند فشار خون، یکی از مهمترین عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.
 
شام شما به ندرت شامل سبزیجات است
 
نگاهی به بشقاب شام امشب خود بیاندازید. چی میبینید؟ تحقیقات نشان می‌دهد اگر به حضور سبزیجات و میوه‌ها در بشقاب خود توجه نکنید، ممکن است در آینده شاهد مشکلات قلبی عروقی باشید. مطالعه ارائه شده در کنفرانس سالانه انجمن تغذیه آمریکا در سال ۲۰۱۹ داده‌های رژیم غذایی ۱۱۳ کشور را در کنار تحقیقات در مورد علل مرگ تجزیه و تحلیل کرد، در این پژوهش محققان دریافتند که هر ساله تقریباً از هر ۷ نفر ۱ نفر در سراسر جهان بر اثر بیماری قلبی و سکته مغزی ناشی از نخوردن میوه کافی و حدود ۱ نفر از هر ۱۲ نفر به دلیل مصرف نکردن مقدار کافی سبزیجات در اثر بیماری‌های قلبی عروقی می‌میرند. وقتی بشقاب خود را با میوه‌ها و سبزیجات پر می‌کنید، مواد مناسب برای شما مانند گوشت‌های قرمز و نشاسته‌های کم فیبر از آن خارج می‌شوند. انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند هر روز ۴ وعده میوه و ۵ وعده سبزیجات بخورید.
 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو