ناتاشا برتراند خبرنگار کاخ سفید و لارا سلیگمان  خبرنگار پنتاگون رسانه خبری-تحلیلی پالیتیکو در گزارشی با عنوان « بایدن از خاورمیانه اولویت‌زدایی می‌کند » نوشته‌اند که در دولت جدید آمریکا اولویت ژئوپولتیک خاورمیانه و فوریت مناقشات مربوط به آن تنزل یافته تا سیاست خارجی و امنیتی ایالات متحده را حول مناقشات جدیدتر و جدی‌تر شکل دهند.

رئیس جمهور جو بایدن که در نخستین ماه تصدی مسئولیت آشکارا با سختی‌های مسائل منطقه مواجه شده، از تعاملات سخت با خاورمیانه خسته است.

مشاوران وی می‌گویند این سیگنال‌ها معنای خاصی ندارند. رئیس جمهور فقط یک بار با رئیس یک دولت خاورمیانه‌ای تماس گرفته است؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که خود بیش از سه هفته به تأخیر افتاد و در عوض وی تماس با سایر متحدان و حتی رقبایی مانند روسیه و چین راپیگیری کرد. وی در دو هفته نخست حضور خود در دولت، از پایان حمایت ایالات متحده از عملیات تهاجمی تحت هدایت سعودی‌ها در یمن خبر داد و پیش از این اقدام،  فروش برخی تسلیحات به منطقه را متوقف کرده بود. و دولت وی در پاسخ به حمله موشکی اخیر به پایگاه ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده در شمال عراق، عمداً روی صندلی عقب نشسته است.

متن کامل این گزارش را با تیتر «بایدن؛ خسته از خاورمیانه جنگ زده و پرمناقشه»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.